PDA

View Full Version : ESP/LTD Viper-400 of LTD AL-600(Viper Sig.)



Deftonic
31 december 2005, 19:55
Hoi guitarfreaks,

Na lang zoeken etc etc. ben ik uiteindelijk beland bij de LTD Viper gitaren.
Ik zat eerst heel erg te twijfelen tussen een Gibson SG en een Viper, het zijn wel hele verschillende gitaren qua elementen. Maar ik ga toch voor de Viper qua bespeelbaarheid etc.

Nu zag ik 2 Vipers, mijn budget ligt maximaal op 800 euro eigk.

Viper-400 http://www.espguitars.com/guitars_viper.htm

en

LTD AL-600, http://www.espguitars.com/guitars_ahrue.htm


Van t Viper-400 vind ik die cream-white kleur echt geweldig ! Alleen om die kleur zou ik die gitaar kopen.

Ik heb ze vergeleken qua specs. Ze komen grotendeels met elkaar overeen. Mahogany body 3pc mah. fingerboard.

Alleen de AL heeft een Ebony fingerboard en die 400 rosewood. Nou weet ik niet precies wat 't verschil inhoudt.

De AL heeft wat meer luxe, namelijk deze.: Sperzel locking tuners; TonePros locking bridge w/string-thru-body; En de elementen die verschillen, V-400 heeft 81/84 EMG AL heeft alleen 81.

Nu schelen ze in prijs ongeveer 220 euro.. op musik-schmidt.de,

Is dat verschil in prijs het eigenlijk wel waard? tussen die twee gitaren.

AL heeft string-trhu-body, heeft dat heel veel invloed op de kwaliteit van de gitaar en sound? en Tone locking bridge tegenover Tune-O-Matic bridge?

Ik wil een van deze gitaren bestellen bij musik-schmidt.de? Is het een betrouwbare shop? goed service etc?

hopelijk kan iemand me helpen met deze vragen, ik kan haast niet meer wachten : D

Deftonic
2 januari 2006, 23:11
check ik heb 3 dagen moeten wachten gekk voordat ie hier stond. Even onder de aandacht brengen.. sorry..

Nickname
2 januari 2006, 23:28
Ik heb geen ervaring met deze gitaren.. maar een tip is om ze gewoon te proberen als dat mogelijk is :)

Nickname
2 januari 2006, 23:29
Ik heb geen ervaring met deze gitaren.. maar een tip is om ze gewoon te proberen als dat mogelijk is :)

Nickname
2 januari 2006, 23:29
Ik heb geen ervaring met deze gitaren.. maar een tip is om ze gewoon te proberen als dat mogelijk is :)

Nickname
2 januari 2006, 23:29
Ik heb geen ervaring met deze gitaren.. maar een tip is om ze gewoon te proberen als dat mogelijk is :)

koennie
3 januari 2006, 00:46
ik heb bij Musik-produktiv.de heb je ze staan. Ik heb daar heel vaak LTD's uitgeprobeerd, meestal uit de 400 serie. Ik vind het echt heel goede gitaren. Zeer mooi afgewerkt en het speelt echt geweldig. Je moet wel van EMG's houden om ze mooi te vinden klinken. EMG's zijn voor echt veel gain, ik ga liever voor 'gewone' Seymour Duncans of liever nog Dimarzio's. Maar dat is altijd te vervangen.

Snaren door de body heen geeft een geweldige sustain, maar met een tune-o-matic mag je ook niet klagen. Als ik jou was zou ik ze gewoon eens proberen als je de kans krijgt. Trek er een dag voor uit en ga er heen met wat vrienden ofzo.

Persoonlijk vind ik die slagplaat niet mooi bij de 600 evenals de sunburst. De 600 zal qualitatief wel wat beter zijn, maar dat zie je ook in de prijs. De 400 in t wit is idd heel erg gaaf. t verschil tussen rosewood en ebony is dat ebony donkerder is, verder weet ik t ook niet. zal niet heel veel uitmaken.

die 400 kost bij Musik-Prod. 680 euro, binnen je budget!

succes met kiezen!

Walternativo
3 januari 2006, 01:12
Ik zou zelf de 400 nemen omdat ie goedkoper is en geen slagplaat heeft. Die van Ill Nino vind ik niet mooi en hun muziek is ok maar niet fantastisch. Dat zou voor mij geen reden zijn voor extra GAS.

jorrit
3 januari 2006, 09:39
Welke je mooier vind ik mijn zaak niet, Ik zou persoonlijk wel een ebben toets, tonepros brug, locking tuners en stringt through body hebben. ook (al houd ik niet van emg's zou ik liever een 85 in de neck hebben als een 81.) de kwaliteit van de AL ligt net iets hoger, de vraag is alleen welke vind je mooier? is tweede hands kopen een optie trouwens?

jorrit
3 januari 2006, 09:39
? :evil:

SBloke
3 januari 2006, 13:22
Waarom een viper kiezen als je ook voor een Gibson SG kunt gaan?
Zijn er zoveel wezelijke verschillen tussen die twee?

Deftonic
3 januari 2006, 19:17
Ik heb zelf ooit op een Viper 400 gespeeld tijdje terug.

Gibson SG en Viper zijn hele verschillende gitaren.. het gaat mij ook puur om het model, uiterlijk, ik hou niet van de Gibson SG elementen die er standaard in zitten. Als ik een SG zou kopen dan zou ik ze vervangen.

Bij de Viper wil ik ze later ook vervangen, maar ik vind de EMG sound ook vett dus ga er wel een tijd op spelen en later elementen vervangen door bijv. D-sonic van dimarzio, heb ik in gedachten. Ik heb nu SH-6 distortions van SD in mijn Epi LP zitten.

Ik vind de Viper qua prijs en kwaliteit tegenover een Gibson SG er beter uitkomen.

2e hands is geen optie eigk, ik wil t liever nieuw. Ik check die gitaar ook niet eigk omdat t van Ill Nino is.. ik zag em toevallig, een Vipermodel met vette onderdelen.

M'n vraag is eigk ook.. of het verschil in prijs waard is? Zal het veel uitmaken qua kwaliteit en sound tussen die 2? en is dat verschil het bedrag waard? namelijk ongeveer 200 euro? Als het bedrag t verschil niet waard is, dan koop ik gewoon die 400

tnx voor reacite

Deftonic
3 januari 2006, 19:21
Ik heb zelf ooit op een Viper 400 gespeeld tijdje terug.

Gibson SG en Viper zijn hele verschillende gitaren.. het gaat mij ook puur om het model, uiterlijk, ik hou niet van de Gibson SG elementen die er standaard in zitten. Als ik een SG zou kopen dan zou ik ze vervangen.

Bij de Viper wil ik ze later ook vervangen, maar ik vind de EMG sound ook vett dus ga er wel een tijd op spelen en later elementen vervangen door bijv. D-sonic van dimarzio, heb ik in gedachten. Ik heb nu SH-6 distortions van SD in mijn Epi LP zitten.

Ik vind de Viper qua prijs en kwaliteit tegenover een Gibson SG er beter uitkomen.

2e hands is geen optie eigk, ik wil t liever nieuw. Ik check die gitaar ook niet eigk omdat t van Ill Nino is.. ik zag em toevallig, een Vipermodel met vette onderdelen.

M'n vraag is eigk ook.. of het verschil in prijs waard is? Zal het veel uitmaken qua kwaliteit en sound tussen die 2? en is dat verschil het bedrag waard? namelijk ongeveer 200 euro? Als het bedrag t verschil niet waard is, dan koop ik gewoon die 400

tnx voor reacite