PDA

View Full Version : Hoe zie je het verschil tussen een LP studio en een LP stand



Guitarik
13 oktober 2002, 19:22
Hoe weet je nou met wat voor een gitaar je van doen hebt bij de LP's? Zijn er duidelijke kenmerken die een studio van een standard onderscheiden? Ik heb het idee dat er ook wel wat neppers circuleren tussen de LP's. Omdat ik er misschien een wil kopen, lijkt het me wel handig om te weten waar je aan kan zien dat je met een echte 'made in USA'LP te maken hebt.

Fenisi
13 oktober 2002, 19:36
Staat er vaak wel op.. :smile:

doncker
13 oktober 2002, 20:09
het staat tussen de tuners op hoe noem je dat "kop" denk ik daar staat ook gibson op .
Misschien staat er op de halsplaat aan de achterkant ook een serienummer maar dat weet ik niet precies (bezit namelijk geen gibson,ben iets te arm )

greets

BLOK182
13 oktober 2002, 21:07
Gibson LP Studio's worden ook gewoon in de USA gemaakt hoor. Verder staat er Gibson in de kop, lijkt me vrij lastig te vervalsen, en bij de Standard heb je bindings, die zitten niet op een Studio. Verder heeft een Standard een sunburst kleur en de Studio niet.

sebass
13 oktober 2002, 21:18
Is de studio niet een stuk dunner?

BLOK182
13 oktober 2002, 21:21
volgens mij niet. Dit is wel zo bij Epiphone, maar ik heb een foto gezien van sash's lp studio, is behoorlijk dik.

JV
13 oktober 2002, 21:39
dat is ook een oudere studio. de huidige modellen zijn inderdaad iets dunner

puvin
13 oktober 2002, 22:28
standard gouden kleur van gibson op kop
witte aflijning aan de rand

standard kan ik zonder sunburst toch?

Fenisi
13 oktober 2002, 22:52
Als je het niet vertrouwd serienummer kijken en sturen naar http://www.gibson.com adres wat daar ergens staat en ze geven je er info over.. je kan ook de headstocks vergelijken van het internet.. staan genoeg plaatjes op het net van gibsons

Dude
14 oktober 2002, 09:26
inderdaad studios zijn dunner dat standards... niet veel maar wel wat is en of ander regeltje voor omdat uit te rekenen ofzo.... mail gibson maar eens met die vraag..

standards zijn ook gewoon in normale kleuren te krijgen niet alleen in sunburst..

Epi player
14 oktober 2002, 19:42
Speel er maar eens op, je merkt het gelijk

Guitarik
15 oktober 2002, 00:03
Ik vraag dit omdat ik laatst op het forum een berichtje tegenkwam over een vervalste gibson. Bij die gitaar was het logo zo goed vervalst dat het nauwelijks was te zien. Serienummer controleren lijkt me idd het beste, maar ja..dan moet je weer wachten met de aankoop. Het liefste wil je em natuurlijk meteen mee naar huis nemen. :smile: