PDA

View Full Version : koch clean of engl



claud
31 december 2005, 15:26
test

claud
31 december 2005, 15:26
ik heb op het moment Een line 6 flextone 3 xl
ben opzich wel tevrede maar mis toch die warmte
dus...

ging rond kijken en huurde voor een gigg een engl screamer 50
klonk eruggg lekkerr alleen de clean fokte een beetje op bij hoog volume

zag hier ook wat goeie verhalen over koch dat ie beter was in het clean met hoog volume..geacht een model vergelijkbaar met de screamer 50
heb namelijk nog niet op koch gespeeld
clean is belangrijk met de dingen die ik speel dus...

kan iemand mij wat informatie/ervaringen verschaffen over deze 2 opties

claud
31 december 2005, 15:27
ik heb op het moment Een line 6 flextone 3 xl
ben opzich wel tevrede maar mis toch die warmte
dus...

ging rond kijken en huurde voor een gigg een engl screamer 50
klonk eruggg lekkerr alleen de clean fokte een beetje op bij hoog volume

zag hier ook wat goeie verhalen over koch dat ie beter was in het clean met hoog volume..geacht een model vergelijkbaar met de screamer 50
heb namelijk nog niet op koch gespeeld
clean is belangrijk met de dingen die ik speel dus...

kan iemand mij wat informatie/ervaringen verschaffen over deze 2 opties

pimmetje
31 december 2005, 16:14
Koch clean is wat mij betreft een van de mooiste cleans die je kan krijgen.

Ik heb zelf nu al geruime tijd een Twintone en ben er zeer over te spreken: zeer goed clean, prima overdrive, ingebouwde powersoak, degelijk gebouwd, instelbaar lead/rythm volume, kan voldoende hard voor ieder optreden...

Alleen kan ik me goed voorstellen dat er mensen zijn die vooral bij het overdrive kanaal een beetje achter de oren krabben. Het is (al snel) een vrij wollig soort van overdrive. Persoonlijk houd ik daar juist wel van, maar als je dus echt retestrakke OD wilt, is 't denk ik niet je versterker.

Ik heb de Engl Screamer niet geprobeerd... wel de Thunder. En naar mijn smaak was daar de clean duidelijk minder mooi op. De OD was echter beter als je wat steviger en strakker wilt.

Hele kleine andere nadeeltjes van de Twintone (kunnen) zijn:
- reverb is niet via de footswitch te regelen (in de nieuwe versie wel)
- reverb-knop en rythm/lead-instelknop zitten achterop de versterker. Da's soms wel even lastig bijstellen als je versterkers op de jouwe hebt gestapeld in een kroegje met klein podium :D.

jorrit
31 december 2005, 19:15
De clean van de koch vind ik beter als die van de engls die je noemt. De scheur van de engls vind ik beter. Vond de koch een stuk dynamischer

aram
2 januari 2006, 23:22
ik heb een twintone 1x12 en een engl classic tube 2x10.
De twintone heeft een mooi gecompressed clean dat mooi klinkt met elke gitaar. Als het beestje hard moet werken vind ik het wat bot klinken, zelfs met TS 212 eronder.

De Engl moet je even aan wennen, maar het clean is dik met een lekker directe attack en fenderish, bovendien kan je er makkelijk een randje aan geven doordat er een mastervolume op het clean kanaal zit. De scheur van de engl is echter nogal AC/DC en heel direct en agressief. Met mijn gretsch kan ik er met een extra 2 x 12 aardverschuivingen mee veroorzaken. Dat vind ik heel bruikbaar, maar kan me voorstellen dat het wat minder breed inzetbaar is dan de koch. De engl classics zijn vrij zeldzaam, maar ik zou er eens een proberen als je de kans krijgt.

De koch pikt scheurpedalen veel beter dan de engl.

gerrekat
3 januari 2006, 08:11
Ik vind de ENGL clean net zo goed als de KOCH, alleen als je het echt clean wil houden moet je de gain regelaar natuurlijk laag houden. ENGL is een van de weinigen die een gain regelaar op de clean hebben. Handig als je clean met en randje wil.

Overdrivewise heb ik ENGL altijd veel beter gevonden dan KOCH, of elk ander merk wat dat betreft.

marc_o
3 januari 2006, 09:28
Het ligt erg aan je muziek.
Heb zelf dik 10 jaar Engl bespeeld, eerst de savage 120 en daarna een Sovereign. Allemaal erg bruikbaar hoor, maar clean kán wat klinisch overkomen, en daar moet je van houden.
Ben erg onder de indruk van de nieuwe Koch twintone2, wat naar mijn mening één van dé nieuwe versterkers is (prijs-kwaliteit verhouding) en doordat ie 3 geluiden, maal 2 volumes heeft, dus 6 inzetbare sounds, ook nog eens erg breed inzetbaar. Met 50 watt heeft ie best een berg headroom en gaat erg hard.



(Overigens speel ik zelf Rivera)

Droffie
3 januari 2006, 11:07
Ik heb ook een Twintone combo en ik ben uitermate tevreden met die amp.
het clean is imo één van de beste die je kan krijgen. Werkt heel goede met pedalen ed. en op hoge volumes houdt ie 't goed clean.

Overdrive is echt een smaakkwestie. het befaamde Koch randje ben ik echt van gaan houden.

De Screamer heeft ook een mooi clean kanaal, daar stond ik echt van te kijken. OD was niet mijn ding.
Je moet ze gewoon bij Feedback allebei zo'n hokje in sleuren een even flink mishandelen. Ik denk dat je Twintone als winnaar uit de bus komt... :wink:

LPplayer
3 januari 2006, 21:13
Hoe duur is zo'n Twintone???


Ik heb ook een Twintone combo en ik ben uitermate tevreden met die amp.
het clean is imo één van de beste die je kan krijgen. Werkt heel goede met pedalen ed. en op hoge volumes houdt ie 't goed clean.

Overdrive is echt een smaakkwestie. het befaamde Koch randje ben ik echt van gaan houden.

De Screamer heeft ook een mooi clean kanaal, daar stond ik echt van te kijken. OD was niet mijn ding.
Je moet ze gewoon bij Feedback allebei zo'n hokje in sleuren een even flink mishandelen. Ik denk dat je Twintone als winnaar uit de bus komt... :wink:

LPplayer
3 januari 2006, 21:14
Hoe duur is zo'n Twintone???


Ik heb ook een Twintone combo en ik ben uitermate tevreden met die amp.
het clean is imo één van de beste die je kan krijgen. Werkt heel goede met pedalen ed. en op hoge volumes houdt ie 't goed clean.

Overdrive is echt een smaakkwestie. het befaamde Koch randje ben ik echt van gaan houden.

De Screamer heeft ook een mooi clean kanaal, daar stond ik echt van te kijken. OD was niet mijn ding.
Je moet ze gewoon bij Feedback allebei zo'n hokje in sleuren een even flink mishandelen. Ik denk dat je Twintone als winnaar uit de bus komt... :wink:

Satriani
3 januari 2006, 22:25
Hoe duur is zo'n Twintone???

Daniël_san
3 januari 2006, 22:49
1249 euro bij feedback.
http://www.feedback.nl/?id=55&b=740120100