PDA

View Full Version : Behringer stompboxes (oude topic verdewenen?)



Bart1981
4 januari 2006, 11:11
Aangezien het 44-pagina-lange topic over de Behringer stompboxes nergens te bekennen is, heb ik maar een nieuw aangemaakt. Mocht het weeropduiken, dan mag hier een slotje op.

Anyway, ik was gister bij Musicstore in Keulen en daar stond een testopstelling van wat Behringer stompboxes. Alleen, de pedaaltjes waar ik interesse in had (delay en tuner) stonden er niet bij. Even geinformeerd: die komen volgens Musicstore pas met kerstmis 2006 vanwege het conflict met Boss. Dat is dus nog een hele tijd, als Musicstore gelijk heeft. Erg jammer...

Verder nog wel een aantal pedaaltjes eventjes geprobeerd:
- acoustic modeller: heel aardig geluid, best leuk voor live indien je geen akoestische gitaar wil/kan meenemen.
- equalizer: doet wat ie moet doen
- distortion: zeer matig, een heel lelijk, dun, schel distortion geluid

Overigens kan 't zijn dat mijn probeersels niet echt representatief zijn aangezien er een heleboel van die pedaaltjes op elkaar waren doorgelust met cheapo kabels, aangesloten op een cheapo koptelefoon en een cheapo gitaar. Er was dus nogal wat ruis op de lijn, en tja, een distortion in een koptelefoon klinkt sowieso al niet denderend. Want ook de Boss DS-1 klonk via die koptelefoon niet goed.

Over de stevigheid van de pedaaltjes kan ik wel positief zijn: ondanks dat de van plastic zijn, zien ze er niet uit alsof je er elk moment doorheen kunt trappen. Maar, ik heb ze niet grondig getest wat dat betreft ;-)