PDA

View Full Version : ervaring met hotplates / powerbrakes etc



Dude
14 oktober 2002, 09:23
ik weet het, ik lees er ook veel over maar wat ik wil weten is jullie ervaringen.. wat ik lees is dat de thd hotplate het beste schijnt te zijn en de marshall het slechste.. ik heb een jcm800 50wat top en een 4x12 greenback cab...

wat te doen

FragDaddy
14 oktober 2002, 09:29
is niet helemaal correct. de marshall powerbrake blijft het beste klinken bij veel demping. dus je versterker helemaal open gooien en dan het volume tot huiskamerniveau terugbrengen met je powerbrake.

de thd hotplate klinkt heel goed met weinig demping, dus je versterker vol open gooien en het volume terugbrengen tot optredens-niveau, maar die gaat slechter klinken naarmate je hem veel verder naar beneden draait.. -16Db is de grens wel.

ik ben benieuwd wat de koch loadbox doet.
ik heb zelf ook een jcm800 en om hem thuis een beetje lekker te laten klinken is (een beetje met andere rekeninghoudend) niet echt te doen. een loadbox zou uitkomst brengen.

denk er trouwens om dat je met een loadbox minder lang met je eindbuizen doet, omdat je die vol gaat belasten (omdat het zo lekker klinkt met het volume op 10) en daardoor slijten ze harder. let maar eens op. je hoort veel mensen gillen 'mijn powerbrake/loadbox/hotplate/whatever heeft mijn versterker gesloopt'. FOUT! je buizen slijten gewoon sneller!

jaymz74
14 oktober 2002, 14:19
Interessante vraag! Ik heb namelijk onlangs een marshall super lead 100W gekocht en ik ben ook op zoek naar een loadbox of een powerbrake. Weet iemand waar je die tweedehands kan vinden en hoeveel mag zo'n ding kosten tweedehands?

Dude
16 oktober 2002, 11:30
jajaja dat ga ik jou niet vertellen natuurlijk !!!

nee hoor geintje, ik zoek me ook suf maar je ziet ze bar weinig... ik weet dat feedback rotterdam een witte powerbrake heeft staan maar die was achterlijk duur, ik kan me iets van 750 gulden herinneren maar dat zal het niet geweest zijn..

Lordhar
16 oktober 2002, 11:54
Powerbrakes kosten inderdaad iets van 750-800 gulden. Je kan beter voor een Koch Loadbox gaan, dan heb je meteen het voordeel van de fantastisch klinkende line-out die ze hebben gemaakt voor opname doeleinden.

LordHar.

Frusciante
17 oktober 2002, 21:19
tis niet om kort af te doen maar deze vragen zijn redelijk veel op verscheidene forums behandeld. check the vintageamps site of the marshallarts page / forum voor meer info. ik heb zelf een soak laten bouwen en bevalt redelijk. een thd klinkt wel iets beter maar kost 350 euro. ipv 75 voor mijn homey.
tja een thd vind ik echt goed, een koch is ook prima maar ik heb nog geen marshall kunnen testen, hou er wel rekening mee dat alle soaks het geluid wat doffer intrepreteren, dit kan je enigszins verhelpen door je eq anders in te stellen.

FragDaddy
17 oktober 2002, 23:44
waar kun je die THD en Koch kopen?

Dude
18 oktober 2002, 13:56
Op 2002-10-17 23:44, schreef FragDaddy:
waar kun je die THD en Koch kopen?


in ieder geval in waveworld in rijswijk, die hebben de thd's liggen, zeg ik dat goed, die paarse 8 ohm en blauwe 16ohm kastjes (kanb in de war zijn met de koch maar toen ik de prijs hoorde ben ik hard weggerent)

Frusciante
19 oktober 2002, 13:56
de koch hebben ze wel eens bij peter verspuij in lombardijen (bel ffies voor de zekerheid) de thd kan je voor 330 euro's ophalen bij the guitarman in den haag. tis ff rijden maar dan heb je ook wat.
tis een kleine zaak maar gek genoeg bezitten ze alle thd'-plates.
let wel goed op welke speakeroutput je wenst (4,8 of 16 ohms) want een 8ohm soak gaat niet goed samen met bv een 4*12 greenback kast (=16ohm)