PDA

View Full Version : gainprobleem mesa studio



Valkyrie
31 december 2005, 16:49
Ik heb overlaatst een mesa boogie studio .22+ kunnen kopen waar nog wat werk aan was. Zo kampte hij met volumeproblemen en was de presenceknop kapot.
De volumeproblemen zouden te wijten geweest zijn aan de buizen die volgens de verkoper al lang niet meer vervangen zijn.

Ik heb hem dan ook binnengebracht om hem te laten maken. Daar hebben ze 1 preamp buis vervangen, nieuwe presencepot ingestoken en ook de return vervangen die blijkbaar geoxideerd was.

Het volumeprobleem is nu weg maar de versterker slaagt er blijkbaar niet in te oversturen. Ik mag de gain nog zoveel openzetten als ik wil, hij blijft clean. Het enigste merkbare verschil is een lichte volumetoename.

Zou dit door versleten buizen kunnen komen? Nochtans is hij juist bij een amptech geweest die zowel voor als eindbuizen heeft nagekeken? :-?

AART
31 december 2005, 16:54
hou je er wel rekening mee dat volume gain is en master de output?

ik deed het eerst ook verkeerd zo met een geleende studio, en toen deed ik dit fout.

als dit het niet is zou ik alle buizen laten vervangen uit de voortrap(kan je zelf ook trouwens.

Bins
31 december 2005, 17:29
Is het bij de studio ook zo dat je de volume knop moet uittrekken voor lead mode?
(Sorry als ik iets super-obvious zeg, maar ik heb gasten ook wel eens met mijn amp zien klooien van "hoe de fuck kom ik op het lead kanaal??")

FuriousAngel
31 december 2005, 17:53
Is het bij de studio ook zo dat je de volume knop moet uittrekken voor lead mode?
Nee, voor zover ik weet kan je alleen in het lead kanaal komen, door de footswitch in te trappen.

Valkyrie
31 december 2005, 17:57
Ja dat volume gain is weet ik ondertussen, alhoewel dat eerst wel verwarrend is. :D

Ik denk dat ik de buizen maar eens volledig zal vervangen. Kan zowiezo geen kwaad aangezien ze er toch al lang inzitten. Hopelijk lost dat mijn probleem op.

guhlenn
9 januari 2006, 13:22
idd. heb je een footswitch? zonder switch geen lead kanaal

Thijssie
9 januari 2006, 19:32
idd. heb je een footswitch? zonder switch geen lead kanaal

Of een kortgesloten jack in de ingang van de voetschakelaar....

AART
9 januari 2006, 20:40
idd. heb je een footswitch? zonder switch geen lead kanaal

Of een kortgesloten jack in de ingang van de voetschakelaar....

of kapotte footswitch :wink: