PDA

View Full Version : Een nieuwe gitaar welke



art|saves
13 oktober 2002, 00:51
Hallo allemaal

Ik zoek een goede western gitaar voor erbij dus niet voor optreden enzo. Ik dacht zelf rond de 500 euro. Ik speelde laatst op een een crafter die klonk erg mooi warm en zag er ook nog goed uit. Ik speel veel slag en strum.
Welke gitaar merk raden jullie aan ik heb namelijk geen verstand van de akoestische gitaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: art|saves op 2002-10-13 01:03 ]</font>

Leen Kap
13 oktober 2002, 09:18
Gebruik de zoekfunctie even en je krijgt massa's adviezen.
Mijn advies: koop een Seagull S6, Furch, Norman, Simon&amp;Patrick of Art&amp;Lutherie. Crafter ziet er wel heel gelikt uit maar ik vind de klank veel minder.
Ik zie dat je uit amsterdam komt. Kijk eens op http://www.thestring.com, daar staat een paar mooie op!

art|saves
14 oktober 2002, 01:29
Ik zag al een aantal discussies over de seagull en hoopte met mijn vraag ook info over andere gitaren te krijgen. Ik eind deze maand naar keesdee en daar ff rondkijken.
Zelf vind ik seagull gitaren een lelijke kop hebben, en vind tot nu toe eigenlijk de crafter die ik zag erg mooi en klonk ook goed. Natuurlijk moet ik eerst meerdere gitaren gaan uit testen en de klanken vergelijken. Wat ik wil hebben is een diep warm en helder geluid. Speel vooral incubus, smashing punpkins, the rollin stones, a perfect circle en googoo dolls.

sebass
14 oktober 2002, 14:21
Vindt de actie van de seagul's te hoog, ik ben meer weg van sigma dr 28. Maar goed weer de enige goede manier ga naar een winkel en test alle gitaren in jouw budget uit.

Geengelul
16 oktober 2002, 00:56
Ook weer mee eens met Sebass!

En neem de tijd!

Leen Kap
16 oktober 2002, 07:52
Geengelul, misschien even deze topic helemaal lezen.........
Je ziet 't: het woord Taylor is niet gevallen......

Leen Kap
16 oktober 2002, 07:53
Geengelul, je bent niet erg consistent in je advisering. Ik dacht dat jouw advies was: rommelmarkten afstruinen voor een spaanse gitaar (zo lees ik tenminste in jouw andere eigen bijdrage aan dit forum)>