PDA

View Full Version : stemapparaatje



domie
13 oktober 2002, 16:16
hallo, ik zoek een stemapparaatje voor mijn gitaar (elektrisch) die het liefst ook akoustische kan stemmen.
maar het gaat in eerste instantie om de elektrische.
Weet iemand een redelijke voor een niet al te dure prijs?

JV
13 oktober 2002, 17:01
gewoon de yamaha yt-150 voor 25 euro. doet electrisch en akoustisch. bijna overal te koop

guitarmusicman
13 oktober 2002, 17:09
Oh je kan anders een stuk goedkoper krijgen en daarmee werkt het ook prima (ook elec. en ac.) Ik heb er een van korg. 12 euro, Vast niet de beste maar ik kan er perfect mee stemmen,
mzz en succes

maarten
13 oktober 2002, 18:17
koop iets dat meer dan vijf ledjes heeft om de toon mee aan te geven.. das zo onprecies als de pest. Zorg voor een microfoontje dat erop zit
dat ie in en out heeft, (kun je em gewoon tussen gitaar en versterker hangen..wel zo handig
liefst toon aangeving met een naald (digitaal of echte naald)

zou ik tenminste op letten...

domie
13 oktober 2002, 18:53
ok bedankt allemaal.. maar zijn die dingen (maarten) niet veel duurder of niet?

Fenisi
13 oktober 2002, 19:41
jah ik heb gewoon zon kutding is wel ok was 16 euro

domie
13 oktober 2002, 22:18
wat ik ook graag wil, is dat die ook niet alleen E A D G B E maar ook bijvoorbeeld E A DIS G B E.. kan dat met die dingen dan ook?

en hoe gaat het met de akoustische gitaar? kan je die ook stemmen met zulke apparaatjes?

maarten
14 oktober 2002, 13:15
die wat ik beschreef heb ik zelf ook en hij is ook chromatisch.. heel belangrijk als je dus zoals je zegt iets anders wilt dan EADGBE
ik heb een seiko weet ik niet meer en kostte iets van 80 gulden
toen.. heb em nu een jaartje of twee. is toch niet te duur, of wel? je kunt er wel lang meej en er zit een microfoon op zodat je ook acoustisch kunt stemmen..

domie
14 oktober 2002, 17:07
oh , das mooi..

Dus jij hebt een seiko.

Dus als ik het goed begrijp heb je voor akoustische gitaren een microfoon nodig, en voor iets anders dan EADGBE een chronodinges.
Dan nog een vraagje:
Zit die bij jou tussen de versterker en de gitaar?
Hoe werken die dingen eigenlijk?
Sorry, van stemmapparaatjes heb ik helemaal geen verstand

JV
14 oktober 2002, 17:19
ik lus hem nooit door. alsk via de versterker speel gebruik ik gewoon de mic van dat ding. tast het geluid niet aan ook

doncker
14 oktober 2002, 17:20
je gaat gewoon naar de gitaarwinkel en vraagt voor het goedkoopste stemapparaatje en daar kom je een heel lange tijd mee toe hoor

zo doe ik het

greets

pimmetje
14 oktober 2002, 17:41
Let naast het microfoontje, het chromatisch stemmen en hoe precies 't apparaat aangeeft ook op de leesbaarheid van het ledje in duistere hoekjes.

Ik weet niet of je al in een bandje zit en wel 'ns optreedt, maar ik vindt 't wel fijn om ook in de donkerste kroeg nog goed te kunnen stemmen.

Zelf heb ik een Boss TU-12... da's wat duurder (ik dacht zo rond de 90 euro), maar m'n vorige heeft 't 8 jaar in serieus barre omstandigheden gedaan. Enkele maanden terug heb ik 'm met pijn in 't hart moeten vervangen door een soortgenoot.

BLOK182
14 oktober 2002, 17:51
ik heb een Bosss CT-6, ook een fijn dingetje. Elektrisch, akoustisch, en ook een halve toon lager. Je kan er trouwens ook nog een bas mee stemmen.

domie
14 oktober 2002, 19:44
ok, en hoeduur zijn ongeveer die stemapparaatjes die en chronodinges kunnen en microfoon hebben.
graag met modellen erbij.
En ja, ik wil graag een niet al te duur ding, maar wil niet het goedkoopste K*tdinges.

Dionyios
14 oktober 2002, 19:46
De kans is vrij groot dat als wij hier met ze allen een bepaald model aanraden, ze die bij jouw muziekwinkel niet hebben.

Ga gewoon eens bij een winkel langs, en vraag naar een stemapparaatje die aan jouw eisen voldoet.

BLOK182
14 oktober 2002, 20:14
ik heb er 80 gulden (+/- 35 euro) voor betaald, maar hij is schokbestendig en al, kan normaal gesproken jaren mee.

maarten
15 oktober 2002, 12:13
ik heb t doosje gevonden van de mijne
tis een seiko ST747 chromatic tuner
en heeft de voordelen die iedereen noemde. ok tis een klein ding maar zeker goed genoeg als je veel ermee wilt en niet gelijk zon dure racktuner wilt..
zal zon 35 tot 40 euro kosten denk ik..

domie
15 oktober 2002, 15:45
ok bedankt allemaal. ik ga is kijken!

Brianmayrulezzz
15 oktober 2002, 21:33
Koop een Boss GT-6, zit ook nog een hoop andere shit op :wink:
Nee, er zijn genoeg goedkope stemapparaten. Ga maar naar je plaatselijke gitaarwinkel en vraag maar. Ze zullen er vast wel een paar hebben...