PDA

View Full Version : Les Paul, Classis, Custom, Standard, Deluxe



Pimboom
13 oktober 2002, 18:49
Misschien is dit onderwerp al eens aan de orde geweest, maar kan iemand mij nu het verschil vertellen in de verschillende les pauls. Ik weet dat deze allemaal verschillende elementen kunnen bevatten maar van welke kan je nu bijv. de juiste specifieke klank verwachten die je wilt?
En van welke les Pauls zijn de halsen smaller? Van de classics?

domie
13 oktober 2002, 18:54
haal gewoon is zo'n blad bij feedback of keesdee of zo van gibson. Staat een poster in met alle Les Pauls en alle dingen die ze hebben (hals, pickups,enz.)

Kwa Kwa
13 oktober 2002, 19:03
JA EN OP DE GIBSON SITE STAAT ZEKER OOK WEER NIET ALLES

MetalliCat
13 oktober 2002, 19:24
Hmm de site is wel redelijk onoverzichtelijk als je goed wilt vergelijken, irritant trouwens dat er zo ontzettend veel soorten lp's en sg's zijn, k zie door de bomen het bos niet meer :S

FragDaddy
13 oktober 2002, 19:31
de classic en de custom hebben smalle halzen. de classic heeft ook elementen met meer output, zodat ze eerder vervormen.

de deluxe heeft 'kleine' humbuckers en de custom heeft wat extra 'binding' rond de body, achterkant en kop.

en ze klinken allemaal verschillend. wat wil je nou precies weten?

gust
14 oktober 2002, 20:24
De deluxe heeft een vettere klank dan bv. de standard en de custom, maar moet een beetje inboeten wat de cleane klank betreft. Hangt er een beetje vanaf welke klank je beoogt.

MetalliCat
14 oktober 2002, 20:54
Hoe kan de Deluxe nou een 'vettere' sound hebben terwijl ie juist kleinere humbuckers heeft ? (denk dat het weer aan mij ligt hoor..maar toch)

signsofzodiac
15 oktober 2002, 12:16
Er is niets vetter dan een Les Paul Custom :smile: Als ik toch ooit eens weer Death Metal ga spelen, dan hang ik een Custom om m'n nek gestemd in Bes :smile: Waanzinnig zoveel kloten als zo'n ding heeft.