PDA

View Full Version : Snel ontstemd..



gerbrand
13 oktober 2002, 15:08
Ik heb een standaard gitaar met een eenvoudige tremolo, alleen raakt hij nogal snel ontstemd.
Iemand een paar tips om naar te kijken?

Kjiratsiekoedel
13 oktober 2002, 15:10
-andere tremolo
-trem niet gebruiken
-nieuwe gitaar
-trem blokkeren

gerbrand
13 oktober 2002, 15:59
ik was er al een beetje bang voor.... tremolo vastzetten lijkt inderdaad de beste oplossing...

txs

IJzerbroot
13 oktober 2002, 22:38
Inderdaad, trem blokkeren als je 'em toch niet gebruikt. Gebruik je hem wel dan kan misschien een tremcradle uitkomst bieden. Ik zou beginnen om de trem zo laag mogelijk te zetten ipv zwevend.

blimb
14 oktober 2002, 02:00
niet goed werkende stemmechanieken zijn ook vaak een oorzaak van het ontstemmen van een gitaar :smile:

Monster
16 oktober 2002, 14:54
Knal er een stel extra veren bij in de achterkant

Luigi
16 oktober 2002, 18:42
Wat je ook kan doen; doe onder de snaren op de kam wat grafietpoeder, is te koop bij elke doe-het-zelf-zaak. Dit zorgt voor een soepelere beweging van de snaren door de kam.Een duurdere oplossing is een graphtech-kam plaatsen.

Negative K3 fan
16 oktober 2002, 21:35
Of dikkere snaren gebruiken of je veren strakker aanspannen of extra veren erin.

Marc Oblivian
17 oktober 2002, 16:39
Op 2002-10-16 18:42, schreef Luigi:
Wat je ook kan doen; doe onder de snaren op de kam wat grafietpoeder, is te koop bij elke doe-het-zelf-zaak. Dit zorgt voor een soepelere beweging van de snaren door de kam.Een duurdere oplossing is een graphtech-kam plaatsen.


Nog goedkoperderder: met een potloodje met scherp geslepen punt zelf de uithollingen in de kam waar je snaren in komen te liggen bekrassen. Zo komt er ook grafiet op (potlood=grafiet)
Maareh...het ligt toch hoogstwaarschijnlijk aan je trem, dus dit verhaaltje is alleen leuk om te lezen....