PDA

View Full Version : Nieuw speelgoed, LP custom chrome



Lennert
2 januari 2006, 21:07
test

Lennert
2 januari 2006, 21:08
Ik heb m nou al n week, maar heb t druk gehad met spelen om uberhaupt in de buurt van de computer te komen, laat staan foto's te maken :D
Het is m'n eerste electrische gitaar, maar nu k er n weekje behoorlijk intensief op gespeeld heb denk ik wel dat dit de beste keus voor me is geweest,

T is dus n epiphone, ik wilde eerst n gibson gaan kopen, maar aangezien ik per se (kieskeurig, I know) een custom wilde met chrome hardware kon dat nog weleens veel te duur gaan uitvallen, zeker voor m'n eerste gitaar was dat n beetje absurd geweest.
Maar deze epi bevalt me eigenlijk heel goed, ik heb hem in de winkel vergeleken met n stel gibsons, en ik vond deze overstuurd toch echt lekkerder klinken, clean klinkt n gibson wel n stuk beter.. (de gibsons die ik uitprobeerde waren natuurlijk ook LP's en er zaten PAF's in, dus dit kon ik vantevoren al wel weten) Maar aangezien ik nu in n metal band speel is dat minder belangrijk.

Fototje:

http://img335.imageshack.us/img335/3268/lpbb0zb.jpg (http://imageshack.us)

Ik ga hem wellicht binnenkort n beetje upgraden met 2 dimarzio evo's (of 1 evo in de brug en n PAF bij de nek) en dan ben ik helemaal tevreden :cool:

biels
2 januari 2006, 21:11
ziet er goed uit!!
gefeliciteerd!

BassAgent
2 januari 2006, 21:13
Wauw :o Mooi!!

jw009
2 januari 2006, 21:39
Heel erg mooi!!

zou je nog wat meer pics kunnen maken? (ze ziet er zo mooi uit) :lol:

Rw
2 januari 2006, 21:43
die slagplaat maakt hem wel helemaal af :)

vulvasonic
2 januari 2006, 22:02
Hij ziet er schitterend uit, echt waar. Maar je mag er wel wat vrolijker bij kijken..... :wink:

Gefeliciteerd!

Noid
2 januari 2006, 22:17
Mooi ding, lijkt wel op zo'n John Sykes signature model.

...rock...
2 januari 2006, 22:33
:o zééér mooi hoor!

scholier
2 januari 2006, 22:45
Sow heey, dat is echt een mooi ding, die pickup rings :o echt te gek. Veel plezier ermee en ik zou eigenlijk ook wel ff nog een paar fototjes willen zien, heb ik weer wat te rukken vanavond.

Ruck on,

Tom

Agent_Smith
2 januari 2006, 22:48
Moooooiiii!! Johnny Sykes!!!!
gaaf hoor! :lp:

Agent_Smith
2 januari 2006, 22:49
Moooooiiii!! Johnny Sykes!!!!
gaaf hoor! :lp:

Satriani
2 januari 2006, 23:01
Mooi ding man 8-)

Lennert
2 januari 2006, 23:08
Thnx allemaal :-D ik ben r ook erg blij mee, k zal wel kijken of k zo nog wat foto's kan maken, ik had er meer gemaakt maar ze zijn allemaal mislukt...

ACSlater
2 januari 2006, 23:31
Is mooi gelukt! Ik heb een jaar geleden ofzo al eens een Gibson LPC gezien die op dezelfde manier was gecustomized. Volgens mij op het Seymour Duncan forum. Wellicht geïnspireerd?

Nickname
2 januari 2006, 23:32
Mooi man :) gefeliciteerd.. alleen die slagplaat zou ik eraf halen, die vind ik zo lelijk op een LP :-?

Orpheo
2 januari 2006, 23:35
Mooi man :) gefeliciteerd.. alleen die slagplaat zou ik eraf halen, die vind ik zo lelijk op een LP :-?

grappig, veel mensen vind t juist mooi. ik ook overigens. zonder slagplaat is de gitaar zo kaal... alleen op een winered KAN het mooi zijn... en op de buzzsaw/zakksigs is t mooi zonder. vind ik dan :)

joey-t
3 januari 2006, 01:50
Ik vind alleen op een ebony dat je de slagplaat eventueel kan laten zitten. Zeker met deze chromen plaat is het wel oke. Op elke andere kleur MOET de slagplaat eraf, met name op alles met een burst of stripe of wat dan ook. Zo zonde als je dan de slagplaat erop laat zitten. Ik heb hem zelfs op mijn ebony les paul standard weggehaald, ziet er veel beter uit. Maar bij deze zou ik heel erg twijfelen, zou hem denk ik ook laten zitten. Zeker voor een tijdje, tot je misschien iets anders wilt.

Orpheo
3 januari 2006, 01:58
Ik vind alleen op een ebony dat je de slagplaat eventueel kan laten zitten. Zeker met deze chromen plaat is het wel oke. Op elke andere kleur MOET de slagplaat eraf, met name op alles met een burst of stripe of wat dan ook. Zo zonde als je dan de slagplaat erop laat zitten. Ik heb hem zelfs op mijn ebony les paul standard weggehaald, ziet er veel beter uit. Maar bij deze zou ik heel erg twijfelen, zou hem denk ik ook laten zitten. Zeker voor een tijdje, tot je misschien iets anders wilt.

met bursts JUIST een slagplaat :-D anders is ie zo kaal.

maar ja, als pure page-freak moet je ook wel lp's met slagplate superbe vinden :D

joey-t
3 januari 2006, 02:09
haha, als ik een freak ben ergens van is het toch van Slash :D


Vond zijn Les Pauls altijd helemaal 'af', ook al zijn ze nagenoeg kaal (voor zover dat kan bij een standard). Helemaal top. Vind een helemaal aangeklede LP een beetje 'geeky' eruit zien vaak, hangt af van meerdere factoren natuurlijk. Zo houd ik erg van KISS maar vond de LP's van Ace Frehley nooit erg mooi. Of ze hadden mooier gekund, laat ik het zo zeggen. Blijf natuurlijk bovenal een LP-liefhebber :)

Orpheo
3 januari 2006, 12:12
haha, als ik een freak ben ergens van is het toch van Slash :D


Vond zijn Les Pauls altijd helemaal 'af', ook al zijn ze nagenoeg kaal (voor zover dat kan bij een standard). Helemaal top. Vind een helemaal aangeklede LP een beetje 'geeky' eruit zien vaak, hangt af van meerdere factoren natuurlijk. Zo houd ik erg van KISS maar vond de LP's van Ace Frehley nooit erg mooi. Of ze hadden mooier gekund, laat ik het zo zeggen. Blijf natuurlijk bovenal een LP-liefhebber :)

tja, ik vind slash's les pauls altijd wat kaal...t mist iets :D (slagplaatje, haha). die van ace vind ik schitterend!!!! kheb eens op de allerallerallereerste ace sig mogen spelen. dat ding komt uit '76, heeft 3 superdistortions op een rijtje, zoals t hoort, blockinlay, op de trussrod cover ' ace frehley' gegrafeerd, en de tunerknoppen zijn iets anders, t zijn nl pokerkaartjes, met op de ene kant 1 tot 6 klavertjes, en op de andere kant ace's gezicht. deze axe heeft tony iommi gekregen van ace zelf, maar tony had er geen kloot aan, want t was geen lefty. hij heeft m dus doorverkocht aan een goeie vriend van me... op t headstock staan ook 2 handtekeningen :D die van ace en die van tony ghehe

Orpheo
3 januari 2006, 12:12
haha, als ik een freak ben ergens van is het toch van Slash :D


Vond zijn Les Pauls altijd helemaal 'af', ook al zijn ze nagenoeg kaal (voor zover dat kan bij een standard). Helemaal top. Vind een helemaal aangeklede LP een beetje 'geeky' eruit zien vaak, hangt af van meerdere factoren natuurlijk. Zo houd ik erg van KISS maar vond de LP's van Ace Frehley nooit erg mooi. Of ze hadden mooier gekund, laat ik het zo zeggen. Blijf natuurlijk bovenal een LP-liefhebber :)

tja, ik vind slash's les pauls altijd wat kaal...t mist iets :D (slagplaatje, haha). die van ace vind ik schitterend!!!! kheb eens op de allerallerallereerste ace sig mogen spelen. dat ding komt uit '76, heeft 3 superdistortions op een rijtje, zoals t hoort, blockinlay, op de trussrod cover ' ace frehley' gegrafeerd, en de tunerknoppen zijn iets anders, t zijn nl pokerkaartjes, met op de ene kant 1 tot 6 klavertjes, en op de andere kant ace's gezicht. deze axe heeft tony iommi gekregen van ace zelf, maar tony had er geen kloot aan, want t was geen lefty. hij heeft m dus doorverkocht aan een goeie vriend van me... op t headstock staan ook 2 handtekeningen :D die van ace en die van tony ghehe

Herman
3 januari 2006, 12:28
Damn dat ding is mooi...en is dat serieus je EERSTE gitaar?? :o

*Edit...electrische over t hoofd gezien :P Maar t blijft wel n HELE mooie gitaar :o

Luke-wannabe
3 januari 2006, 12:30
Ik vind LP's zonder slagplaat JUIST the shit!

Orpheo
3 januari 2006, 12:32
Damn dat ding is mooi...en is dat serieus je EERSTE gitaar?? :o

*Edit...electrische over t hoofd gezien :P Maar t blijft wel n HELE mooie gitaar :o

ghehe, mijn eerste gitaar was een Charvel 650XL... een soort model 6 maar dan iets meer opgeleukt...... dus zo extreem hoeft t niet te zijn hoor....

joey-t
3 januari 2006, 13:40
haha, als ik een freak ben ergens van is het toch van Slash :D


Vond zijn Les Pauls altijd helemaal 'af', ook al zijn ze nagenoeg kaal (voor zover dat kan bij een standard). Helemaal top. Vind een helemaal aangeklede LP een beetje 'geeky' eruit zien vaak, hangt af van meerdere factoren natuurlijk. Zo houd ik erg van KISS maar vond de LP's van Ace Frehley nooit erg mooi. Of ze hadden mooier gekund, laat ik het zo zeggen. Blijf natuurlijk bovenal een LP-liefhebber :)

tja, ik vind slash's les pauls altijd wat kaal...t mist iets :D (slagplaatje, haha). die van ace vind ik schitterend!!!! kheb eens op de allerallerallereerste ace sig mogen spelen. dat ding komt uit '76, heeft 3 superdistortions op een rijtje, zoals t hoort, blockinlay, op de trussrod cover ' ace frehley' gegrafeerd, en de tunerknoppen zijn iets anders, t zijn nl pokerkaartjes, met op de ene kant 1 tot 6 klavertjes, en op de andere kant ace's gezicht. deze axe heeft tony iommi gekregen van ace zelf, maar tony had er geen kloot aan, want t was geen lefty. hij heeft m dus doorverkocht aan een goeie vriend van me... op t headstock staan ook 2 handtekeningen :D die van ace en die van tony ghehe


wow, dat is wel heel cool. Maar '76? Toen brak Kiss net door, deelden ze toen al signatures uit? Bizar. Bovendien dacht ik dat Ace pas rond 76 met die 3 Dimarzio's ging spelen. Weet je zeker dat die gitaar niet gewoon van Ace gestolen is? :D

Orpheo
3 januari 2006, 14:18
haha, als ik een freak ben ergens van is het toch van Slash :D


Vond zijn Les Pauls altijd helemaal 'af', ook al zijn ze nagenoeg kaal (voor zover dat kan bij een standard). Helemaal top. Vind een helemaal aangeklede LP een beetje 'geeky' eruit zien vaak, hangt af van meerdere factoren natuurlijk. Zo houd ik erg van KISS maar vond de LP's van Ace Frehley nooit erg mooi. Of ze hadden mooier gekund, laat ik het zo zeggen. Blijf natuurlijk bovenal een LP-liefhebber :)

tja, ik vind slash's les pauls altijd wat kaal...t mist iets :D (slagplaatje, haha). die van ace vind ik schitterend!!!! kheb eens op de allerallerallereerste ace sig mogen spelen. dat ding komt uit '76, heeft 3 superdistortions op een rijtje, zoals t hoort, blockinlay, op de trussrod cover ' ace frehley' gegrafeerd, en de tunerknoppen zijn iets anders, t zijn nl pokerkaartjes, met op de ene kant 1 tot 6 klavertjes, en op de andere kant ace's gezicht. deze axe heeft tony iommi gekregen van ace zelf, maar tony had er geen kloot aan, want t was geen lefty. hij heeft m dus doorverkocht aan een goeie vriend van me... op t headstock staan ook 2 handtekeningen :D die van ace en die van tony ghehe


wow, dat is wel heel cool. Maar '76? Toen brak Kiss net door, deelden ze toen al signatures uit? Bizar. Bovendien dacht ik dat Ace pas rond 76 met die 3 Dimarzio's ging spelen. Weet je zeker dat die gitaar niet gewoon van Ace gestolen is? :D

nee, absoluut niet. want er staat op t headstock: To Tony, frm. Ace.
als ik weer bij die gozer ben zal ik wel een foto maken. daarnaast, ik heb een leaflet gezien, een ad, waarop inderdaad deze gitaar stond als signature. Hij is heel erg zeldzaam, ik heb m verder nooit gezien, niet op ebay, en maar een keer in het les paul/gibsonboek.

en hij is echt ongelooflijk zwaar. tussen de 10 en 15 kilo, NIET gezond. maar holy sh*t wat klinkt ze goed.....

als ik ooit in mijn 3pup nieuwe pickups gooi, komen er 2 superdistortions in (en nog een andere, air norton waarschijnlijk).

THW
3 januari 2006, 14:22
Erg mooie LP, idd net als die van John Sykes maar dan met Epiphone head.

ALtijd al mooi gevonden dat chroom op een LP :cool:

Veel plezier ermee!

JorienR
3 januari 2006, 15:39
Wooo, mooi!! Ziet er luxe uit op één of andere manier.

d'oh
3 januari 2006, 17:39
gaaf dingetje
bijzonder met die chroomafwerking

gefeliciteerd ermee

Vonk
3 januari 2006, 17:46
Tering, als ik wist dat dit ding bestond was dit ook mijn eerste geweest! Erg mooi, Les Pauls hebben gewoon stijl 8-)

Bl44t44p
3 januari 2006, 23:18
Nice :o Meer pics?

mark verhoef
16 februari 2006, 16:06
heey kan je misschien nog een foto plaatsen ? ik overweeg om ook zon ding te kopen

Aron Maiden
16 februari 2006, 19:24
ik heb ook een sinds een maandje les paul custom plus van epiphone

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=48&CollectionID=6

Bij de plaatselijke muziekboer gekocht, 495 plus koffer,
Ik heb gister de slagplaat er af gehaalt,
ziet er super tof uit!

Orpheo
16 februari 2006, 19:56
ik heb ook een sinds een maandje les paul custom plus van epiphone

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=48&CollectionID=6

Bij de plaatselijke muziekboer gekocht, 495 plus koffer,
Ik heb gister de slagplaat er af gehaalt,
ziet er super tof uit!

als het de sunburst is, dan is t logisch dat de slagplaat eraf is :D een custom sunburst met slagplaat 'ziet er niet uit" de andere lp's juist wel :cooler:

dan nog: les pauls rule:D

drap
16 februari 2006, 20:02
als het de sunburst is, dan is t logisch dat de slagplaat eraf is :D een custom sunburst met slagplaat 'ziet er niet uit" de andere lp's juist wel :cooler:

dan nog: les pauls rule:D

Ik vind persoonlijk zo'n slagplaat er niet echt mooi uit zien. Ik heb 'm er zelf ook afgehaald van m'n zwarte custom. Les Pauls zijn mooi qua vorm en zo'n plaatje verbergt dat een beetje. Daar komt nog bij dat ik het ook bespeelbaarder vind zo zonder slagplaat. Muten gaat ook wat makkelijker.

Orpheo
16 februari 2006, 20:13
Ik vind persoonlijk zo'n slagplaat er niet echt mooi uit zien. Ik heb 'm er zelf ook afgehaald van m'n zwarte custom. Les Pauls zijn mooi qua vorm en zo'n plaatje verbergt dat een beetje. Daar komt nog bij dat ik het ook bespeelbaarder vind zo zonder slagplaat. Muten gaat ook wat makkelijker.

ik hoor dat heel vaak! :D ikzelf vind dat de slagplaat de lp wat slanker laat ogen, anders is ie wat bol. hangt ook van t exemplaar af....

op mijn zwarte 3pup zag t er niet uit zonder slagplaat. leek t net een walrus, met plaatje zag ze er slanker uit. voordeel voor mij; in mn slagplaat zit een gaatje. ik ga die benutten voor een drukknoppie. over 2 a 3 weken ga ik nieuwe pups, pots en andere hardware bestellen. dan merken jullie hier wel wat ik precies ga doen.

drap
16 februari 2006, 20:31
ik hoor dat heel vaak! :D ikzelf vind dat de slagplaat de lp wat slanker laat ogen, anders is ie wat bol. hangt ook van t exemplaar af....

op mijn zwarte 3pup zag t er niet uit zonder slagplaat. leek t net een walrus, met plaatje zag ze er slanker uit. voordeel voor mij; in mn slagplaat zit een gaatje. ik ga die benutten voor een drukknoppie. over 2 a 3 weken ga ik nieuwe pups, pots en andere hardware bestellen. dan merken jullie hier wel wat ik precies ga doen.

Ik heb naast dat ik m'n slagplaatje eraf heb geropt ook een zebra element in de brugpositie laten zetten en dat vind ik er geweldig uit zien persoonlijk, juist niet lomp. Maar dat kan, zoals je al zei, misschien ook wel per type verschillen. Als ik es een keer een actieve bui heb zal ik 'm es posten. Ik ben trouwens benieuwd wat je met je plankie gaat doen. Ik zie 't wel via het forum toch? :)