PDA

View Full Version : Jazznummer(s) voor optreden



sneez0r
4 januari 2006, 13:37
Binnenkort speel ik met een bassist en drummer op een Open Podium twee of drie nummers. Hebben jullie nog ideeën voor leuke tunes die je met een trio kan spelen? Het moet niet te erg bebop worden, daar zijn we niet snel en goed genoeg voor. Ik dacht zelf aan dingen van Pat Metheny Trio Live, maar ik sta open voor alles van swing tot ballads tot (funk/)fusion.

waayer
16 januari 2006, 12:55
Ik denk gewoon wat standards spelen, zit je meestal wel goed iets van
A foggy day of bye bey blackbird, satin doll en georgia, noem zo maar verder, keus genoeg.

guitarmonk
16 januari 2006, 18:05
de bekende standards zijn vaak goed te doen: blue bossa, autumn leaves, all the things you are of een bluesschemaatje nemen

Das Schaap
16 januari 2006, 18:31
Penetration (Miles Davis dacht ik...) ?
Daar ligt de basis enkel bij bas en drums eigenlijk.

Of Breezin´ van George Benson ofzo. :)


In het ergste geval ga je gewoon schema´tjes spelen ofzo. :rockon: :seriousf:

Wicked Willy
16 januari 2006, 19:38
V van John Scofield misschien?

Suc6 ;)

Tupelo
16 januari 2006, 22:21
Jao Gilberto... wat bossa's?

johantipker
28 februari 2006, 10:26
Binnenkort speel ik met een bassist en drummer op een Open Podium twee of drie nummers. Hebben jullie nog ideeën voor leuke tunes die je met een trio kan spelen? Het moet niet te erg bebop worden, daar zijn we niet snel en goed genoeg voor. Ik dacht zelf aan dingen van Pat Metheny Trio Live, maar ik sta open voor alles van swing tot ballads tot (funk/)fusion.


Je hebt wel van die sessie dingen die iedereen wel speelt:

-Cantaloupe Island -Herbie Hancock
-Mercy mercy mercy- Canonball Adderly
-The Chicken- Peewee Ellis (bekend van Jaco Pastorius)

crazylay
28 februari 2006, 12:55
ik zie dat je Jazz wilt gaan spelen..
uhm ik heb een cd van Ra Charles hie rliggen en daar staan we hele leuke nummer op om te doen met z'n 3-4en.
ik heb ooit een keer met een optreden een paar nummer van Norah Jones gedaan, dat was ook heel erg leuk om te doen en je leert er ook nog heel veel van.