PDA

View Full Version : Purple Rain Improvisatie Battle - [ThijsG] en [Mendel]



Bloodline
3 januari 2006, 14:37
de link!:
http://members.chello.nl/j.leijbijde/PurpleRain.mp3

ThijsG hoor je aan de Linkerkant en Mendel (Bloodline) aan de rechterkant.

de tijden:

00:00 - 1:14 - Thijs (Clean)
1:14 - 2:26 - Mendel (Clean)
2:26 - 3:37 - Thijs (Distorsion)
3:37 - 4:49 Mendel (Distorsion)
4:49 tot eind Thijsg met af en toe Mendel.

Geniet er maar van en Tips zijn meer dan welkom !!

Thijs G
3 januari 2006, 14:44
Yow, t was erg vet om te doen en dit hebben we prakties in 1 avondje in elkaar geflanst.

Voor de mensen die mij niet kennen :

nou ik ben dus thijs en kom uit almere, ben 15, geboren in Kuala Lumpur, Maleisië, speel 2 jaartjes gitaar, veel progressiefe muziek, van yes tot oldfield tot dream theater. Dat was t wel :cool:

WICKED
3 januari 2006, 15:00
jah erg gaaf

thijs, ik vind je af en toe beetje out of key spelen.. maar misschien maakt dat het juist interessant, je mag ook wel wat harder spelen.. het lijkt of je je een beetje verlegen bent.. maar dat geeft niet, dat komt nog wel thijsje, hahahahaa :D

mendel, clean gedeelte. heel cool verzonnen met die 2 stemmige stukjes enzo.. en solo ook super netjes gespeeld.. bends en vibrato helemaal goed man :evil:

Guitarfreak
3 januari 2006, 15:21
Hey mannen gaaf gedaan! De sound van Mendel spreekt me meer aan. Zowel clean als distortion. Thijs speelt soms idd out of key, maar verder leuk gedaan.

Thumbs up..

Jip

Thijs G
3 januari 2006, 15:27
he thanks gasten :-D

Sommige noten waren idd een vakje te hoog :lol: maar de chromatische shit was wel bedoelt enzo

Negative K3 fan
3 januari 2006, 16:04
"Purple Rain" was a dream come true for gay and lesbian fans. Guys could lust over the androgynous Prince, while lesbians found themselves eyeing the Revolution's two sexy female band members.

Gert-Jan
3 januari 2006, 22:06
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Ik vind de stukjes van Thijs helemaal nergens over gaan. Hij doet maar wat in de snellere stukjes en de rustige stukjes zijn fantasieloos.

Mendel, jouw cleane stukjes hebben een hoog krontjong gehalte :-D . Pas in het distortiongedeelte wordt het spannend. Maar ik heb je honderd keer beter horen spelen.

Jullie samenspel bestaat gewoon uit twee afzonderlijke solo tracks, geen enkele afstemming waardoor het een brij wordt.

Thijs G
3 januari 2006, 22:14
'maar wat doen'

Dat is toch prakties wat improviseren is ?!! :lol:

Thanks anyways 8-)

WICKED
3 januari 2006, 22:20
'maar wat doen'

Dat is toch prakties wat improviseren is ?!! :lol:

Thanks anyways 8-)

jah, maar er moet natuurlijk wel een verhaaltje inzitten :)

Azrael
4 januari 2006, 00:02
Vals Thijs....au.....vooral bij het cleane begin... :-?
Qua gevoel vind ik het ook niet prettig om naar te luisteren want dat zit er vind ik niet in...
Bloodline vind ik af en toe wel leuke ideeen hebben alleen ik heb beter gehoord.
De manier waarop de mix gepanned is vind ik uiterst vervelend voor mijn oren. Je kunt het beter iets minder extreem doen als je het mij vraagt. Een tikje naar rechts of links is ok , maar ga het niet overdrijven. Zeker met een koptelefoon is dit uitermate storend bij het luisteren.

Bloodline
4 januari 2006, 12:07
Vals Thijs....au.....vooral bij het cleane begin... :-?
Qua gevoel vind ik het ook niet prettig om naar te luisteren want dat zit er vind ik niet in...
Bloodline vind ik af en toe wel leuke ideeen hebben alleen ik heb beter gehoord.
De manier waarop de mix gepanned is vind ik uiterst vervelend voor mijn oren. Je kunt het beter iets minder extreem doen als je het mij vraagt. Een tikje naar rechts of links is ok , maar ga het niet overdrijven. Zeker met een koptelefoon is dit uitermate storend bij het luisteren.

ok bedankt man ! en met beter gehoord bedoel je geoon wel eens beter gehoord, ofvan mij beter gehoord ?

Azrael
4 januari 2006, 20:21
Van jou bedoelde ik. 'k Vond dit gewoon geen leuk samenspel. Je speelt leuker als je je "eigen" ding doet want dit paste gewoon niet bij elkaar.

Rw
4 januari 2006, 23:16
de sound van mendel vink erg cool...

alleen af en toe klinkt het te veel op een nederlands volkslied waarbij iedereen met zn aansteker zit te zwaaien en een of 'tandere bierpapzak meezingt (hierbij duidt ik niet op de gitaren!)

Bloodline
4 januari 2006, 23:22
de sound van mendel vink erg cool...

alleen af en toe klinkt het te veel op een nederlands volkslied waarbij iedereen met zn aansteker zit te zwaaien en een of 'tandere bierpapzak meezingt (hierbij duidt ik niet op de gitaren!)

ik lach me hier verrot :D een van de coolste comments ooit :D
haha thx !

Rw
4 januari 2006, 23:24
grinnik

ok

Negative K3 fan
6 januari 2006, 14:59
de sound van mendel vink erg cool...

alleen af en toe klinkt het te veel op een nederlands volkslied waarbij iedereen met zn aansteker zit te zwaaien en een of 'tandere bierpapzak meezingt (hierbij duidt ik niet op de gitaren!)

ik lach me hier verrot :D een van de coolste comments ooit :D
haha thx !

hmm ik zou er zelf eerlijk gezegd niet al te blij mee zijn als ze dat zouden zeggen :-?

Bloodline
6 januari 2006, 20:27
de sound van mendel vink erg cool...

alleen af en toe klinkt het te veel op een nederlands volkslied waarbij iedereen met zn aansteker zit te zwaaien en een of 'tandere bierpapzak meezingt (hierbij duidt ik niet op de gitaren!)

ik lach me hier verrot :D een van de coolste comments ooit :D
haha thx !

hmm ik zou er zelf eerlijk gezegd niet al te blij mee zijn als ze dat zouden zeggen :-?

ach ga toch weg man :D mag ik ff lachen man

Bloodline
6 januari 2006, 20:27
de sound van mendel vink erg cool...

alleen af en toe klinkt het te veel op een nederlands volkslied waarbij iedereen met zn aansteker zit te zwaaien en een of 'tandere bierpapzak meezingt (hierbij duidt ik niet op de gitaren!)

ik lach me hier verrot :D een van de coolste comments ooit :D
haha thx !

hmm ik zou er zelf eerlijk gezegd niet al te blij mee zijn als ze dat zouden zeggen :-?

ach ga toch weg man :D mag ik ff lachen man

Thijs G
6 januari 2006, 23:54
hij het had over de backing, niet over ons speel ( zie zijn post, hij vermeld het nog!!)

Rw
7 januari 2006, 13:24
precies :-?

:)

c.hultermans
7 januari 2006, 16:29
Klink prima hoor!!

Leuke thema's van beide heren... (soms wat twijfelachtige nootjes maar dat mag de pret nie drukken!!)

En nu een vetttttt metolllllllll nummerrrrrrrrrrrrrr!! :wink:

Grtz,

Conrad

spanky_franky
9 januari 2006, 10:11
Hm... als ik niet beter had geweten had ik gezegd dat het een backing is van Andre Hazes.. maar goed..

En het gitaarwerk.. tja.. Thijs, voor 2 jaar spelen best netjes, maar goed het klinkt nog niet echt super (het wringt.. ). Het contrast met Bloodline is ook wel erg groot moet ik zeggen.

Keep it up!

Scali
9 januari 2006, 10:21
Ja, Thijs is er nog niet helemaal, maar wel goed op weg.
Misschien moet hij wat meer durven, wat meer met overtuiging spelen. Dan bedoel ik bv dat je soms met een bend hoort dat je 'zoekende' bent. Niet aarzelen, gewoon hup, spelen die noot! ;)
Die foute noten, da's gewoon een kwestie van toonladders blijven oefenen, dat zal wel goedkomen.

Bij Mendel vind ik het wel leuk om eens een keer iets te horen waar het gaspedaal niet constant op de bodem gedrukt wordt.
Bij zijn eerdere posts vond ik dat het hier en daar nog niet zo muzikaal was, maar volgens mij hoor ik hier toch weer een goede vooruitgang qua bends, vibrato en dergelijke. Dat is heel mooi.

Bloodline
9 januari 2006, 23:07
bedankt man. jah klopt ik ben ff wat rustiger gaan spelen en meer op de controle gaan letten van wat ik spel.

gegroet.