PDA

View Full Version : Vragen over POD's



Koekjes zijn lekker
2 januari 2006, 14:59
Heej,

Wat is het verschil in geluid en opties tussen de Podxt en de Podxt Pro?
Ik weet dat de Pro een rackversie is, en dat hij bijna 2 keer zo duur is, maar waarom? Is hij alleen twee keer zo duur omdat het een rackversie is, of is er een andere reden? Volgens mij kan hij niet meer en maakt het geluid ook niet veel uit.

Ik vraag dit omdat ik erover denk om mijn Flextone II xl te verkopen. Ik ben erg tevreden over deze amp, maar volgens mij kan ik toch meer met de Pod. Ik heb bijvoorbelijk op allerlei manieren geprobeerd om mooi op te nemen, maar wat voor kabels en manieren ik probeer (XLR, phones, alles heb ik geprobeerd, zelfs verschillende PC's en mengpanelen), het geluid wordt nooit mooi.
Ik heb met de Pod ook meer mogelijkheden qua amps, cabs en effecten. Hij is uitgebreider dan de Flextone.

Ik denk er nu over om eerst de PodXt te kopen met een floarboard. Ik ben er nog niet helemaal uit welk board, daar moet ik me nog een beetje op orriënteren. Heeft iemand suggesties?
Ik zou natuurlijk ook nog kunnen kijken naar de PodXT Live, maar het lijkt mij handiger om het pedaal en de pod apart te kunnen houden, zodat ik de pod makkelijk mee kan nemen met mijn gitaar als ik gewoon ff ergens wil spelen/jammen. Ik hoef dan niet zon enorm pedaal ding mee te nemen.

Wat denken jullie?

Groeten, Gertjan