PDA

View Full Version : Bass PodXT ervaringen



Slashhead
4 januari 2006, 09:28
Gebruik nu enige tijd een Bass PodXT (versie 1.04)

In het begin was ik ontevreden over het apparaat. Had al mijn bedenkingen tegen het apparaat toen ik het kocht, maar goed toch gedaan... :lol:

Mijn probleem was dat het apparaat op de e.o.a. manier bandbreedte opvrat van mijn signaal. Op een simpel combo viel dat niet op, maar op mijn TE RAH500-12, viel de POD flink door de mand. Het maakte niet uit welke instelling ik gebruikte (Direct recording of live Amp met horn) Het is net alsof het geluid enorm gecomprimeerd werd. Al het sprankelende, dynamiek en attack is weg met de Bass PodXT ertussen. Kortom de POD vlakte mijn signaal helemaal af en ik kreeg het idee dat mijn frequentie bereik aan de boven en onderkant enorm ingekort werd. (dit is wat ik bedoel met bandbreedte opvreten)

Met de laaste versie 1.04 kun je een amp/cab mod bypass doen. En dit was voor mij een gouden update.

Ik gebruik nu de Bass PodXT alleen als een soort van stompbox. Dus geen amp/cab modelling meer voor mij. Dit is echt waardeloos voor live gebruik. (in elk geval op mijn setup, vele anderen zijn erg enthousiast over deze functie)
Ik heb naar mijn weten echt alles geprobeerd. FX loop parallel, dus mijn eigen pre-amp overgeslagen, en meteen in de eindtrap van mijn Trace. Model out en DI out. De POD voor de pre-amp. De zogenaamde Tube pre-amp mode van de POD geprobeerd, maar het is allemaal waardeloos. Hoe of ik die amps en cabs ook afregel, het is allemaal niks. De factory presets zijn ook helemaal niks, dus aan mijn eigen onkunde kan, wat afregelen betreft, het dan ook niet liggen zou je zeggen ;-) Mijn kabels en speakerkast zijn van uitstekende kwaliteit.

Het valt me nu dus op dat wanneer je de amp/cab modeller in bypass zet dat je geluid een stuk beter blijft. En dit is een wereld van verschil.
Ik krijg de indruk dat de Amp/Cab model circuit, gebruikt in de PODXT, van inferieure kwaliteit is. Zeg maar troep...

Ik gebruik de POD nu als volgt.
Bass > Trace Pre-amp > FX loop series send full range > Bass PodXT (bypass amp/cab, live with horn) > FX loop series return > Trace PowerAmp.
Ik kan dan met een schakelaar op mijn Trace de FX loop aan/uit zettten.

Wat is er eigenlijk aan de hand met dat Amp/Cab onderdeel van de Bass PodXT. Ik vind het nu wel leuk om met de effecten te knoeien en ze worden zowaar nog functioneel ook en leuk te gebruiken.

Zie ik iets over het hoofd waardoor ik zo ontevreden ben over de amp/cab modeller? Ligt het aan mijn smaak dat ik gewoon die versterkers die ze gemoddeld hebben niet mooi vind?
Is ie stuk????

Hebben andere Bass PODXT 1.04 gebruikers ook deze ervaringen?

Gebruik een actieve Bass (Yamaha TRB6 model-1)