PDA

View Full Version : Kasten & Recto's



imlikeajungle
31 december 2005, 14:16
Welke kasten gebruiken jullie icm met welke gitaren/houtsoorten/pups en Mesa's?

AART
31 december 2005, 14:27
Ibanez RGT Mahonie met doorlopende esdoorn hals met EMG 85 in de brug.

Mesa/Boogie Mark IV

Kast: Zelfbouw naar diezel specs met eminence speakers(GB 12 en Le 12).

Deze speakers raad ik AF voor mesa's, klinken erg wollig met mijn Mark, met de 5150 klonken ze ok, maar niet met de mesa.

chennie
31 december 2005, 16:00
Les paul: mahonie body en neck, maple top,rosewood toets.
één met SD alnico 2 pro en '59 in de neck, de ander met een set SD sh-6 Distortion.

een 1x12 celestion mesa black shadow
en een zelfbouw 2x12 met celestion v30 naar mesa recto cab specs

Mesa rect-o-verb

Mn gitaar met de distortion pick ups klinken behoorlijk boos,d ie met de alnico 2 pro erg rock. VErder is de combi van beide spekerspprten goed te doen. Maar ik heb de 2x12 cab pas af en zit nu nog eigenlijk een beetje te spelen met de afstellingen in combi met de amp.

Nrrrk
31 december 2005, 16:28
Kep geen echte MESA, wel een Recto module, die neigt naar dat rectifier geluid. Ik gebruik cabinets met celestion seventy80's. Klinkt goed. Gedefinieerd, strak en vol. Vintage 30's vind ik nog net wat ruiger, though. Ben aan t sparen voor n mesa/bogner of randall XL kast. kosten allemaal rond de 1000 pleuro. ALlemaal met v30 speakers.

thomas_houdini
31 december 2005, 16:35
rectifier => ENGL V60 box

zeer goed!

imlikeajungle
31 december 2005, 16:37
thomas,

wordt dat niet erg bassig & te los? wat voor gitaar gebruik je & voor welk genre?

thomas_houdini
31 december 2005, 16:49
nee, die ENGL box heeft en geeft een veel gedefinieerder geluid dan die marshall kasten waar ik vroeger op speelde..
ben persoonlijk zeer content van het geluid dat ik er nu uit krijg!

hoofdgitaar is gibson les paul standard wine red
andere is een gibson SG reissue '61.

wij spelen hardcore-toestanden..
het mag wat vet klinken, maar mijn bas staat niet super hard open.

(moet eerlijk zijn, heb die rectifier wel nog nooit zelf door een recto-cab gespeeld..)

anders kun je even checken via onze site:
http://www.fullcirclebroken.be

de andere gitarist speelt op een les paul standard ebony door een ENGL Powerball door zijn ENGL V60 cab.


groeten
thomas

imlikeajungle
31 december 2005, 17:02
Cool, dank je wel!