PDA

View Full Version : Probleem met Marshall !!!!!!



Marshallover
13 oktober 2002, 01:06
Dag mensen,

Ik heb sinds kort een Marshall TSL 100 met een 1936 box, nu hoor ik sinds korte tijd geen geluid uit de rechter speaker.
Hoe moet je die boel instellen ?
Er zitten totaal drie aparte outputs op die versterker, maar ik zou niet weten hoe ik uit allebei een geluid kan krijgen.
Ik gebruik trouwens ook de Koch Loadbox, maar ook zonder dat ik dat gebruik krijg ik geen geluid uit de rechter speaker.

Hoe zit dit?

Hoe krijg ik geluid uit beide speakers met de Loadbox?

Gijs

Rectifier
13 oktober 2002, 02:28
De 1936 heeft 2 inputs.
Mono = 8 ohm
Stereo = 2x 16 ohm

Als je Koch loadbox één 8 ohm uitgang heeft sluit je deze dus aan op de mono ingang.
Wel goed op het plaatje kijken aan de achterkant van de 1936. Kan zijn dat je'm dus in de andere ingang hebt gedrukt.
Dit is geen probleem van de TSL of de loadbox, aangezien er dus wel geluid uit je box komt. En een TSL heeft geen 2 eindversterkers dus het heeft geen zin om 2 luidsprekerskabels (links/rechts) aan te sluiten op je 1936.
Als bovenstaande niet helpt moet je het plaatje aan de achterkant van de 1936 even loshalen. Misschien zit er een draadje los....of de speaker is naar Goliath...!

Marshallover
13 oktober 2002, 08:33
dus er kan wel uit beide speakers normaal gesproken geluid komen terwijl er maar 1 kabel van je versterker naar de box loopt?

Soulman
13 oktober 2002, 11:12
Je gitaarversterker is mono.
Van de 8 ohm uitgang van je TSL een kabel naar de 8 ohm ingang op de 1936 en het schuifknopje op 8ohm mono.

Rectifier
13 oktober 2002, 13:02
Ja dat kan.
Ik had de oude 1936 en daar zat geen schuifknopje op. Die had 2 inputs.
Mono dus 8 ohm (de rechterinput was dat) en stereo 2x 16 ohm. Maar dat gaat voor jou niet op. Ik had de 9100 2x50 watt eindtrap. En die had dus 2 uitgangen voor het stereo gebeuren.

Dus gewoon zoals meneer hierboven het beschrijft.

Mono uitgang van de TSL naar je 1936 mono ingang!

Laat't ff weten of 't werkt of niet!

Soulman
13 oktober 2002, 15:49
Ik was effe in de war met de stereo 4x12 kasten. De 2x12 heeft geen schuifknopje.
Verder blijft het hetzelfde, 8ohm uit naar 8 ohm (mono) in.

Marshallover
20 oktober 2002, 12:35
dag mensen,

Ik heb van alles geprobeerd:

Er zitten geen draadjes los
Beide Speakers werken (alleen afzonderlijk)

Alleen beide speakers kunnen alleen werken als ik twee snoeren van de twee outputs van m'n versterker naar de twee inputs van m'n cabinet 1936 trek.

Alleen kan ik m'n loadbox dan niet meer gebruiken.

Heel vreemd is ook dat beide speakers gewoon doen, alleen niet als ik 1 snoer laat lopen van

Zijn er toevallig ook meerdere versies van de 1936 (stereo)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2002-10-20 12:36 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2002-10-20 12:37 ]</font>

Soulman
20 oktober 2002, 14:45
Dan is er iets niet in orde en moet je 'm laten nakijken.
Nogmaals bij normaal (mono) gebruik een kabeltje van 8ohm uit (via evt loadbox) naar 8 ohm (mono) in. Beide speakers moeten dan gewoon werken. Bij het gebruik van een stereo eindversterker gebruik je beide ingangen, stereo 16 0hm.

Marshallover
28 oktober 2002, 08:31
Maar uhhh, De stereo werkt dus wel gewoon.

Als ik dus twee kabels laat lopen van de twee stereo outputs van m'n Versterker naar de twee stereo inputs van m'n 1936 cabinet.
In dat geval werken ook beide speakers !!!
Ben toch benieuwd wat er werkelijk aan mankeert,

FragDaddy
28 oktober 2002, 09:04
dan is de bedrading voor 'mono' het probleem. los contactje ofzo?