PDA

View Full Version : wat voor dikte snaren zitten erop ?



marcelca
4 januari 2006, 09:16
komt zo

guitartub
4 januari 2006, 09:17
En....?

marcelca
4 januari 2006, 09:21
hallo

Heb nu een maandje een elektrische gitaar ( ik speel in totaal 3 maanden, ben akoustisch begonnen )

Nu na een maand lijkt het erop dat bepaalde snaren op sommige frets behoorlijk scherp worden ( kan dit ? )

Ik speel gemiddeld nu zo`n 2 uurtjes per dag ....


Ik denk zelf dat de oplossing is om nieuwe snaren erop te zetten, alleen ik heb geen idee welke dikte snaren erop zitten en wat normaal is, of is dit voor iedereen anders ????

Ik heb een London Spitfire II


maakt de dikte van de snaren ook in klank uit of geeft het een andere volume ( misschien een domme vraag maar ik heb zelf werkelijk geen idee )


bedankt alvast

marcelca
4 januari 2006, 09:25
En....?


heb altijd problemen met posten hier vandaar dat ik het eerste bericht kort doe en dan in een reactie het volledige verhaal doe

Brord
4 januari 2006, 09:27
tien tekens

marcelca
4 januari 2006, 09:30
Die spitfire's hebben toch een strat model? een 24.75 hals? Ik denk dat er standaard .009 of .010. Ik denk dat je met een 24.75 hals en standaard stemming gemakkelijk een .010 setje er op moet kunnen leggen.

Wat betrefd klank... dikke snaren klinken wat voller, maar als je met distortion speelt ook wat cleaner.... .010 zal in ieder geval een stuk voller klinken dan een setje .009 snaren.

de spitfire is idd een stratmodel


een 24,75 hals, zegt mij niets, weet niet wat je daarmee bedoeld



ik speel over het algemeen clean ( teminste mijn evrsterker staat erop :-D :-D )

marcelca
4 januari 2006, 09:43
gek word ik van die dubbelpost

guitartub
4 januari 2006, 09:45
Je speelt net 3 maanden gitaar zeg je?
Je snaren voelen scherp aan?