PDA

View Full Version : drumcomputers



Pee
13 oktober 2002, 20:54
wie heeft hier een drumcomputer? welkeen heb je en hoe laat je het hoorbaar zijn? een verterker een box er aan?
+ geef ook je mening erover

ik ben namelijk geïnteresseerd.

Luca P
14 oktober 2002, 22:56
Ik heb een Alesis SR16.

Leuk ding die prik ik in mijn Korg multitracker om op te nemen. Of over de versterker om wat te jammen.
Er staan zat presets op maar, ik vind het leuker om de "pattern's" zelf in te spelen.
Het is alleen tijdrovend.
Dat ding is al bijna 10 jaar oud en ik denk dat er tegenwoordig veel makkelijkere manieren zijn met de pc en zo.

Ad_delblade
25 november 2002, 23:20
Je kan ook je computer als drumcomputer gebruiken door bijvoorbeeld cakewalk te instaleren. Daar kan je met midi van bestaande nummers de drum e5r los uithalen en spelen

moretel
26 november 2002, 12:09
Ik gebruik op de PC een zoom drum/bas computer.
Veel voorgeprogrammeerde loops.
Je kunt wel hele tracks programmeren maar dat vind ik erg tijdrovend. Meestal gebruik ik de standaard loops om ruwe demo's te maken van eigen nummers en om te oefenen.

Ik gebruik ook een Korch Pandorra 3, effect processor waar ook drum ritmes in zitten. Discman erop en spelen maar. Kun je op de computer aansluiten, op je stereo of via koptelefoon. Met name erg handig voor oefenen.
Je hebt er nu ook eentje waarmee je kan opnemen maar die vind ik nog net iets te duur.

Shredhead
4 december 2002, 17:25
Ik gebruik een Roland DR-5 drumputter. Eigenlijk gebruik ik em alleen thuis om ideen/nummers uit te werken :smile: