PDA

View Full Version : Vingergewichtjes



moretel
30 oktober 2001, 15:59
Een jaartje geleden heb ik een stel van die vinger gewichtjes besteld in Amerika (via een amerikaans muziekblad) Een poosje gebruikt, maar hoe kun je nu merken of dit effect heeft gehad? Momenteel gebruik ik ze niet meer en ik ga de laatste tijd ook hard vooruit. Iemand ervaring met die gewichtjes?

anoniem
30 oktober 2001, 20:40
Heb je die bij TelSell gezien of zo ?

moretel
31 oktober 2001, 09:27
Niet bij Tell Sell maar een muziekblad,
volgens my Guitar Player, ze schijnen ook goed te zijn tijdens computergebruik

Jimi Hendrix
31 oktober 2001, 12:03
Ik denk dat je je vingers beter kunt trainen op het instrument zelf, omdat je dan meteen je coordinatie en dergelijke oefent.
Puur kracht in de vingers lijkt mij niet het belangrijkste voor een goede gitarist.

moretel
31 oktober 2001, 12:55
Je gebruikt de gewichtjes tijdens het oefenen. De bedoeling is volgens mij dat tijdens deze oefeningen de vingerspiertjes sterker worden. Bij het afdoen voelt alles veel lichter aan. Alleen let ik de laatste tijd veel op spierspanning in mijn hele lichaam tijdens het spelen. Als je dan ontspant en doorspeelt levert goede studieresultaten op.

Ditmar
31 oktober 2001, 13:26
Je kan ook gewoon op een gitaar .12 snaren zetten (en in e stemmen) en daarna op .10 snaren gaan spelen, geeft denk ik hetzelfde effect.

danielblikman
31 oktober 2001, 18:29
jogales?

Arthur
31 oktober 2001, 18:35
pas op met RSI!

Ic3gl0vE
1 november 2001, 15:40
zelfde i.d. als de brug een stuk verhogen?

poeyerke
1 november 2001, 16:04
Ik zou het toch niet aanraden om met hele zwaren snaren te gaan spelen. Vooral niet als je stevig gitaar speelt.

Stevie Ray Vaughan deed het ook maar had eind jaren 80 geen vingers meer over, en moest soms gewoon terug naar dunnere snaren omdat het gewoon niet meer ging!!
Het is erg slecht om je vinger zo zwaar te belasten met dikke snaren het verschil is echt aanzienlijk tussen 0.010 en 0.012, beter wat dunnere snaren dan kapotte vingers na 15 jaar!!!

Maar goed daar ging dit topic niet over. Ik denk dat je het best gewoon kunt spelen en oefenen, dan gaat het geleidelijk en dat is gezonder voor je vingers...