PDA

View Full Version : Wie heeft ervaring met een Pedaltrain board?



Rhythm Machine
2 januari 2006, 21:11
Voor- en nadelen? Zijn de patch- en stroomkabeltjes die onder de rails door lopen voldoende beschermd? Is er voldoende ruimte voor kabels, riemen, snaren en andere accessoires in de draagtas? Is de tas kwalitatief OK?

Thanks,

Johan.

bluegate
3 januari 2006, 09:55
Ga het binnenkort weten, PedalTrain JR is onderweg.
Tot dan zit ik ook nog even in spanning.

Wordt gebruikt voor:
RMC FK1 compressor
Fulltone OCD
Hot Wire Audio switchbox
RMC1 Wah
ErnieBall JR volumepedaal

(Waarschijnlijk komen de Wah & Volume pedaal er niet op, omdat ik
nog een Delay met TapTempo en een Axess MFC5 erbij wil)

Rhythm Machine
3 januari 2006, 22:27
Hoi Bluegate, ik ben benieuwd naar je eerste indruk. Post je hier even een verslagje als je hem hebt? Waar heb je hem besteld?

Groeten,

Johan.

bluegate
4 januari 2006, 09:08
Hij komt deze week binnen, en heb 'm besteld bij vd Haar.

Verslag en Foto's volgen.

Bl44t44p
4 januari 2006, 11:56
Hoeveel was je er voor kwijt? Die dingen zien er opzich wel oké uit.

bluegate
4 januari 2006, 17:14
Prijs ligt net onder de 100 Euro.
Maar hij is wel klein, 43cm breed dacht ik.
De grotere ligt rond de 180 Euro maar daar krijg je een flightcase bij.

Uchison
4 januari 2006, 17:32
Hoe reken je dat ook alweer uit van inches naar mm? Dat vergeet ik altijd.. :-?
Ik zit toch ook hiernaar te kijken....

Angel
4 januari 2006, 17:44
Waarom zou je kiezen voor de Pedaltrain en niet voor de Pedal Pad?

Angel
4 januari 2006, 17:45
dubbel!

bluegate
4 januari 2006, 17:48
Omdat de prijs van de PedalPad vele malen hoger is.
Ligt rond de 280,00 voor de kleine zonder voeding.

Als ik groter zou willen dan nam ik de PedalTrain 2. :razz:

1 inch is grofweg 2,54 cm

bluegate
4 januari 2006, 20:59
PedalTrain is binnen. :lol:

Wat opvalt is dat het frame erg licht is, maar wel zeer stevig.
Draagtas ziet er behoorlijk uit, maar als je veel speelt dan
zul je je pedalen wel beter willen beschermen.

Tegenvaller, er zat geen velcro bij...? :evil:
Heb even een mailtje gestuurd naar Pedaltrain hierover.

Kan dus niet verder totdat ik ergens velcro heb gevonden.
Iemand suggesties?

bluegate
4 januari 2006, 21:16
Hierbij een opzetje.
De lege plek is voor een Axess MFC5 midifootcontroller.

http://www.bluegate.nl/Images/PT.jpg

Sorry voor het vuil op je pedaal Speeddemon, maar dan zie je
tenminste dat ie gebruikt wordt. :wink:

Nielsje
4 januari 2006, 21:20
PedalTrain is binnen. :lol:

Wat opvalt is dat het frame erg licht is, maar wel zeer stevig.
Draagtas ziet er behoorlijk uit, maar als je veel speelt dan
zul je je pedalen wel beter willen beschermen.

Tegenvaller, er zat geen velcro bij...? :evil:
Heb even een mailtje gestuurd naar Pedaltrain hierover.

Kan dus niet verder totdat ik ergens velcro heb gevonden.
Iemand suggesties?

klitteband kan je overal kopen, goeie is om bij een naaiwinkeltje te kijken (je weet wel, stoffen, naaimachines enzo) die hebben vaak verschillende soorten klitteband.

Uchison
5 januari 2006, 00:03
Heeft er hier iemand misschien de Pedaltrain2? Ben benieuwd naar de ware groote en hoe stevig de case is, hoe makkelijk het eruit te halen is enzovoorts.

jero
5 januari 2006, 10:02
Had je niet beter een maatje groter kunnen nemen, zodat je wah en volume er ook oppassen?

Het nadeel van de pedaltrains vind ik is dat je voeding veel plaats gaat innemen, bij de pedalpad of de nycpedalboard kun je die wegmoffelen onder je pedalen.

Daarnaast zou ik er zelf nooit voor kiezen om mijn kabels onbeschermd onder het board door te laten lopen (zeker niet wanneer vervoer in draagtas!), maar afgaande op de kritieken loopt dit in de praktijk wel los.

bluegate
5 januari 2006, 12:46
Ik wil mijn Wah en Volumepedaal er niet op hebben.
Het werkt veel prettiger als deze lager staan vind ik.

Je krijgt tie-raps erbij om je kabels vast te zetten.
Op die manier bungelen ze niet onderaan los, maar zitten ze
netjes tegen het frame aan.
Er is aan de voorkant voldoende ruimte om een voeding te monteren
aan de onderzijde.

Ik gebruik gewoon een 1Spot met daisychain.

Mitch
5 januari 2006, 19:17
Wat een hoop geld voor zo'n beperkt product :o

tillens
5 januari 2006, 19:33
Is wel boutique!










:-D :roll: :o

Rhythm Machine
5 januari 2006, 20:11
Wat een hoop geld voor zo'n beperkt product

Bouw zelf eens een pedalboard van dezelfde grootte, en koop er dan nog eens een passende nylon draagtas voor (tenzij je die ook zelf maakt natuurlijk), en reken dan eens uit hoeveel je kwijt bent.
Bluegate heeft 100 euro betaald voor zijn Pedaltrain. Als hij 'em beu is en hij is nog in goede staat gaat die tweedehands zo weg voor 70 à 80 euro, misschien zelfs meer. Verlies voor Bluegate is 20 à 30 euro. Daarvoor heeft hij dan wel een tijd het "vruchtgebruik" gehad van een professioneel gebouwd board.
Als jouw zelfgemaakt board minder kost (inclusief tas) dan 20 à 30 euro ben je goedkoper af (tweedehandswaarde nul komma nul).
Geld is hier IMHO geen argument. Een zelfgebouwd board voldoet natuurlijk wel perfect aan je behoeften van het moment (wie dit forum regelmatig bezoekt wisselt sowieso bijna vaker van gear dan van ondergoed...)
I rest my case...

Johan.

Mitch
5 januari 2006, 20:30
O sorry, ik was zeker de eerste die niet 'halleluja, gefeliciteerd' postte.
Ik wist niet dat je kwaad werd.... :-?

Ik vind het alleen veel geld, ook verhoudingsgewijs. Daarmee bedoel ik het formaat, de uitrusting en juist de nylon draagtas. We verschillen blijkbaar van mening, maar da's ook juist de grap van een openbaar forum :)

Rhythm Machine
5 januari 2006, 20:46
Kwaad? Noem jij dat kwaad? Ik noem dat even snel een rekensommetje maken. Ook daarover verschillen we blijkbaar van mening... :roll:
BTW, ik heb deze thread gestart maar heb inmiddels beslist dat ik er toch nog eens een keertje zelf een ga bouwen. Maar niet omwille van de prijs dus 8-)

Johan.

bluegate
5 januari 2006, 21:01
Wat voor mij het belangrijkste is is dat ik geen zin heb om zelf iets
in elkaar te flansen.
Daar heb ik best wat voor over.

Nou nog goed klitteband zien te scoren! :razz:
(Valt niet mee, overal dat goedkope en dunne flut spul)

Rhythm Machine
5 januari 2006, 21:11
Wat voor mij het belangrijkste is is dat ik geen zin heb om zelf iets
in elkaar te flansen.
Daar heb ik best wat voor over.

Kan ik mij helemaal in vinden (zie allereerste post in dit topic), geen zin én geen tijd, maar aan de boards in de handel ontbreekt altijd wel iets. Die van NYC Pedalboards benaderen het meest wat ik in gedachten heb, maar de verzendingskosten, invoerrechten en BTW maken een in de US zeer redelijk geprijsd board reteduur (van een Six Shot van $99 maken de post en de overheid er een van $199 of 175 euro :evil: )
Dus wordt het toch maar weer zelf bouwen...

Johan.

bluegate
5 januari 2006, 22:48
Zojuist bij Conrad even wat Duotec strips gekocht. :lol:

Voor die 175 Euro heb je de PedalTrain 2.
Die is een stukje groter dan de JR en heeft een flightcase ipv een nylon
draagtas.

tillens
6 januari 2006, 01:21
even rotterdammers; seymour ik mag lije dat je niet boos op mij was, gezien het (tering)feit dat ik een geintje maakte over het pedaltrain gedoe. is ook duur. kom op. stukkie staal. stukkie prut. pedaltrain... mijn aars... zelf kan je ook zoiets bouwen.. wordt pas tof als je het in fcase kan zetten , niet in een bag...pfff, laat me niet afschrikke! heb laatst een reveiw willen plaatsen over mijn nieuwe time machine boost. men die het wil weten dan hoor ik het wel. ongezien de ty!

peter.

rupke
6 januari 2006, 08:21
hallo allemaal,

ik heb zelf de grote pedaltrain met flightcase. Erg degelijk materiaal en ik kan er alles in kwijt. Op dit moment gebruik ik hem niet meer omdat ik nu over een losse top met een g-major speel die ik schakel met een fc-200 en om die nou op de pedaltrain te zetten gaat me iets te ver. Ik had alle losse pedalen met klitteband vaszitten en de kabels met van die zwarte plastic vastzet strookjes (jullie begrijpen ui tmijn omschrijving da tik even de officiele benaming kwijt ben ;-).

Laturs Rupke

jero
6 januari 2006, 09:00
even rotterdammers; seymour ik mag lije dat je niet boos op mij was, gezien het (tering)feit dat ik een geintje maakte over het pedaltrain gedoe. is ook duur. kom op. stukkie staal. stukkie prut. pedaltrain... mijn aars... zelf kan je ook zoiets bouwen.. wordt pas tof als je het in fcase kan zetten , niet in een bag...pfff, laat me niet afschrikke! heb laatst een reveiw willen plaatsen over mijn nieuwe time machine boost. men die het wil weten dan hoor ik het wel. ongezien de ty!

peter.

Damn you Scottish bourbon! :o

Mitch
6 januari 2006, 13:01
even rotterdammers; seymour ik mag lije dat je niet boos op mij was, gezien het (tering)feit dat ik een geintje maakte over het pedaltrain gedoe. is ook duur. kom op. stukkie staal. stukkie prut. pedaltrain... mijn aars... zelf kan je ook zoiets bouwen.. wordt pas tof als je het in fcase kan zetten , niet in een bag...pfff, laat me niet afschrikke! heb laatst een reveiw willen plaatsen over mijn nieuwe time machine boost. men die het wil weten dan hoor ik het wel. ongezien de ty!

peter.

Ik geloof dat het tijdstip je parten speelt, peter :wink:
Lees 't nog eens als je lekker uitgeslapen bent, want ik ben het juist volledig met je eens. Anyhow: kom maar op met die TMB review. (mooi ding hè ?)

tillens
6 januari 2006, 17:02
Damn you! darn pc! Ik moet er een timer opzetten die zegt en nu je oplader in. Sorry voor de rucksichloze post.. En de TMB; heerlijk!

bluegate
7 januari 2006, 10:17
Gisteravond heb ik een nalevering gehad van vd Haar.
Daar zaten 2 rollen Velcro in.

Goeie service! :lol: (Is tenslotte niet zijn fout dat PT het was vergeten)

Dus alles geplakt en het begint erop te lijken. :-D

Nu nog wat andere materialen om de kabels netjes aan de onderkant
vast te zetten en dan is het aan het einde van de middag klaar.

Dan zal ik even wat nieuwe foto'tjes schieten en posten.

bluegate
8 januari 2006, 11:52
Hier een paar foto's.

Er zit nog 1 leeg plekje en die is gereserveerd voor de 34One.
Een pedaal dat Midi Clock verstuurt met Tap Tempo.

http://www.bluegate.nl/Images/PT1.jpg
http://www.bluegate.nl/Images/PT2.jpg

Ik ben er heel blij mee! :-D

bluegate
8 januari 2006, 12:04
Stel je voor dat ze verschuiven als ik mijn lompe poten erop zet... :razz:

Rhythm Machine
8 januari 2006, 14:13
Ziet er erg netjes uit. Ik ben er nog niet uit, maar het zal waarschijnlijk toch weer op zelf bouwen uitdraaien... De Pedaltrain Jr. is toch nog net iets te groot voor mij.

Johan.

Angel
18 januari 2006, 18:09
Heb me net de PedalTrain Pro aangeschaft, 285 euro, inclusief flightcase en 4 rolletjes velcro.
Nu zal het puzzelen worden om alles netjes erop te krijgen en daar maar speleeeeeeh

bluegate
18 januari 2006, 23:58
Wat komt er allemaal op?

Angel
19 januari 2006, 08:07
Wat komt er allemaal op?

effe kijken:
morley wah - fulltone ocd - t-rex dr.swamp - fulltone fulldrive - menatone red snapper - Line6 mm4 - line6 dm4 - voodoolab pedalpower(x2) - boss tuner - ernie ball volumepedal

Dat zal het voorlopig zijn. Ik ga proberen de voodoolabs aan de onderkant te bevestigen zodat ik daarmee al geen ruimte verlies op de pedaltrain.

bluegate
19 januari 2006, 09:21
Pedelpower onderop zou moeten lukken volgens mij.
Ik vind het frame zeer licht en met prettige helling, maar voor Wah & Volume
vind ik dat niet prettig.
Die Line6 bakken nemen nogal wat ruimte in, dus ik kan begrijpen dat het puzzelen wordt.
Maar het is wel heel leuk om te doen.:)

Angel
19 januari 2006, 14:22
Pedelpower onderop zou moeten lukken volgens mij.

Klopt, heb ze er net ondergehouden en het zou moeten passen. Nu nog alleen een mogelijk zoeken om hem fatsoenlijk te bevestigen.



Ik vind het frame zeer licht en met prettige helling, maar voor Wah & Volume vind ik dat niet prettig.

Dat moet ik nog uitzoeken, ik ga het er één van deze dagen eens opzetten en dan aanvoelen hoe het zit.



Die Line6 bakken nemen nogal wat ruimte in, dus ik kan begrijpen dat het puzzelen wordt.
Maar het is wel heel leuk om te doen.:)

Zeker weten, daarom ook dat ik de grootste genomen heb ;)

Angel
24 januari 2006, 15:54
Bijna al mijn materiaal verzameld, straks komt de MM4 binnen en volgende week mijn 3way Custom Loooper en dan wordt het passen.

Wordt leuk volgende week, kijk er al naar uit.

De setup wordt dan als volgt:

Guitar -> RMC3 -> OCD -> Dr. Swamp -> Red Snapper -> Fulldrive II -> RC booster -> CompNova -> Loooper -> Ernie Ball Volume -> Amp

Loooper -> DL4
-> MM4
-> (?misschien hier de RC booster?)
-> Tuner

Lucluc
24 januari 2006, 16:09
Waarom heb je 4 overdrives in je setup? De RC nog niet eens meegerekend :o

Angel
24 januari 2006, 16:16
Waarom heb je 4 overdrives in je setup? De RC nog niet eens meegerekend :o

De Dr.Swamp & OCD zijn voor de Tele, de red snapper & OCD zijn voor de Strat, de fulldrive gebruik ik eigenlijk meer als tube booster(net over dat randje zodat je het gevoel krijgt van een flink gebooste tube-amp) en de RC is een clean boost.
Ik hoop dat het wat fatsoenlijk verwoord is

Lucluc
24 januari 2006, 16:26
Prima antwoord, maar je houdt zo weinig plek over voor andere leuke pedalen. Ik probeer het me in de praktijk voor te stellen en dan lijkt het me al snel te complex worden.

Angel
24 januari 2006, 16:29
Prima antwoord, maar je houdt zo weinig plek over voor andere leuke pedalen. Ik probeer het me in de praktijk voor te stellen en dan lijkt het me al snel te complex worden.
Ik ben een echte overdrive-man en hou graag van de verschillende klanken.
Dat zal momenteel nog even afwachten zijn, volgende week begin ik met het inbouwen, George L-kabels klaarmaken, VoodooLab onderaan plaatsen, ...

Foto's volgen

bluegate
24 januari 2006, 20:04
Ben benieuwd. :D

robert-gitarist
24 januari 2006, 20:46
Hmm die dingen zien dr best nog wel gelikt uit moet ik bekennen.
Natuurlijk kennen ze niet tippen aan mijn Warwick case :P (lol)
Kiddin ;)
Ziet er mooi uit jongens.Lijkt mij opzich ook nog wel iets z'n PT board :) eens ff over nadenken..waarschijnlijk moet ik ook de grootste hebben..

Angel
24 januari 2006, 20:53
waarschijnlijk moet ik ook de grootste hebben..

Van het moment dat hij klaar is, zal ik een paar foto's nemen en ze plaatsen