PDA

View Full Version : Ervaringen/meningen gevraagt over "digi-speelgoed"



Bins
14 oktober 2002, 20:53
Ik ga volgende week eindelijk weer eens wat leuks voor mezelf kopen...Mijn oog is gevallen op een amp-modeler. Dit lijkt me wel wat omdat ik nog niet echt een vaste "sound" heb gevonden, en het ook nog niet echt duidelijk is wat ik nou eigenlijk wil. Ook heb ik nog weinig pap gegeten van de diverse effecten die er op de markt zijn. Conclusie: ik wil lekker spelen.
Ik wil dus een amp-modeler met effecten, die ik dan als "pre-amp" voor de eindtrap van mijn huidige amp wil hangen. Daarnaast wil ik hem ook met koptelefoon gebruiken.
Zelf zat ik te denken aan een V-amp 2, daar heb ik goede dingen over gehoord/gelezen. En de prijs is ook goed (ik zit financieel gezien niet in "pod-terrein"). Nu zag ik ook de Johnson J-station, die kan volgens mij in principe hetzelfde. Ik geloof dat Digitech ook iets vergelijkbaars op de markt heeft..
Wie van jullie heeft een van dezen/heeft er een gehad, wat vond/vind je ervan etc..

Ik zal zeker alles uittesten, maar ik wil graag goedgeinformeerd de strijd aangaan. Meer dan 170 eurs kan ik echt niet uitgeven en ik ga ook niet doorsparen, want ik wil a: een 2e hands Telecaster, b: deze zomer door Arizona toeren (duur!!). Dit is een jeuk waar ik nu echt ff aan moet krabben :wink:

Alvast bedankt heren.

Mitch
14 oktober 2002, 22:00
Heb je je MT-2 al verpatst, Bins ? :wink:
Over digi-speelgoed versschillen de meningen nogal. Ik zou zeggen: 't is maar waar je 't voor wil gebruiken. Om via de PC op te nemen, over koptelefoon spelen: prima. Om te experimenteren met geluiden en effecten: uit de kunst !
Om voor je power-amp te hangen: da's minder.
In de lange thread "Ben ik nou gek ?" bij Versterkers staan een hoop inlichtingen en meningen, waar je ongetwijfeld wat aan hebt.
Ik deel de mening dat je geluid via amp-model/power-amp niet uit de verf komt op band niveau. Er blijft te weinig van heel.
Zeker met de V-Amp heb je maar een stuk of twee amp-models die nog een beetje lekker klinken in een band.
Dan kun je nog beter het bakkie vóór de versterker hangen, krijgt -ie nog iets meer power. Ik heb dat zelf zo ook nog een tijdje gedaan met een Digi Rp100, maar 't blijft klooien. Dit geluid verbeterde de afgeragde Valvestate in de oefenruimte, maar op mijn AVT50 later verziekte de RP het geluid. Bedoel maar !

@iro
14 oktober 2002, 22:35
mijn menig:

overdrijf niet met die digi spullen, ik zit er nu midden in met m'n gt-6 en m'n cube-30 en hoe meer ik speel hoe meer het tegen begint tevallen. Over de cube geen slecht woord, maar ik heb gewoon teveel opties nu,
cube,gt-6,

vaststelling: overdrijf niet

Bins
14 oktober 2002, 22:57
Mijn mt-2 is idd verkocht :smile: Tenminste, ik ga hem onder rembours opsturen, dus dat zal wel goed gaan.

Tis wel jammer dat je bij feedback niet even een band in zo'n hokje kan douwen, om te kijken of het een beetje klinkt :wink: Maar goed, als ik verder zou kijken, komik denk toch uit op een proco Rat ofzo, en dan heb ik dus 0,0 efecten erbij ed. Aan de andere kant vind de band situatie wel belangrijker dan opnemen op de pc enzo...
Suggesties iemand? (bijv. multi-effect met leuke distortions er ook op)

dml
15 oktober 2002, 03:50
Staat op marktplaats nog een leuke DigiPech 2120 te koop.........

Nocki
15 oktober 2002, 10:32
als het echt voor het doel is om te leren en het om speelgoed te hebbenb is het geweldig.
maar op het podium of om ht te hebben als the main thing is het niks...
maar wel heel leuk om te hebben.

Nocki

signsofzodiac
15 oktober 2002, 12:22
Zoals gezegd: live blijft er van digitaal niets overeind. Je komt niet goed door. Maar voor recording is het te gek. Een bevriende band van me (Caedere) heeft net een CD opgenomen, en ik vond het gitaargeluid helemaal te gek. Ik vroeg wat voor versterker ze hadden gebruikt met als antwoord: de V-Amp 2 rechtstreeks in het mengpaneel. Klonk echt fantastisch.

Bins
15 oktober 2002, 16:52
Bedoelen jullie dat je er digi slecht doorkomt in vergelijking met een buizenbak, of ook in vergelijking met een solid state? Want ik speel nu zowiezo op een ss, en dat zal ik voorlopig ook nog wel blijven doen. Of zit het verschil juist in analoog/digitaal?
(Overigens ben ik niet ontevreden over mijn geluid ofzo, ik ben gewoon nog een beetje op zoek. Zo van: Wil ik later een jcm 800, een triple rectifier, een vox ac30? enz enz...)

Ic3gl0vE
19 oktober 2002, 22:19
Op 2002-10-14 22:35, schreef @iro:
mijn menig:

overdrijf niet met die digi spullen, ik zit er nu midden in met m'n gt-6 en m'n cube-30 en hoe meer ik speel hoe meer het tegen begint tevallen. Over de cube geen slecht woord, maar ik heb gewoon teveel opties nu,
cube,gt-6,

vaststelling: overdrijf niet


ja maar dan heb je 2 COSM apparaten tegelijk hè... dat is ook wel een beetje dubbelop