PDA

View Full Version : combo of cabinet



grungie
3 januari 2006, 03:27
ik speel in een groepje..we spelen vooral rock..grunge..metall..
ik ben op zoek gegaan naar een tweede hands versterker omdat nieuw alles zo duur is.
wat is het beste nu...een combo..of een cabinet met head..mijn budget is maximum 400 euro..maximum!
wat neem ik het best..
enkele voorbeelden...
alvast bedankt

pimmetje
3 januari 2006, 09:08
Ik denk dat je voor die prijs toch wel aan een combo moet denken. Met jouw muziekstijl(en) lijkt marshall me een vrij veilige keuze. Uiteraard niet de enige, maar marshall is nu eenmaal goed verkrijgbaar op de 2ehands markt...

Op gitaarmarkt zag ik een Marshall JCM900 2x12 combo staan met vraagprijs 400 euro. Dat lijkt me voor de muziek die jij noemt geen verkeerde. Alleen moet je dan ook wel ff controleren of de (eind)buizen nog acceptabel zijn... dat kost anders natuurlijk extra.

Als je om wat voor reden ook geen zin hebt om naar buizen te gaan... er stond ook een Marshall Valvestate 100W top met 4x12 kast voor 325. Ook een optie.

jorrit
3 januari 2006, 10:09
beetje afgezaagd antwoord maar dan moet je ook maar geen vragen stellen die al 20 keer gesteld zijn.

al een randal combo geprobeerd? als ik jou was zou ik voor een combo gaan, zeker met jou budget vind je meer kwaliteit in een combo voor 400 dan in een halfstack voor 400.

up-guitarman
3 januari 2006, 11:31
Marshalls rocken wel voor dat budget en de muziek die jij wilt spelen !!!

Een JCM900 is wel OK, of een JCM800 met een boostpedaaltje a la tubescreamer of superOD ervoor. Zelf ben ik ook zeer tevreden van mijn JCM600 (ook best met pedaaltje ervoor om het wat strakker te maken !!!)

up-guitarman
3 januari 2006, 11:33
EDIT: Best een combo nemen denk ik !!!

Mufftin
3 januari 2006, 13:18
Ik zeg ook ga voor een combo. Daar komt ook nog zat volume af voor als je een optreden krijgt. Kun je later alsnog een stack kopen

imlikeajungle
3 januari 2006, 13:36
Randall G100H & Behringer 4x12

grungie
3 januari 2006, 20:54
hmm..dan zal ik maar voor ne combo gaan zeker...
ik heb vandaag net wat kunnen werken bij iemand..voor 3dagen..150euro
dus maak er maar 550 van :D
voor dat geld mss toch geen cab?

grungie
3 januari 2006, 20:55
hmm..dan zal ik maar voor ne combo gaan zeker...
ik heb vandaag net wat kunnen werken bij iemand..voor 3dagen..150euro
dus maak er maar 550 van :D
voor dat geld mss toch geen cab?

grungie
3 januari 2006, 20:55
hmm..dan zal ik maar voor ne combo gaan zeker...
ik heb vandaag net wat kunnen werken bij iemand..voor 3dagen..150euro
dus maak er maar 550 van :D
voor dat geld mss toch geen cab?

grungie
3 januari 2006, 20:56
hmm..dan zal ik maar voor ne combo gaan zeker...
ik heb vandaag net wat kunnen werken bij iemand..voor 3dagen..150euro
dus maak er maar 550 van :D
voor dat geld mss toch geen cab?

grungie
3 januari 2006, 20:58
srr voor de 4dubbel post :razz:

chennie
3 januari 2006, 21:09
150 euro in drie dagen ? Dat tikt lekker aan =) dan gewoon doorsparen dan is het meest gangbare allemaal in je budget bereik ! =)

Mitch
4 januari 2006, 11:41
Zoveel ? Kun je nog wel zitten ? :razz:
Serieus, een goed 1x12 combo is hier wel voor te vinden. Kun je later alsnog een1x12 of 2x12 cabinetje bijkopen, als de combo extra uitgangen heeft van bijv. 8 of 16 ohm. Let daar dus wel op, kun je latijd later uitbreiden.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over mijn setup: 1x12 combo en 1x12 cab. Doe je ergens mee aan een popprijs of zo en moet je supersnel opbouwen en afbreken neem je alleen je combo mee en heb je een beetje normaal podium en normaal de tijd kan het extra cab erbij. Neemt niet te veel ruimte in, kan hard zat, is niet te zwaar. :)

up-guitarman
4 januari 2006, 13:20
Zoveel ? Kun je nog wel zitten ? :razz:
Serieus, een goed 1x12 combo is hier wel voor te vinden. Kun je later alsnog een1x12 of 2x12 cabinetje bijkopen, als de combo extra uitgangen heeft van bijv. 8 of 16 ohm. Let daar dus wel op, kun je latijd later uitbreiden.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over mijn setup: 1x12 combo en 1x12 cab. Doe je ergens mee aan een popprijs of zo en moet je supersnel opbouwen en afbreken neem je alleen je combo mee en heb je een beetje normaal podium en normaal de tijd kan het extra cab erbij. Neemt niet te veel ruimte in, kan hard zat, is niet te zwaar. :)

Persoonlijk zou ik voor 550 toch proberen een 2*12 combo zien vast te krijgen. Moet wel lukken en dan heb je toch meteen wat meer spreiding !!!

Neals
4 januari 2006, 17:34
Ik ken het probleem, vind een stack te groot voor maandelijks 1/2 keer optreden. En speel op podia waar veelal niet eens zooi aanwezig is.