PDA

View Full Version : pedaal



atx
14 oktober 2002, 20:45
hallo, ik heb nog nooit een effectpedaal gebruikt en wil daar nu dus mee beginnen. maar weet niet welke ik wil kopen. m'n richtprijs is ongeveer 100euro. gezien heb ik de marshall compressor of jackhammer en de zoom 505 2. welke raden jullie aan en hoe kan je de effecten van die marshalls omschrijveN?

Guinness
14 oktober 2002, 21:05
Je zou eerst eens moeten bedenken welk geluid je wilt en dan het pedaal kopen dat dat geluid geeft. Lijkt mij logisch. Zomaar een compresser kopen lijkt mij een beetje zonde want dat effect gebruik je over het algemeen niet als je met pedaaltjes begint. Welk geluid zoek je?

atx
15 oktober 2002, 14:08
haha, ja dat wil ik dus gaan uitzoeken. op school had ik een compressor gebruikt (zat al bij de versterker in gebouwd) maar ik vind die zwaare trillingen in het geluid wel mooi, alleen ik zou echt niet weten welk effect dat is..?

moretel
15 oktober 2002, 14:18
Dat zou wel eens overdrive kunnen zijn.
Overdrive of distortion zijn veel gebruikte effectjes.

atx
15 oktober 2002, 17:17
en die effecten die in een versteker ingebouwd zijn, zijn die even goed als pedaal? btw hoe duur is een boss TR-2 Tremolo? waar kan ik al die prijzen vinden?

Fenisi
15 oktober 2002, 18:08
http://www.feedback.nl of googleen

Fenisi
15 oktober 2002, 18:10
ik zou ze wel los kopen die kan je dan ook meenemen naar een andere versterker als je begrijpt wat ik bedoel

atx
15 oktober 2002, 18:16
he bedankt zeg, dat staat wel veel bij (bij feedback)

ik zal het ff uitleggen, als ik een nieuwe versterker koop zitten er al 4 effecten bij ingebouwd, de versterker kost 275 euro (50euro inruil voor deze, 25 euro korting) en dat is dan een marshall mg30dfx. ook is het voordeel van die dat ik met cd kan meespelen. ook kan ik een los pedaal kopen, dan heb ik denk ook een beter geluid..

atx
15 oktober 2002, 18:48
wat is btw hun email, ff vragen wat die mg30dfx daar kost..