PDA

View Full Version : total newbie



Stevie_V
30 oktober 2001, 23:06
ik heb nog nooit een uziek instrument gespeeld en kan geen noot muziek lezen
ik heb ineens zin om mijn hobbies uit te breiden
en ik wil gitaar gaan spelen maar mijn kennis is letterlijk 0 kan iemand mij tips geven ik wil in ieder geval met rock muziek bezig houden en dus een electrische gitaar spelen maar welke is goed en waar kan ik in de buurt van tilburg gitaars kopen en met welke andere dingen moet ik rekening houden

anoniem
31 oktober 2001, 11:49
Neem les!!!!!

Stevie_V
31 oktober 2001, 18:36
zal ik doen

Anavrin
31 oktober 2001, 20:31
Ga naar het Piusplein, en ontdek daar Musicallin (voorheen Bill Coolen). Vraag daar of Hans Pruit nog steeds les geeft, en ga daar een jaar op les. By the way, je kunt je gitaar (+de rest) beter bij de Radiobeurs, in de heuvelstraat, of bij Con musica, in Waalwijk kopen. Die zijn namelijk een stuk goedkoper. Bij Con Musica weten ze er echt wat van, en proberen ze je niet af te zetten (qua prijs). Probeer in ieder geval als je een complete uitrusting gaat kopen wat dingen gratis te krijgen (gitaarband, kabels, stemmachientjes, WHATEVER). Veel succes, van een Tilburger.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anavrin op 2001-10-31 19:32 ]</font>

Stevie_V
31 oktober 2001, 23:36
bedankt das informatie waar ik veel mee kan ik heb de naam bill coolen al vaker gehoord en zal er eens een keer naar toe gaan
als ze een website hebben zou je dan die even door willen geven dan zou ik je erg dankbaar zijn

en nogmaals bedankt

Ditmar
1 november 2001, 00:06
Je hebt in elk geval al een hele goeie naamgenoot als gitarist.

Anavrin
1 november 2001, 11:37
Musicallin heeft een algemene website (het is een soort van keten van winkels, maar daar kun je ook dingen over die winkel in Tilburg vinden.
http://www.musicallin.nl
Radiobeurs heeft een site waar eigenlijk nog niks opstaat.
http://www.radiobeurs-tilburg.nl
Con Musica heeft, naar mijn weten geen site, maar is van de genoemde winkels gewoon de beste (dus daar moet je maar ff gaan kijken).
Ik zag na mijn berichtje van gisteren dat je in Rijen woont, dan heb je ook nog een winkeltje in Dongen (op het Looyersplein), alleen die schijnt ook best duur te zijn.

Stevie_V
1 november 2001, 11:45
nogmaals bedankt ik zal bij radiobeurs als eerste gaan kijken die is dacht ik niet zo ver van het station vandaan moet vandaag toch naar tilburg is koopavond en een biertje is wel lekker
ik zal eens kijken hoe duur het allemaal zal worden

Stevie_V
1 november 2001, 18:53
ik heb geinformeerd en ik kan binnekort bij iemand gitaarles krijgen voor 40,-- per uur is dit veel of weinig (btw dit zijn prive lessen)

gangsta
3 november 2001, 18:55
klinkt als veel

Anavrin
9 november 2001, 11:59
Op 2001-11-01 17:53, schreef Stevie_V:
ik heb geinformeerd en ik kan binnekort bij iemand gitaarles krijgen voor 40,-- per uur is dit veel of weinig (btw dit zijn prive lessen)

Inderdaad, da's best duur, zelfs voor prive-les. Mijn prive lessen kostten, totdat ik er 3 jaar terug mee stopte, 25 piek per uur. Is dat trouwens bij iemand thuis of is het op een muziekschool?

taylor
9 november 2001, 13:08
40 piek per uur das niet duur ik geloof dat het normaal bij iemand die 1 licentie heeft om les te geven wel rond de 60 a 70 gulden ligt.(of meer)

Stevie_V
10 november 2001, 12:13
het gaat om iemand die de lessen bij mij thuis komt geven

maar ben inmiddels al begonnen met gitaarles het bevalt me wel goed

als beginner heb je al de leukste ideen wat je ermee wilt doen maar of die uitkomen :razz:

maar goed nu heb ik nog een vraag hoe lang het gemiddeld duurt voor je iets kan spelen en wat volgens jullie het beste is om als eerste te leren en ik heb nu voor heel weinig geld (75,--) een oude spaanse gitaar met nieuwe snaren kunnen krijgen maar ben toch al van plan om binnenkort een goeie gitaar te kopen een beetje een stap in model niette durr maar moet wel redelijk zijn welke zijn dan het beste om mee te beginnen alvast bedankt voor de hulp

taylor
10 november 2001, 12:49
hmm ja hoelang het duurt das bij iederen anders natuurlijk maar binnen 1 week of 2(als je oefent)moet je wel 1 beatels nummertje kunne speele.

beginnen doet iederen met de basis akkoorden(drieklank)van daaruit ga je naar barre dan wat bluesladders enz enz

tot dat je echt 1 beetje kan speele duurt meestal wel en jaar of 3a 4
maar dat is voor iederen anders,ook hoe serieus je het neemt.

ken ook mensen die na 10jaar nog niet echt goed zijn maar dat komt omdat ze er niks aan doen of ze zijn gewoon niet zo muzikaal dat kan natuurlijk ook.(maar dat is niet erg)

ekkerman
11 november 2001, 15:22
ik ben het met taylor eens , leer eerst een paar simpele akkoordjes en dan kun je het meeste van de stones ,elvis en de beatles al mee rammelen en daardoor krijg je de lol en de zin en eerst de blaren en dan de eelt om er mee door te gaan.

Kitaarhiero
13 november 2001, 14:30
Ik adviseer om ook af en toe een total guitar te kopen, je kunt er aardig wat van leren en je leert ook meer verschillende bands kennen, alsmede een breed aanbod aan stijlen (ja, zélfs R&amp;B zit er wel eens tussen).