PDA

View Full Version : nieuwe amp of reverb-vervanger



Orpheo
3 januari 2006, 10:41
Ik ben op zoek naar een nieuwe amp met een lekkere reverb, fx loop, en een lichte distortion, heel heftig hoeft niet, want ik wil nl in de fx loop een mesa vtwin hangen. het moet maximaal 600euro gaan kosten. wie o wie heeft een idee? merk maakt niet zo heel erg veel uit.

edit: wel volledig buizen, en met een preamp stage weer eigenlijk zo min mogelijk diode-clipping/solid state inzit (ala preamp van de jcm900).

eventjes beginpost ge-edit:

een nieuwe amp kan, maar een reverb-vervanger, iets dat het geluid meer dimensie geeft, is ook goed! bv een delay met een chorus ofzo??

Orpheo
3 januari 2006, 10:45
ik reageer gelijk op mezelf. de reden van de reverb is dat ik mn cleane sound iets springerig wil maken, meer-dimensionaler. zoals ik nu t clean heb op mn marshall is t een beetje (heel erg) gortdroog. die hele nieuwe amp kan overboord gegooid worden als iemand een simpel en goedkoop alternatief heeft voor dat " meer dimensionaal maken" heeft.

Daniël_san
3 januari 2006, 12:44
wat dacht je van een holy Grail van EXH? Klink erg lekker voor een pedaaltje en kost een kleine 90 euro.

Maar als je dan toch een andere amp wilt. Er zijn/waren bepaalde modellen van de jcm800 die standaard waren uitgerust met een reverb. Die zie je af en toe staan voor zo'n 500-600 euro.

Mr.Bluesbreaker
3 januari 2006, 12:57
Als je zo eentje op de kop kan tikken voor 200 ben je wel het mannetje! :wink:

Orpheo
3 januari 2006, 13:08
Als je zo eentje op de kop kan tikken voor 200 ben je wel het mannetje! :wink:

kheb gemaild en gesms't. geen respons..... je weet wel waar t over gaat :D

minas
3 januari 2006, 13:20
En een fender versterkertje. Als bijvoorbeeld een Hotrod Deluxe o.i.d.
Mooie clean en ik heb zelf ook een fender met een V-twin ervoor en daar krijg je ook een flink scheurgeluid uit.

ACSlater
3 januari 2006, 17:12
Probeer de Randall RH50T eens uit. Voldoet volgens mij redelijk aan jouw eisen. Ik weet niet of 50 watt voldoende voor je is maar denk het wel. Valt in ieder geval binnen je budget.

Hier een linkje:

http://www.thomann.de/thoiw7_randall_rh50t_head_gitarrentopteil_prodinfo .html

staat niets over reverb maar dat zit er wel op en is ook goed volgens een test van de comboversie door een of 't ander gitaarblad. Staat wel op de site van Randall.

Orpheo
3 januari 2006, 17:25
Probeer de Randall RH50T eens uit. Voldoet volgens mij redelijk aan jouw eisen. Ik weet niet of 50 watt voldoende voor je is maar denk het wel. Valt in ieder geval binnen je budget.

Hier een linkje:

http://www.thomann.de/thoiw7_randall_rh50t_head_gitarrentopteil_prodinfo .html

staat niets over reverb maar dat zit er wel op en is ook goed volgens een test van de comboversie door een of 't ander gitaarblad. Staat wel op de site van Randall.

ik heb die al eens geprobeerd, maar helaas, de OD was niet wat ik wenste, en clean miste de sparkle en body die bv mijn amp wel heeft, en zeg eerlijk, een jcm800 blinkt niet uit in clean. edoch, bedankt voor het meedenken :)

@ anderen: topictitel is aangepast... ik zoek dus iets om mn sound iets meer dimensie te geven, iets meer diepgang in clean. kan een delay met chorus dat leveren?

Orpheo
4 januari 2006, 11:34
even bumpen..... heeft niemand dan een idee hoe je een reverb kunt simuleren zonder een reverbunit in je amp??

Punt
4 januari 2006, 12:28
Ik heb zo'n zelfde tread een tijdje geleden ook gehad.
Komt toch op een reverb unit neer.
EH Holy Grail werd idd vaak genoemd.

robzilla
4 januari 2006, 12:38
Zon Fender buizen reverb 8-) .
Er staat er 1 bij Nederland Muziek volgens mij..

imlikeajungle
4 januari 2006, 12:44
Roland Space Echo :)

Punkrockerke
4 januari 2006, 12:48
Geld genoeg? Soldano Space box!
Maar ik denk dat je met de EH Holy Grail al een heel eind zal komen.

Orpheo
4 januari 2006, 13:18
hmm. ik weet genoeg denk ik zo...

ik ga tzt weer eens veel effectjes testen :D

marc_o
4 januari 2006, 16:37
hmm. ik weet genoeg denk ik zo...

ik ga tzt weer eens veel effectjes testen :D


Wat ben je wijzer geworden dan?
Dat Marshall 800-clean geen klote aan is? Hehehe, dat kon het halve forum je zo ook wel vertellen. Lekker aan de moddeling jij! Huppekeetje, brede zompige cleane chorus- en delay-landschappen zullen je begroeten!

Orpheo
4 januari 2006, 20:22
hmm. ik weet genoeg denk ik zo...

ik ga tzt weer eens veel effectjes testen :D


Wat ben je wijzer geworden dan?
Dat Marshall 800-clean geen klote aan is? Hehehe, dat kon het halve forum je zo ook wel vertellen. Lekker aan de moddeling jij! Huppekeetje, brede zompige cleane chorus- en delay-landschappen zullen je begroeten!

nee, dat niet :D en aan modelling? IK? :lol: ik ben een hardcore buizenfreak, haha. de dag dat ik aan modeling begin, vallen kerst en pasen op een dag.

maar ik weet in ieder geval welke effectjes ik kan proberen. overigens, clean gebruik ik niet eens zo heeeeeel erg vaak, maar toch..

Squier4ever
5 januari 2006, 11:18
een danelectro spring king misschien?

Punt
5 januari 2006, 12:05
Ik vind trouwens reverb ook heel goed klinken op het OD kanaal.
Beetje reverb, beetje delay en je hebt een prima lead sound :)