PDA

View Full Version : Allemaal kijken woensdag!



JorienR
2 januari 2006, 17:44
Hoewel ik denk dat zo'n beetje iedereen hier de gemiddelse Klokhuis-leeftijd is overschreden, zegik 't toch maar even:

Woensdag 4 Januari 2006
18.25-18.45.
Nederland 3 -Zapp-
Het klokhuis.
Aflevering: De elektrische gitaar.

Hopelijk steek ik er wat van op, als gitaardummie.

Orpheo
2 januari 2006, 18:06
Hoewel ik denk dat zo'n beetje iedereen hier de gemiddelse Klokhuis-leeftijd is overschreden, zegik 't toch maar even:

Woensdag 4 Januari 2006
18.25-18.45.
Nederland 3 -Zapp-
Het klokhuis.
Aflevering: De elektrische gitaar.

Hopelijk steek ik er wat van op, als gitaardummie.

klokhuisafleveringen staan ook op t internet he... (als ze eenmaal uitgezonden zijn).

Dirk W
2 januari 2006, 18:23
Ik betwijfel of het uitgelegd gaat worden in termen die de gemiddelde gitaarnetter begrijpt.
Dirk

Walternativo
2 januari 2006, 19:02
Ik betwijfel of het uitgelegd gaat worden in termen die de gemiddelde gitaarnetter begrijpt.
Dirk


daar verscheen toch even een grijns op m'n gezicht.

bat
2 januari 2006, 21:13
Ik betwijfel of het uitgelegd gaat worden in termen die de gemiddelde gitaarnetter begrijpt.
Dirk
Wat ik in de voorbeschouwing heb gezien viel reuze mee. Gewoon de normale termen die hier ook gebezigd worden.

(trouwens: volgens mij had iemand het een paar dagen geleden toch echt nog over toonopnemers. Wie noemt die dingen tegenwoordig nog zo?)

Terence
3 januari 2006, 12:57
Lijkt rechtstreeks vertaald uit het duits.

De Beer
4 januari 2006, 21:03
Laatste stukkie gezien!

in Klokhuis termen behoorlijk goed uitgelegd.

Leuk gitaartje ook van die Ando(?), zelfbouw LP?

Dolfijnen inlay...je moet er van houden denk ik.

JorienR
4 januari 2006, 22:26
Wat ik alleen niet helemaal snapte was die feedback op 't laatst. Misschien echt heel dom van me, maar bestaat dat nou echt of was dat als grapje bedoeld????

wietse
4 januari 2006, 22:47
ja dat bestaat echt.

Fumi SG
4 januari 2006, 22:49
Wat ik alleen niet helemaal snapte was die feedback op 't laatst. Misschien echt heel dom van me, maar bestaat dat nou echt of was dat als grapje bedoeld????

Dat bestaat echt, dan worden de trillingen van je snaren versterkt en door de geluidsgolven (ook trillingen) blijven je snaren trillen of gaan zelfs harder trillen. Dan gaat je geluid rondzingen. :wink:

Goede uitleg? :oops:

srv-man
5 januari 2006, 00:00
Leuk gitaartje ook van die Ando(?), zelfbouw LP?/quote]

[quote]Wat ik alleen niet helemaal snapte was die feedback op 't laatst. Misschien echt heel dom van me, maar bestaat dat nou echt of was dat als grapje bedoeld????

:o En dan maken ze zich hier zorgen over het niveau van de klokhuisuitzending!

Het was één van onze nationale gitaarhelden Anand Mahangoe, hij speelt op een Nik Huber!

Nickname
5 januari 2006, 00:00
Wat was dat liedje nou bij het uitleggen van de chorus?? kan er niet opkomen.. echt irri :-?

Mufftin
5 januari 2006, 00:48
ik vond hem vet :D

Orpheo
5 januari 2006, 00:58
leuk filmpje, vooral dat eerste tussenstukje zeg maar, van die familie :D had ik maar zo'n pa : zoon, je hebt strat. je komt niet beneden voor je song x van artiest y kent :D vettttttt

die les paul was ook verdomd mooi zeg... voor zover ik t kon zien natuurlijk via t internet gestreamed. heeft iemand een linkje met meer van die gitaren?

srv-man
5 januari 2006, 01:03
Dat filmpje vond ik ook erg leuk.

Is geen Les Paul maar een Nik Huber (even doorsparen jongens :wink: ).

http://www.nikhuber-guitars.com

Oa verkrijgbaar bij
www.muziekhandel-jukebox.nl
www.godlyd.no

H.Manback
5 januari 2006, 01:38
Wat was dat liedje nou bij het uitleggen van de chorus?? kan er niet opkomen.. echt irri :-?

Vandenberg Burning Heart geloof ik, slaap lekker :wink:

Wormaap
5 januari 2006, 01:45
Erg leuk :-D

Stitch
5 januari 2006, 12:06
Hier staat de stream btw:

http://portal.omroep.nl/?nav=vxakjBsHEbGkRhJ&selectie=kysjGsHEbGcZtHjPrDH



Haha, even lekker een american guitarstore sticker voorbij laten komen....

goeroezeboe
5 januari 2006, 12:21
wow wat een prachtig afgewerkte gitaren :o

heb het bekeken. Het zat goed in een en alles werd duidelijk uitgelegd. Ik heb weliswaar geen nieuwe dingen gehoord, maar denk ook niet dat het voor ons bestemd was?

Ook veel (hele) mooie gitaren in het filmpje

Bl44t44p
5 januari 2006, 13:25
Leuke stukje. Nog best netjes uitgelegd, het is natuurlijk een ontzettend breed onderwerp maar ze hebben hier in minder dan 15 minuten toch wel even de belangrijkste (en meest herkenbare) dingen er uitgelicht :)

up-guitarman
5 januari 2006, 13:46
Ik post het volgende maar eventjes hier, aangezien ik sinds woensdag dinsdag al geen nieuwe topics meer kan posten :-?

Wie weet er hier wat meer over de Squier Jaguar? Ik vind de originele Fender Jaguar (60's sunburst met donkerrode slagplaat) echt heel mooi, maar die is nogal over m'n budget. Toen las ik dat er ook Squier Jaguars waren, maar daar kan ik verder niets over vinden. Dus wie kan me er wat over vertellen? En misschien nog belangrijker: wat kosten ze?

Trouwens; heeft iedereen hier problemen met dit @#%*& forum?

1) Ik wist niet dat Squier een jaguar heeft, of is dat tegenwoordig wel zo ??? Ik weet wel iets van een Jagmaster. Ik weet niet of die nog gemaakt wordt, maar dat is wel een heel andere gitaar. Strat tremolo i.p.v. jaguar trem + humbuckers i.p.v. single coils.

2) Ja, ik kan ook geen nieuwe berichten posten. Gaat meestal vanzelf over hier :razz: Binnen een paar dagen lukt dat wel terug of zo ...

DarknessAwaits
5 januari 2006, 15:14
En waar speelt 'ie over? Jawel, een Powertone II... waarom klinkt die van mij niet zo? :???:

Stitch
6 januari 2006, 11:18
Waarom mag zo'n gast eigenlijk wel dit soort modellen maken:

http://www.nikhuber-guitars.com/pics/orca/Orca-liegend_540.jpg

Harm
6 januari 2006, 12:29
Ja, Nik huber gitaren, mooie gitaren! Die gitaar gebruikt bij Klokhuis is in mijn bezit (Orca met Dolphin inlay, brede stripe, charcoal kleur)

De andere gitaar van Anand (jaja, ook actief hier op het forum!) is een oude Yamaha met actieve elementjes!

Ik vond het een leuke uitzending en Anand speelt altijd verdomde lekker!

Harm
6 januari 2006, 12:29
Ja, Nik huber gitaren, mooie gitaren! Die gitaar gebruikt bij Klokhuis is in mijn bezit (Orca met Dolphin inlay, brede stripe, charcoal kleur)

De andere gitaar van Anand (jaja, ook actief hier op het forum!) is een oude Yamaha met actieve elementjes!

Ik vond het een leuke uitzending en Anand speelt altijd verdomde lekker!

V!N
6 januari 2006, 13:51
Hier staat de stream btw: http://portal.omroep.nl/?nav=vxakjBsHEbGkRhJ&selectie=kysjGsHEbGcZtHjPrDH

Ik heb het volkomen vergeten .. Weet iemand van jullie hoe dit op te slaan is (zonder screenrecorder aub).

Of heeft iemand een DVD'tje gebrand die ik zou mogen "nabestellen" ? :)

JorienR
6 januari 2006, 16:21
Ik heb net nog even de uitzending gekeken op m'n pc (toen 't op tv was had ik twee jengelende kiddies om me heen...). Wat is die Anand echt ONTZETTEND goed man! Ik was al blij toen ik de intro van Come As You Are kon tokkelen op de gitaar van een vriendin (en dan ook nog 's heel traag). :wink:
Dat eerste stukje van die ouders en opa met die zoon die op de beurs wou werken was echt lachwekkend. Leuke stukjes die die pa op z'n Telecaster speelde. Wil ik ook kunnen!!!!
Maare, die 'gitaar' die die presentator maakte, zou ik die ook kunnen maken, gewoon thuis? Om alvast een beetje te oefenen tijdens het sparen zeg maar, haha.
Btw: dat kleine versterkertje wat hij gebruikt bij het maken van die 'gitaar', is dat nou zo'n ding die je krijgt bij zo'n starterspakket? Van 10 watt ofzo? Op een gegeven moment ruisde 'ie nogal...

Stitch
6 januari 2006, 16:43
Ja maar daar hadden ze ook wel wat mee geprutst, want op een gegeven moment kon ie EN het cleane EN het overstuurde signaal laten zien op de oscilloscoop.

H.Manback
6 januari 2006, 17:41
Nou ja, veel 'prutsen' is het niet, gewoon de oscilloscoop aansluiten voor de ingang van de versterker en daarna waarschijnlijk een microfoon opstelling oid.

Ik denk dat het ruizen eerder komt vanwege de combinatie singlecoil, slechte bedrading en veel gain. Maar wel lekker goedkoop zo'n gitaar :razz:

timbo
6 januari 2006, 18:01
ik heb het programa even gekeken omdat het over de gitaar ging.
toen werd er in de ''grappige'' gedeeltjes iets gespeeld met iets als titel: i can give now als ik goed heb gehoord.
Kan iemand mij naar de tab van dit nummer verwijzen en weet iemand hoe dat nummer heet van chuck berry die ze aan het begin speelde?

Groet,

timbo

timbo
6 januari 2006, 18:02
ik heb het programa even gekeken omdat het over de gitaar ging.
toen werd er in de ''grappige'' gedeeltjes iets gespeeld met iets als titel: i can give now als ik goed heb gehoord.
Kan iemand mij naar de tab van dit nummer verwijzen en weet iemand hoe dat nummer heet van chuck berry die ze aan het begin speelde?

Groet,

timbo

grayfink
6 januari 2006, 18:24
Je hebt het niet goed gehoord, het was "I can't get no (satisfaction)" van de Rolling Stones. Ik hoorde ook nog Johnny B. Goode (Chuck Berry)voorbij komen.

JorienR
6 januari 2006, 18:53
ik heb het programa even gekeken omdat het over de gitaar ging.
toen werd er in de ''grappige'' gedeeltjes iets gespeeld met iets als titel: i can give now als ik goed heb gehoord.
Kan iemand mij naar de tab van dit nummer verwijzen en weet iemand hoe dat nummer heet van chuck berry die ze aan het begin speelde?

Groet,

timbo

JOEHOE!! Eindelijk kan ik eens een vraag van iemand beantwoorden (normaal gesproken moeten mensen mijn vragen altijd beantwoorden ;))!! Dat nummer van Chuck Berry is volgens mij Roll Over Beethoven. De tabs heb ik niet, maar nu je de artiest en de titel heb moet dat niet al te moeilijk zijn om op te zoeken.

Negative K3 fan
6 januari 2006, 19:11
je kent I can't get no satisfaction toch wel :o :-? :???:

*mav11*
6 januari 2006, 21:33
En wat speelde hij van The Beatles?

marter544
6 januari 2006, 21:37
Je hebt het niet goed gehoord, het was "I can't get no (satisfaction)" van de Rolling Stones. Ik hoorde ook nog Johnny B. Goode (Chuck Berry)voorbij komen.

Het is "(I can't get no) Satisfaction" :razz:

BassAgent
6 januari 2006, 22:57
ik heb het programa even gekeken omdat het over de gitaar ging.
toen werd er in de ''grappige'' gedeeltjes iets gespeeld met iets als titel: i can give now als ik goed heb gehoord.
Kan iemand mij naar de tab van dit nummer verwijzen en weet iemand hoe dat nummer heet van chuck berry die ze aan het begin speelde?

Groet,

timbo

JOEHOE!! Eindelijk kan ik eens een vraag van iemand beantwoorden (normaal gesproken moeten mensen mijn vragen altijd beantwoorden ;))!! Dat nummer van Chuck Berry is volgens mij Roll Over Beethoven. De tabs heb ik niet, maar nu je de artiest en de titel heb moet dat niet al te moeilijk zijn om op te zoeken.
En toch is het fout :-D Het was Johnny B. Goode. :razz:

joey-t
6 januari 2006, 23:25
lol. Aardig vaag als je Satisfaction niet (her)kent.... Ik wil ook wat jij rookt :D

JorienR
6 januari 2006, 23:47
ik heb het programa even gekeken omdat het over de gitaar ging.
toen werd er in de ''grappige'' gedeeltjes iets gespeeld met iets als titel: i can give now als ik goed heb gehoord.
Kan iemand mij naar de tab van dit nummer verwijzen en weet iemand hoe dat nummer heet van chuck berry die ze aan het begin speelde?

Groet,

timbo

JOEHOE!! Eindelijk kan ik eens een vraag van iemand beantwoorden (normaal gesproken moeten mensen mijn vragen altijd beantwoorden ;))!! Dat nummer van Chuck Berry is volgens mij Roll Over Beethoven. De tabs heb ik niet, maar nu je de artiest en de titel heb moet dat niet al te moeilijk zijn om op te zoeken.
En toch is het fout :-D Het was Johnny B. Goode. :razz:

Oew. Tja nouja. Ik heb in ieder geval de eer gehad om het bijna goed te hebben. Zoiets. Nouja, dan klinkt ook best lullig. Maar okay: JOHNNY B. GOODE!

grayfink
7 januari 2006, 00:33
En Daytripper van The Beatles

P****Fred
7 januari 2006, 00:54
staat er nog ergens een link online naar die aflevering?
ben een beetje traag
:oops: :-D

ToTaL FaKe
7 januari 2006, 01:38
check offtopic :wink:

Bl44t44p
7 januari 2006, 02:03
staat er nog ergens een link online naar die aflevering?
ben een beetje traag
:oops: :-D

http://portal.omroep.nl/?nav=vxakjBsHEbGkRhJ&selectie=kysjGsHEbGcZtHjPrDH

P****Fred
7 januari 2006, 11:15
mja, die site had ik al gevonden, maar vond het filmpje er niet...
heb het ondertussen al hoor!

toch bedankt!

timbo
7 januari 2006, 11:34
ik ben 14 jaar oud sorry dat ik dat ene nummer van de rolling stones niet kende ze hebben er ook zoveel :lol:

wytz
7 januari 2006, 11:57
ik ben 14 jaar oud sorry dat ik dat ene nummer van de rolling stones niet kende ze hebben er ook zoveel :lol:

is ook niet ongeveer hun bekendste nummer ofzo..... :o

Noot Muskaat
7 januari 2006, 13:57
ik ben 14 jaar oud sorry dat ik dat ene nummer van de rolling stones niet kende ze hebben er ook zoveel :lol:

is ook niet ongeveer hun bekendste nummer ofzo..... :o

Zo vreemd is het echt niet hoor als iemand van 14 jaar niet bekend is met die zwaar overgewaardeerde bagger van de Rolling Stones.

Coco
7 januari 2006, 14:40
Zal wel aan mij liggen, de enige aflevering die ik kan zien gaat over koffers op Schiphol. Alsof ik nog niet genoeg aan vakantie toe was!

Wordt er voor Klokhuis geen archief bijgehouden of zo?

Bl44t44p
7 januari 2006, 14:54
Zal wel aan mij liggen, de enige aflevering die ik kan zien gaat over koffers op Schiphol. Alsof ik nog niet genoeg aan vakantie toe was!

Wordt er voor Klokhuis geen archief bijgehouden of zo?

Een beetje zoeken kan ook geen kwaad hoor :roll:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/hetklokhuis/bb.20060104.asf

(kostte me 30 seconden om te vinden)

joey-t
7 januari 2006, 15:11
oke oke, als je echt 14 bent is het goed..... :D

Coco
7 januari 2006, 15:14
:oops: Ik zei toch al dat ik aan vakantie toe ben

Sora
7 januari 2006, 15:17
Zal wel aan mij liggen, de enige aflevering die ik kan zien gaat over koffers op Schiphol. Alsof ik nog niet genoeg aan vakantie toe was!

Wordt er voor Klokhuis geen archief bijgehouden of zo?

Een beetje zoeken kan ook geen kwaad hoor :roll:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/hetklokhuis/bb.20060104.asf

(kostte me 30 seconden om te vinden)

ik kan het met geen enkele van men 5 mediaplayers openen :???:

Sora
7 januari 2006, 15:21
Zal wel aan mij liggen, de enige aflevering die ik kan zien gaat over koffers op Schiphol. Alsof ik nog niet genoeg aan vakantie toe was!

Wordt er voor Klokhuis geen archief bijgehouden of zo?

Een beetje zoeken kan ook geen kwaad hoor :roll:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/hetklokhuis/bb.20060104.asf

(kostte me 30 seconden om te vinden)

ik kan het met geen enkele van men 5 mediaplayers openen :???:

Sora
7 januari 2006, 15:24
Zal wel aan mij liggen, de enige aflevering die ik kan zien gaat over koffers op Schiphol. Alsof ik nog niet genoeg aan vakantie toe was!

Wordt er voor Klokhuis geen archief bijgehouden of zo?

Een beetje zoeken kan ook geen kwaad hoor :roll:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/hetklokhuis/bb.20060104.asf

(kostte me 30 seconden om te vinden)

ik kan het met geen enkele van men 5 mediaplayers openen :???:

timbo
10 januari 2006, 18:07
paint it black vind ik dan wel mooier :razz:

Analie-G
19 februari 2006, 20:03
Dag heren en dames,
Wie o wie heeft er hier een werkende link naar de film ?????????

Ik had em op DVD maar kan die opeens niet meer vinden ....

Reuze bedankt,
Anand

screamindemon
19 februari 2006, 20:08
kijk eens 2 berichten terug....

Analie-G
19 februari 2006, 20:38
Ja, die heb ik inderdaad ook van de site van Klokhuis afgehaald. Kan em wel bekijken maar als ik em eenmaal gesaved heb, dan vraagt ie om die rare codecsen ....maar goed, zal ff een windows genie aanspreken hierover hihih !!

Gr,
A+