PDA

View Full Version : [HELP] geen geluid uit Crate Vintage Club 5212



renier
1 januari 2006, 16:21
lama

renier
1 januari 2006, 16:25
Hallo,

probleempje met mijn versterker (een Crate Vintage club 5212 (50 watt, 2 x 12", 4 x 12ax7, 4 x EL84)

ik hoorde hem afgelopen week in de studio al oversturen bij normale volumes (3/10) en bij de laatste opnames was het ineens doodse stilte, er is wel spanning, maar geen enkel signaal, zelfs geen ruis. als ik in de versterker kijk zie ik 4 "open" buizen gloeien, en 4 buizen in metalen omhulsels, waarvan ik dus niet kan zien of ze gloeien.

mijn gok: de buizen in de metalen omhulsels (is dat voor of eindtrap??) zijn kaduk. wellicht waren er al 3 stuk, vandaar de oversturing op lage volumes ( de versterker werkt dan maar op 50/4 = 12,5 watt?)

iemand enig idee? alvast bedankt!

Orpheo
1 januari 2006, 16:48
grote buizen is eindtrap. kleine buizen, vaak in omhulsel is preamp. t lijkt me stug dat als 1 preamp buis nog maar draait van de 4 dat je dan al oversturing hebt. t zou andersom moeten zijn. ik denk dat t aan een van de buizen ligt..... of aan de inputstage ergens...

AART
1 januari 2006, 19:40
ff langs ene tech gaan, denk niet dat het een groot probleem is, waarschijnlijk iets met een voorbuis/pre-amp.

renier
1 januari 2006, 22:28
alle "zichtbare" buizen gloeien nog, blijkbaar zijn dat dus de EL84's.
ik denk dat de voortrapbuizen (12ax7) dus het hoekje om zijn..

ik wilde ze toch al laten vervangen. nu raad een tech waar ik contact mee heb me JJ's aan.

godgloeiende, het gebeurt ook net tijdens het opnemen van de laatste solo van het album. heb ik al mijn partijen dus met mijn eigen versterker ingespeeld, de laatste partij moeten opnemen met de versterker van de zanger/slaggitarist. een JCM 800, prima ding dus, maar ik ben wel erg gehecht geraakt aan mijn eigen soundje nu.

anyways..

renier
1 januari 2006, 22:33
alle "zichtbare" buizen gloeien nog, blijkbaar zijn dat dus de EL84's.
ik denk dat de voortrapbuizen (12ax7) dus het hoekje om zijn..

ik wilde ze toch al laten vervangen. nu raad een tech waar ik contact mee heb me JJ's aan.

godgloeiende, het gebeurt ook net tijdens het opnemen van de laatste solo van het album. heb ik al mijn partijen dus met mijn eigen versterker ingespeeld, de laatste partij moeten opnemen met de versterker van de zanger/slaggitarist. een JCM 800, prima ding dus, maar ik ben wel erg gehecht geraakt aan mijn eigen soundje nu.

anyways..

jorrit
4 januari 2006, 11:25
gewoon ff een setje pre amp buizen kpen. Kosten niet veel en kun je zelf er in zetten.

renier
5 januari 2006, 00:54
gewoon ff een setje pre amp buizen kpen. Kosten niet veel en kun je zelf er in zetten.

moet ik dan niet biassen, of is dat alleen bij eindbuizen?

ik denk dat ik hem gewoon naar de amp-tech breng. die knalt er dan nieuwe voor-en eindbuizen in, en checkt hem helemaal. ik weet niet hou oud de huidige buizen zijn, en ik heb een paar erg belangrijke gigs binnenkort, dus ik zie dit als een waarschuwing..

jorrit
5 januari 2006, 09:13
pre amp buizen hoeven niet gebiasd te worden, eindbuizen wel.

naar de tech gaan is als je het je kunt veroorloven de beste optie