PDA

View Full Version : shredmaster of guv'nor



Ché
1 januari 2006, 23:10
hoi,

welke van beide benadert het meest een oudere marshall drive? het moet stevig en vol klinken op een fender lampen amp...

Rhythm Machine
1 januari 2006, 23:24
De Shredmaster ken ik niet, maar ik heb een oude The Guv'nor (die zwarte) en die maakt van elke degelijke versterker een (would be) Marshall. Dat gezegd zijnde, ik heb die Guv'nor in al die jaren bijna niet gebruikt omdat ik een oude JCM800 combo heb, en dat is natuurlijk the real deal...

Als je interesse zou hebben in mijn The Guv'nor, ik verkoop 'm misschien wel. Zo goed als nieuwstaat met originele doos en manual, het antisliprubber op de bodem is er zelfs nooit opgeplakt geweest en zit ook nog in de doos.

BTW, allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Johan.

Scali
2 januari 2006, 12:39
Die Shredmaster heeft een beetje een rare benaming... Het is niet echt een shredpedaal, eigenlijk.
Als ik het goed heb begrepen, wordt de Shredmaster ook gebruikt in de voorversterker van ValveStates zonder buisje, en in de MG-serie.
Je kunt er best klassieke AC/DC-achtige klanken uithalen. En met de contour-knop kun je het geluid ook 'scoopen' zodat je meer in de richting van Mesa Boogie/shred komt. Maar qua gain valt het allemaal nog wel mee. In combinatie met de distortion van de versterker zelf, zul je wel enorme hi-gain shred-geluiden kunnen produceren, denk ik.

Ik denk dat de Shredmaster meer een eigen geluid heeft dan de Guv'nor, en dat ie meer mogelijkheden biedt om je versterker als een Marshall te laten klinken...

Lucluc
2 januari 2006, 19:38
hoi,

welke van beide benadert het meest een oudere marshall drive? het moet stevig en vol klinken op een fender lampen amp...

Vraag PeeVee maar eens, die is lovend over de shredmaster.

the feable
3 januari 2006, 11:32
Heej,
Ik weet niet op wat voor een Fender je speelt, maar ik heb een keer op een Twin Amp gespeelt met een Drivemaster van Marshall. Dat klonk erg marshall achtig als je het mij vraagt. Ik varieer heel erg tussen The Guv'nor en de Drivemaster ( heb ze beide :D ) de ene keer klinkt de een beter de andere keer de ander. Dat hangt sterk af van de versterker. The Guv'nog klinkt wat vintager als je het mij vraagt. Iets doffer maar ook iets meer laag. De drivemaster is over het algemeen wat sprankelender. Kunnen allebei sublieme distortion pedalen zijn als je het mij vraagt.