PDA

View Full Version : Mesa recto en boost; weer een tubescreamer topic.



chennie
3 januari 2006, 19:04
ik ben dol op dit forum

Fumi SG
3 januari 2006, 19:05
Ik ook!! :)

chennie
3 januari 2006, 19:07
ja weer een boost topic, ik heb nu enkele nachten de oude topics doorgespit, maar het was of niet relevant, of zwaar offtopic (x is beter, nee y is beter, suckers Z is het allerbeste; zeer vermoeiend) of in de trend van use the fucking search you noob...ook erg vermoeiend.

Het gaat om het volgende:
Ik heb een Mesa rect-o-verb, single recto dus, 2x12 kast met v30 en 1x12 kast met classic lead. Op zich is dit fijn voor mij. Echter ik hoor vaak verhalen dat een tubescreamer of een dergelijke pedaal alles "mooier" maakt. Mooier als strakker, dynamischer, vetter, voller...nah maar ook weer scheller, nasaler, minder bass, minder hoog. Ik hoor er dus van alles over, maar het algemeen geldende oordeel is niet negatief. Normaal ben ik van de plug en play zonder pedalen, máár ik ben niet vies van een beetje experimenteren. Dus ik ben op zoek naar een pedaal voor m'n recto als boost pedaal.

Ik zoek iets wat alles in het geheel strakker maakt en iets zachter qua tone, iets meer mellow voor een iets vollere lead. Een tubescreamer heb ik dus al vaak horen aanbevelen. Echter het zou de laag eruit halen en hoog. Geen probleem want wat die mesa genoeg heeft is hoog en laag, maar het kan dus wel wat strakker. Een ander pedaal wat ik vaak zie bij bands die bij mij welgeliefd zijn is een boss DS-2. En ik hoor hier goede verhalen over de red snapper

Iemand anders suggesties? maar het tweede punt is: Het wordt zelfbouw. Ik ben een sucker wat zelfbouw betreft. Ook heb ik hier nog 2n3904 en enkele RC4558p van texas instruments, dus een tubescreamer is zo in elkaar geknutseld. Een heel scala aan mods is mij ook voorbij gegaan, dus het overzicht ben ik kwijt. Iemand suggesties daarop die ik goed in mijn situatie kan gebruiken ?

chennie
3 januari 2006, 19:10
ps. natuurlijk ook nog flink gegoogled, man wat is hier veel over geschreven, geluld, gefantaseerd en verder (na) gepraat. Alles spreekt elkaar tegen !

jpb
3 januari 2006, 19:40
ps. natuurlijk ook nog flink gegoogled, man wat is hier veel over geschreven, geluld, gefantaseerd en verder (na) gepraat. Alles spreekt elkaar tegen !
Inderdaad, alles spreekt elkaar tegen, want er is niet één goede oplossing voor jouw wens. Wanneer het strakker en dynamischer moet èn ook nog eens warm en vol is dat (bijna) onmogelijk; dat spreekt elkaar ahw tegen :wink: .
Het enige wat ik je kan aanraden is heel veel experimenteren met pedaaltjes (ook live) en maar proberen, dan ga je op een bepaald moment horen welke klank je wilt en wat mogelijk is met je gitaar/amp. succes

ruezzz
3 januari 2006, 21:54
Tubescreamer-achtig zonder laag-suck: T-Rex Alberta

Ook fijn: Sobbat Drivebreaker

Negative K3 fan
4 januari 2006, 00:22
ik zou zeggen, neem je rectoverb mee naar the american guitar store en ga daar pedaaltjes testen, er zijn zooooooooveel overdrives/fuzzes/distortions die je als boost zou kunnen gebruiken.

de key hier bij is wel dat je de pedaaltjes als boost gebruikt en niet om hun eigen vervorming!

phx
4 januari 2006, 08:51
Of je koopt gewoon een Tubescreamer :P

cosmos
4 januari 2006, 09:30
Volgens mij is het inderdaad een kwestie van veel uitproberen, en dan vervolgens een Barber LTD kopen. :)
Heel transparant, weinig extra mid, en een regelbare Bass.

10Man
4 januari 2006, 10:21
+1

10Man
4 januari 2006, 10:22
De OD3 vond ik veel beter dan de TS9.
En de LTD was nog veel beter dan de OD3

Mitch
4 januari 2006, 11:45
Je kan ook de tegenovergestelde route nemen: niet boosten, maar filteren. Ik heb er hier nog niemand over gehoord, maar voor dit doel lijkt me de Smooth & Slim van Ayan Enterprises een prima oplossing. Filtert ook wat in het laag, waardoor je je amp qua eq heel anders kunt instellen.
Meer info:
http://www.tonefactor.com/proddetail.php?prod=Smoothie

chennie
4 januari 2006, 21:25
oef ik hoor het al, dit wordt weer zo'n neverending quest =)

Seymour paul: Filteren is natuurlijk weer heel wat anders inderdaad. Misschien dat ik daar ooit nog eens mee ga experimenteren.

NegK3: je weet toch dat ik niet voordat de wereld slaapt ik uit hogenkamp kom ;)

Nieuwe wending in dit topic:
Tubescreamer (TS9/808) VS Boss DS-1 als booster in bovengenoemde setup? Meningen hierover?

Ibanez RuleZ
4 januari 2006, 22:44
DS1 --> forget it. dat is een distortionpedaaltje dat gewoon voor een clean kanaal gehangen moet worden en zonder mods klinkt die sowieso niet, en daarna weet ik t niet :-P

Harrald

Aca Ilic
4 januari 2006, 23:52
Volgens mij is het inderdaad een kwestie van veel uitproberen, en dan vervolgens een Barber LTD kopen. :)
Heel transparant, weinig extra mid, en een regelbare Bass.

mee eens, Barber rules cosmo. Net eentje 2 weken geleden gekocht en meteen prullebak blij gemaakt met Tube screamer. Die maakt het alleen modderig. Wil je echt en transparante pedaaltje die ook als booster geweldig is, dan prober eens de Barber.