PDA

View Full Version : welke versterker? (origineel,ey?)



Walternativo
2 januari 2006, 18:13
test

Walternativo
2 januari 2006, 18:14
hi mensen,

ik ben de 18e van deze maand jarig (ik bereik de respectabele leeftijd van 17 jaren. Jawel ;) ;) ;)) en mijn ouders zijn zo aardig me een nieuwe versterker te beloven voor mijn electrische gitaar (Godin LG hmb). Ik heb nu een Roland Cube 15. Ik houd van het volle geluid van Alter Bridge en Rage Against the Machine. Wat raden jullie me aan? Het is voor thuis en hoeft dus niet HARD, alleen de geluidskwaliteit doet ertoe.

bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!
(fijn 2006)

SimonS
2 januari 2006, 19:36
koop mijn MesaBoogie Caliber .50+

Walternativo
2 januari 2006, 21:33
duude anders geef je ff n goeie tip ipv reclame?

jw009
2 januari 2006, 21:44
misschien handig om te vermelden tot welk max. bedrag je zoekt, en
of je een combo of stack wil.....




Kijk eens naar de combo's van engl/koch/randall/vox, of misschien is Line6 wel wat voor je....

SimonS
2 januari 2006, 21:57
duude anders geef je ff n goeie tip ipv reclame?
ach, hij staat niet te koop hor, dus die reclame valt wel mee :wink: . Maar je kunt zo belachelijk veel kanten op met zo'n vraag :roll:

Walternativo
2 januari 2006, 23:41
haha ok bedankt voor de tip dan

sry dat de prijs er niet bij stond t lukte pas te posten bij de 3e keer herschrijven.
Budget is grofweg 250-400.

gitarist17
2 januari 2006, 23:58
400 euro... dag engl koch...

groetjes erice

ps is een hot rod deluxe haalbaar 2e hands? anders misschien wel een idee. Ik ben er tevreden over... heel tevreden : )

marc_o
3 januari 2006, 09:32
haha ok bedankt voor de tip dan

sry dat de prijs er niet bij stond t lukte pas te posten bij de 3e keer herschrijven.
Budget is grofweg 250-400.


Neem de Cube 30 of 60?

Walternativo
3 januari 2006, 12:26
das n idee. ALS t geluid daarvan dynamischer is.

Orpheo
3 januari 2006, 12:34
voor 400 euro een leuke (buizen)amp? lastig... wellicht een ouwe london/sound city ofzo? staat op gitaarmarkt nu...

Scali
3 januari 2006, 14:29
H&K Edition Blue 60? Zit een zeer lekkere dynamische sound in, vind ik zelf.
En een ValveState kan ook nog... Het meeste andere spul in die prijsklasse is ofwel modeling (Line6, Vox, Roland, Zoom...), en klinkt vaak wat minder dynamisch (maar natuurlijk wel enorm veelzijdig), of is gewoon goedkope transistor-rommel die nergens naar klinkt, zoals bv de Fender FM-serie.

piezo
3 januari 2006, 15:54
Als het alleen voor thuis is, misschien een amp-modeler. Gewoon aansluiten op Hifi.

BLOK182
3 januari 2006, 16:13
Line 6 flextone III?

jorrit
3 januari 2006, 17:30
doorsparen!! (iig geen cube 30 of 60 kopen, je speelt er alleen thuis mee zeg je.) Ik denk dat je gewoon die cube 15 voor thuis moet houden, door sparen voor een buizen versterker, die je koopt als je in een band gaat spelen. Dan kun je natuurlijk ook een modeling of valvestat kopen maar iig. zou het naar mijn mening zonde zijn om nu een iets grotere modeling te kopen, en daarna als je echt een versteker nodig hebt weer wat anders te kopen...

Walternativo
3 januari 2006, 19:57
ik was vandaag in de muziekwinkel en heb niets gekocht. Niet overtuigd.
Ik denk dat ik een Behringer v-amp2 voorlopig ga kopen om wat lol te hebben.

Orpheo
3 januari 2006, 20:44
ik vind de vamp 2 zo'n waste of money. kan je net zo goed al t geld opnemen en het door de plee spoelen. heeft t meer nut dan de vamp. de POD, ook zoiets...

spaar dan inderdaad door voor iets leukers...

marc_o
4 januari 2006, 08:50
Hier issie niet mee geholpen jongens. Walternativo geeft duidelijk aan dat het voor thuis is en iedereen blaat maar weer dat ie moet doorsparen voor een buizenbak o.i.d.
Wil je een breed scala aan sounds die thuis (ik ken je huis niet, dus weet niet hoe hard je er speelt) goed klinken, ben je welhaast veroordeeld tot modelling. Is veel leuk spul in te vinden.
Je kunt ook eens kijken naar Tech21 spul, eigenlijk klinkt dat naar mijn mening net weer wat lekkerder en meer richting buizenbak...maar dat wordt zoeken binnen je budget.

ToTaL FaKe
4 januari 2006, 11:27
ik vind de vamp 2 zo'n waste of money. kan je net zo goed al t geld opnemen en het door de plee spoelen. heeft t meer nut dan de vamp. de POD, ook zoiets...

spaar dan inderdaad door voor iets leukers...

bullshit, jij hebt gewoon iets tegen modeling en WILT het niet eens aanhoren.

Ik heb zelf ook een v-amp een half jaartje gehad, en moet zeggen voor thuis vond ik hem prima. Leuke geluidjes waarmee je kan kloten, en zo kan je ook mooi kennis maken met alle effecten etc etc etc.

als je er goedkoop een op de kop kan tikken, zeker doen.

Ik denk alleen wel dat je er beter aan doet om zo'n Vox tonelab te kopen.

sucsess.!

Scali
4 januari 2006, 12:07
Mag ik dan de Zoom G2 aanraden als alternatief voor de V-Amp2?
Zit in ongeveer dezelfde prijsklasse, maar is naar mijn mening toch kwalitatief een wat beter en moderner product.
Hier zijn soundsamples te beluisteren: http://www.zoom.co.jp/english/download/demosound/demosound.php#a
(ook de backing is gemaakt met de G2, er zit een simpele drum/bascomputer in).

vidar
4 januari 2006, 15:49
hij zegt dat hij een amp zoekt voor op zn slaapkamer, is een Champ dan geen idee?

TMKXL
4 januari 2006, 17:06
Vox Tonelab SE. Supervet ding.

crrrN
4 januari 2006, 17:40
Randall RG75. ;]

Punt
5 januari 2006, 00:13
Een Hiwatt G40 voor het rocken (200 euro) en een Epiphone Valve Junior (buizen) voor het clean (139 euro). Zet er een switch tussen. Je hebt twee heel verschillende amps voor thuis.
Je leert het verschil tussen buizen en ss ook meteen kennen.

Bart1981
5 januari 2006, 00:19
:-) Dat is best een origineel antwoord!