PDA

View Full Version : welke humbucker voor FloydRoseClassicStrat



kokeleko
2 januari 2006, 13:38
Ik heb 2 Floyd Rose Classic Strats( HSS), met daar op een standaard Fender DH-1 humbucker( brug-positie). Volgens de beschrijvingen neigen die naar de Pearly Gates, ietwat vintage gericht dus, klopt ook wel want ik vind ze wat knijpen af en toe.
Ik wil een meer brutere scheur, dacht zelf aan een Dimarzio SuperDistortion, maar een SeymourDuncan DistortionTrembucker( F-spacing) spreekt mij ook wel aan, vanwege beter bevestiging n.l. 3 pickup stel schroefjes, uiteraard ga ik voor de optimale klank.
Ik speel jaren 80 rock hardrock, denk GaryMoore,DIO,Saxon,enfin je kent et wel.

Wie heeft er ervaring met deze pups op een HSS Strat, ik zoek sustain & extra gain en boventonen, en ik wil niet ( weer) een Les Paul.

Michael AE
2 januari 2006, 13:45
FWIW, ik heb een Tone Zone in mijn Floyd Classic strat en die bevalt prima. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik die gitaar voornamelijk voor de wat stevigere dingen gebruik. Erg vintage zal het niet klinken, maar je hebt wel een enorm vet laag en veel boventonen.

kokeleko
2 januari 2006, 13:57
Tone Zone interessant, hoe zit het met de gain toevoeging?

gershwin5150
3 januari 2006, 17:37
ik heb de DH-1 in mijn FR classic strat ook vervangen door een ToneZone. Ik gebruik hem ook voornamelijk voor het zwaardere werk. Klinkt bij mij erg goed en strak. Blijft ook met redelijk hoge gain strak klinken.

kokeleko
3 januari 2006, 18:15
Klinkt goed, er zijn toch meerdere soorten Toon Zoon of heb ik het mis.
Over die Duncan TB -6 lees ik ook goede revieuws, ik twijfel.

Josdevos
3 januari 2006, 18:22
+1 voor Tonezone, heb hem in de brug van een ESP Horizon FRII. (Maple en Alder)
Denk dat er maar 1 model is...
Erg strak klinkt redelijk mooi gesplit. Wel niet 100% clean bij harde aanslag... maar heeft zeker extra gain...

Outrage
3 januari 2006, 19:36
ik heb in mijn jackson (standaard) een seymour duncan JB tb4, en die klinkt echt heel goed.

outside
3 januari 2006, 19:43
ik heb in mijn jackson (standaard) een seymour duncan JB tb4, en die klinkt echt heel goed.

ik heb deze binnenkort in mijn squier strat, ik laat je weten hoe die klinkt als die erin steekt.

kokeleko
6 januari 2006, 13:31
Ik heb een SD TB-6 besteld, kijken hoe die klinkt.