PDA

View Full Version : Verzenden LP



BartL
31 december 2005, 23:03
Heej Leute,
Schoot me net nog een vraag te binnen...1 uur voor de jaarwisseling :-D
Het verzenden van een LP (Les Paul in dit geval :lol: ), is dat erg 'gevaarlijk' / risicovol?
Ik wil graag eeb LP laten verzenden namelijk. De verkoper is naar Vox Humana geweest om een goede doos uit te zoeken (die voor de rest gevuld wordt met bubbeltjesplastic etc.). De verkoper vertelde hem echter dat de hals van een LP bij het minste stootje al over zou breken :-? Lijkt me een beetje overdreven, niet?

De gitaar wordt verzonden IN een gitaar tas met daaromheen bubbeltjes plastic en dat alles dus in een gitaar doos.

Jullie ervaringen met het verzenden van een (Gibson Studio) Les Paul?

Alvast een goeie roetsj,
Bart

Nrrrk
1 januari 2006, 01:27
Als je n gitaar goed inpakt kan er weinig gebeuren.

Walternativo
1 januari 2006, 02:33
waarom laat je een Gibson gitaar niet verschepen in een koffer ipv een gigbag?

bert k
1 januari 2006, 02:34
Die ga je toch gewoon zelf ophalen...

Agent_Smith
1 januari 2006, 11:00
Precies! Of in elk geval zeker een koffer.
Maar een Gibson in een doos of in een gigbag is geen goed plan. :-?

Bins
1 januari 2006, 11:16
Ik zou gaan voor Gibson -> koffer -> bubblewrap/schuimdingen -> doos.

Gigbag lijkt me toch iets te link.Er kan vanalles gebeuren onderweg, en een gat is zo gemaakt in een kartonnen doos.

Gewoon gaan halen man dat ding, scheelt een hoop stress.

Debaser
1 januari 2006, 11:26
Neem het risico niet.
Spreek anders gewoon halverwege ergens af.
Voor een gitaar zou ik echt wel een stuk rijden.

BartL
1 januari 2006, 13:41
Als ik veel tijd had zou ik hem inderdaad gaan halen. Dat zit er de komende dagen niet in. Het is overigens 2dehands en de verkoper heeft alleen een gigbag.

Mocht het langs deze weg niet lukken: Hij zou komende week met zijn ouders gaan winkelen in Maastricht, daar zouden we dan iets af kunnen spreken had hij me gezegd. Misschien wel het beste plan :)

Dank voor jullie reacties.

Bram+
1 januari 2006, 13:45
Komende week? Dan heb je kans dat je 'm op deze manier nog sneller hebt ook.

BartL
1 januari 2006, 14:00
Zit wat in :)

Hij zou hem morgen al kunnen verzenden. Ik weet niet precies wanneer ze naar het zuiden komen. Maakt ook niet uit, heb het toch te druk om gitaar te spelen momenteel :) (Her-tentamens oléé)

Stitch
1 januari 2006, 18:13
mijn ESP eclipse is verpakt in een gitaartas in een kartonnen doos en dan in een kartonnen doos verstuurd vanuit de states :) geen centje pijn.

MoserCustomShopDotCom
2 januari 2006, 20:50
http://mcs.acidpit.org/viewtopic.php?t=3096
Misschien helpt dit!

Dirk W
2 januari 2006, 21:01
Ik heb een keer een gitaar laten versturen. Die zat in een koffer met daaromheen plastic met luchtbelletjes (die van die leuke knapjes maken als je erin knijpt ^^) en daaromheen dik karton.
Werkte goed.
Maar je wil een gitaar toch zien enzo voor je hem koopt? vertrouw je die gast wel zoveel? Niet doen!
Dirk

BartL
3 januari 2006, 01:28
Heej,
Probleem is al opgelost. De vader van de verkoper moet woensdag in Limburg zijn voor zijn werk. Hij komt de gitaar die morgen langsbrengen.

....Later meer :-D


Ja, ik vertrouw hem :wink: