PDA

View Full Version : Beginnen..



Ezra
3 januari 2006, 18:13
Hallo! :)

Aangezien ik binnenkort graag wil beginnen met gitaarles (maar wat gitaren betreft nog geen expert ben :roll: ) heb ik een vraagje.
Ik hoorde dat je beter kunt beginnen met een akoestische gitaar dan met een elektrische, klopt dit? (Aangezien ik bijna een impuls-aankoop had gedaan, een elektrische gitaar..) :cool:

Ez.

Roque
3 januari 2006, 19:01
Onzin, ik ken zat mensen die op een elektrische zijn begonnen incl me.

Herman
3 januari 2006, 19:16
Ik heb zelf WEL eens gehoord dat om te beginnen acoustische ook wel goed is, omdat het toch wat moeilijker en zwaarder zou spelen (waar ik opzich wel wat in zie) MAAR...er zijn idd erg veel mensen gewoon begonnen met de elctrische...en ik zelf ook...

jorrit
3 januari 2006, 19:57
begin met een gitaar die je lekker vind spelen. veel akoustische gitaren spelen stukken zwaarder en dat is juist ontmoedigend als je begint met spelen. Het voordeel is dat een goedkoop akoustisch gitaartje ns 50 euro kost en bij electrisch ook nog een versteker nodig is. Veel mensen beginnen dus akoustisch door de prijs

jorrit
3 januari 2006, 19:57
begin met een gitaar die je lekker vind spelen. veel akoustische gitaren spelen stukken zwaarder en dat is juist ontmoedigend als je begint met spelen. Het voordeel is dat een goedkoop akoustisch gitaartje ns 50 euro kost en bij electrisch ook nog een versteker nodig is. Veel mensen beginnen dus akoustisch door de prijs

Walternativo
3 januari 2006, 20:18
ik wilde zelf electrische gitaar leren spelen, niet 'gitaar leren spelen' en ik heb geen spijt dat ik nu met een electrische gitaar sta te rocken in mn kamer in plaats van te pingelen met een akoestische.

Misschien kan je beter het eerst een gitaarleraar zoeken? Dat helpt!
Bij een muziekschool kan je misschien een electrische gitaar huren, wie weet. Dat kon bij de mijne in ieder geval WEL. Dus pak het telefoonboek?

Ezra
3 januari 2006, 22:00
Telefoonboek gepakt..
Morgen meteen bellen..
Ik ga d'r voor 8-)

Thanks!! :P

Nickname
4 januari 2006, 00:15
Telefoonboek gepakt..
Morgen meteen bellen..
Ik ga d'r voor 8-)

Thanks!! :P

welcome... :-D

Ezra
4 januari 2006, 10:35
Thank you :-D

olaf reijnders
4 januari 2006, 12:26
Ik ben blij dat ik ben begonnen op een accoustische. Leer je zuiver spelen. Maar ieder z'n recht het op zijn/ haar manier te doen.

d'oh
4 januari 2006, 14:38
ik ben begonnen met een klassieke gitaar, wat ik nog steeds doe
en ben later begonnen met elektrisch, volgens mij maakt het niks uit waarmee je begint, zolang je het maar vol overgave doet :wink:

SBloke
4 januari 2006, 15:05
Ik ben begonnen op een staalsnarige accoustische gitaar (Ovation Celebrity)
..en ben blij dat ik die gekozen heb. Het schijnt moeilijker te zijn, zuivere tonen krijgen enzo en zwaardere snaren. Maar als je eht "zware" kunt kun je het lichte ook (met geringe oefening) terwijl het omgekeerd nogwel eens vies tegen kan vallen. Doordat de fretten bij een accoutscihe gitaar ook anders zitten als bij een electrische (12e fret zit al bij de body, bij een electrische is dit soms wel de 22e..) lijkt alles verder uit elkaar te zitten dus moet je meer rekken in je frethand. Komt ngo de bredere hals bij.
Je frethand wordt hierdoor flink opgerekt en is uiteindelijk in staat om ook bij extreme grepen nog genoeg druk te leveren. Ook ben je in staat goede tonen te maken en kun je je niet schuilen achter een distortion of effectenbak, alles is puur.

Kortom, accoustisch spelen is zwaarder voor met name de frethand, maar uiteindelijk heb je er alleenmaar baat bij. (en het is nog goedkoper ook)

moretel
4 januari 2006, 19:03
Weer een herhalende discussie met evenveel voors en tegens,
doe gewoon wat je aantrekt en zoek vooral een leraar die daar in meegaat en je niet een andere kant op dwingt met onzin argumenten,
elektrisch is iets heel anders dan akoustisch, die je ook weer onder kunt verdelen in klassiek en folk achtige dingen.

Ezra
4 januari 2006, 19:36
aangezien ik mezelf ken.. weet ik toch al wel dat het elektrische wordt..
past beter bij mij.. spreekt me meer aan..
:)
Vrijdag 1e les :) :)

Iron Maiden
5 januari 2006, 14:11
Goed zo, zou ik ook doen :gitarist: aucoustisch is voor mietjes!

Fat-telecaster
7 januari 2006, 19:51
Goed zo, zou ik ook doen :gitarist: aucoustisch is voor mietjes!

Akoestisch voor mietjes...? Je kan het niet eens spellen man :P

Zo'n Gibson montana gold custom vind ik echt nie voor mietjes hoor.

rockstar
8 januari 2006, 21:16
Wat vinden jullie van de London City Spitfire II als gitaar om op te beginnen ??

RS-Rik
8 januari 2006, 21:53
Ik heb zelf WEL eens gehoord dat om te beginnen acoustische ook wel goed is, omdat het toch wat moeilijker en zwaarder zou spelen (waar ik opzich wel wat in zie) MAAR...er zijn idd erg veel mensen gewoon begonnen met de elctrische...en ik zelf ook...

+1