PDA

View Full Version : AHHHHHH, welke versterker moet ik nu?....some help please



mrg470
4 januari 2006, 11:17
hey allemaal, ik heb een vrij lastig probleempje. heb al erg veel versterkers (combo's, tops) getest, maar ben er nog steeds niet uit, en sla misschien een heleboel goede opties over.

het volgende: ik speel in een prog/symphorock band, een aantal coverbands, en een nederlandstalige pop theaterband.

nu heb ik het liefst een fenderachtige clean op mijn versterker, met veel punch, waar ik zowel funk als bijvoorbeeld ook jazz mee kan spelen.
een goede crunch zou ik ook fijn vinden, ook al kan ik dat met een lekker boostpedaal ook wel regelen.
vanwege mijn progband wil ik gewoon een erg strakke scheur, in de trend van petrucci zijn sound.

nu heb ik een aantal engls getest, maarja de cleans vond ik niet zo, met een fender combo met een mesa twin pedaal hou je de belletjes. en de mesa studio,quad, soldano sp77 e.d. heb ik nog nergens kunnen testen.
bijna alle gewone tops van mesa, koch, vht, brunetti, H&K (behalve de dutone) e.d. vind ik helaas helemaal niks.......dus zijn er mensen hier die een goede optie hebben....

ik weet het gebruik de f*ckin' zoekfunctie, maar dat helpt me ook niet echt verder........zelf zat ik eventueel te denken aan een fender hotrod en een engl combo met een ampswitch ertussen?

mocht iemand goede suggesties hebben die ook nog een beetje betaalbaar zijn (1500€ - 2ehands spullen, zonder kast dan nog)
dan hoor ik het graag!