PDA

View Full Version : Bass PodXT Live



Slashhead
3 januari 2006, 12:07
Ben nu reeds vier weken in het bezit van een Bass PODXT en gebruik het eigenlijk vooral voor live situaties. Recording doe ik hooguit 1x per jaar voor de rest van de tijd bungel ik aan het mengpaneel via de DI out van mijn versterker en zo nu en dan wordt ik dan ook nog eens gemiked.

Ik gebruik de Bass PODXT voornamelijk als een veredeld stompbox. (via de FX loop in Series mode) De ingebouwde versterker simulaties vind ik helemaal niks. Deze doen een rechstreekse aanslag op de bandbreedte van mijn signaal. Ongeacht welke mode ik kies Live w/o horn of Direct recording, het is allemaal niks.
Ik gebruik nu uitsluitend Live with horn.

De laatste update van de BAS PODXT (1.04) zorgt ervoor dat ik die versterker troep kan bypassen op deze POD. En sindsdien is die POD een leuk apparaat geworden en heeft ergenis plaats gemaakt voor nieuwe inspiratie :-) Het valt me namelijk op dat het signaal veel beter blijft wanneer je de amp/cab mod uitzet. (gebruik een TE RAH500-12, de Bass PODXT amp/cab mod valt op deze amp hopeloos door de mand)

Nu wilde ik eigenlijk gaan upgraden naar de live versie. En dan nu de hamvraag; zit de BYPASS ook op de Bas PODXT Live versie?

Programmeren doe ik altijd via mijn laptop omdat ik loens neigingen van zo'n klein display krijg, dus wat gebruikers gemak betreft is een floor uitvoering geen bezwaar. Tunen doe ik thuis, nooit Live.
Ik heb nog geen Floorboard, vind ze belachelijk duur dus daarom een upgrade naar de Live versie. Een shortboard zou nog een oplossing zijn, die uitgebreide lijkt wel een surfplank en ik was niet van plan om daarmee te gaan sjouwen.