PDA

View Full Version : Welkw amp naast Shiva voor kleine ruimtes?



Punt
1 januari 2006, 12:03
Ik ben echt heel tevreden met mijn Bogner Shiva, alleen in kleine ruimtes zoals cafe's is het net iets te veel. Dan moet het zo zacht dat er weinig over blijft van de sound.

Ik zoek dus een rock/blues amp waarmee je in kleine ruimtes goed uit de voeten kan. Het mag een head (liefst met reverb) zijn die ik aansluit op mijn 2 x 12 Bogner cab of een combo.

Graag hoor ik tips van de ampkenners hier:)

DarknessAwaits
1 januari 2006, 13:00
Kun je niet beter een loadbox oid kopen? Scheelt je een hoop geld en je behoudt de geliefde toon van je Shiva.

Orpheo
1 januari 2006, 13:10
instinctief zeg ik dan Koch Studiotone head, maar ik ben zelf niet eens daar een groot fan van (hoe dat komt, lang verhaal!). ik zou dan gaan voor een vox ac30 head bv. 30 watt, is ook voor kleinere gigs imo geschikt...

Marshall DSL/TSL combo's. Fender hotrod deluxe (voor jou stijlen ideaal denk ik). Een rivera combo... ben even wat namen kwijt, sorry.

en meer weet ik er zo even niet, sorry.

Dude
1 januari 2006, 13:38
instinctief zeg ik dan Koch Studiotone head, maar ik ben zelf niet eens daar een groot fan van (hoe dat komt, lang verhaal!)

vertel vertel ! ik heb hem ook sinds kort maar ben dr helemaal laaiend over. Terwijl ik echt een marshall man ben.

Ik zou de studiotone zeker overwegen. Volume ZAT voor in kleine kroegjes.

Ik zou alleen ook weer een loadbox overwegen hoor, scheelt EN een hoop poen EN je houdt je eigen sound.

Orpheo
1 januari 2006, 13:45
instinctief zeg ik dan Koch Studiotone head, maar ik ben zelf niet eens daar een groot fan van (hoe dat komt, lang verhaal!)

vertel vertel ! ik heb hem ook sinds kort maar ben dr helemaal laaiend over. Terwijl ik echt een marshall man ben.

Ik zou de studiotone zeker overwegen. Volume ZAT voor in kleine kroegjes.

Ik zou alleen ook weer een loadbox overwegen hoor, scheelt EN een hoop poen EN je houdt je eigen sound.

ik heb afgelopen week echt uitvoerig mijn eigen marshall en eigen les paul getest, en mn eigen LP ook nog eens over de koch ST. Ik kwam tot de " conclusie" om het maar zo te noemen, dat ik de overdrive van de marshall lekkerder vind, en dat t clean van mn marshall mij ook meer kan bekoren. om toch snel en makkelijk tussen clean en OD te kunnen schakelen, en het onzinnig dus is om een koch ST te kopen, ga ik er (hoogstwaarschijnlijk) een nieuwe jcm800 bij kopen. Head deze keer. er zit iets in de koch's sound die ik niet lekker vind. noem het schel, noem het koud, er mist voor mij iets. Heel jammer, want ik vind koch qua uitstraling super, qua bouw en constructie ook top, maar er mist iets in de sound. is natuurlijk heel persoonlijk, maar t mist t voor mij NET. (ook op hoge volumes :D ).

ik moet eerlijk toegeven dat ik koch wel lekkerder vind klinken dan diezel of bogner!

Dude
1 januari 2006, 14:10
wellicht een keer het topje over een goeie speakerkast proberen ?

over mn 4x12 greenback kast is er weinig steriel / kil / koud aan hoor, vloeiend en dynamisch geluid. Heerlijk sprekend en karaktervol. haha

Meesterlijk dingetje

Orpheo
1 januari 2006, 14:25
wellicht een keer het topje over een goeie speakerkast proberen ?

over mn 4x12 greenback kast is er weinig steriel / kil / koud aan hoor, vloeiend en dynamisch geluid. Heerlijk sprekend en karaktervol. haha

Meesterlijk dingetje

ik had m getest over verschillende kasten. marshall greenback, engl v30, mesa v30. maar t had t gewoon net niet. helaas.

overigens, de marshall was t minst erg.... :razz:

Punt
1 januari 2006, 21:19
Nog iemand iets over het topic ? :-?

BLOK182
1 januari 2006, 21:48
Ik zou eens kijken naar de nieuwe clubster/pubster serie van Rivera. Betaalbare buizenamp op klein formaat, maar toch goede kwaliteit en een lekkere toon! Denk dat het wel in het straatje shiva past!

Helter Skelter
2 januari 2006, 00:09
Ik heb ook een Shiva Head en als het niet te hard kan gebruik ik pedaaltjes op het cleane kanaal, ik heb een Boss OD-3 en een rode Jekyll & Hide voor de scheur. Hetzelfde doe ik trouwens ook met m'n andere amps (Marshall JCM-800 2204 en een 2555 Jubilee)

pieter25
2 januari 2006, 11:31
ja pedalen gebruiken is dan een goede. Houd het volume van je cleane kanaal laag en gooi het mastervolume omhoog. Je hebt dan een lekkere sound op lage volumes hoor. Zet hem ook iets hoger zodat je jezelf beter hoort.

robzilla
2 januari 2006, 11:38
ik zou toch naar een goede attuanator gaan kijken..

Punt
2 januari 2006, 12:41
Nou blijkt net dat het stekkertje van de reverb niet helemaal lekker vastzat.
Vastgezet en .....de toon is terug, ook op lage volumes :)
Heb ik dus een hele avaond met een duk #$# geluid staan spelen door zo'n stekkertje.
Nu istie alleen nog maar zwaar...

Bedankt voor de tips, een aantal ga ik toch uitproberen!