PDA

View Full Version : Steve Rothery (Marillion)



trinity
11 oktober 2002, 11:09
Dit is echt mijn favoriet! Geweldige techniek. Subtiel, klassiek, op zijn tijd scheuren, dynamisch en zeeer vernieuwend!!! Ik zou alleen graag meer over zijn apparatuur en techniek willen weten. Weet iemand hier iets meer over te vertellen?

synesthesia
11 oktober 2002, 18:57
jaaaaaa!! Waanzinnig gewoon! Zeker ook een favoriet van mij, geweldige solo's maakt de man (al mis ik die wel een beetje de laatste CD's).
Wat zijn apparatuur betreft, daar is geloof ik wel wat van te vinden op http://www.marillion.com
Dan moet je daar effe kijken, zie je gelijk ook dat ze begin december weer naar Nederland komen!

trinity
16 oktober 2002, 11:07
Thanx! Bedankt voor de tip. Ik ga zeker kijken!!!

MAY
16 oktober 2002, 15:57
Ik heb laatst de live versie gehoord van het nummer kayleigh. Wat een prachtige gitaar solo maar wat een nog veel mooier gitaargeluid. Het is eigenlijk zo standaard maar wat fantastisch warm en helder. Dit is nou een beetje mijn droomgeluid!

synesthesia
19 oktober 2002, 16:31
zeker een fantastisch geluid! Veel mooier kan het niet volgens mij...

trinity
25 oktober 2002, 13:35
Ik gebruik zelf een GR30 guitar synth. Het cleane strat geluid wat hieruit komt,benadert zijn sound heel goed.Ik weet dat hij zlef ook via een synth speelt (onder andere)en natuurlijk een berg delays.Niet voor niets noemen ze hem de gadget man.Wat hij allemaal aan effecten gebruikt...en toch klinkt het niet overdreven.
Over de solo van Kayleigh : Dit is zeker niet een van zijn mooiste,maar inderdaad wel een geweldige. Probeer Kayleigh maar eens helemaal te spelen en je komt erachter dat het alles behalve standaard is.