PDA

View Full Version : lawaaiige ventilator



me2
11 oktober 2002, 11:04
Hoeveel lawaai mag een ventilator van een versterker ongeveer maken.
Ik heb namelijk een eden combootje (cxc 210) die als het stil is goed te horen is, is dit normaal of moet de ventilator vervangen worden

Ruud
11 oktober 2002, 13:17
Schuurt ie niet ergens langs?, moet je je versterker eens uitzetten en kijken of ie soepel draait als je hem met de handen een draai geeft. Want veel lawaai, lijkt mij niet helemaal goed, hij moet natuurlijk wel meer koelen dan een computerventilator... maar toch...in mijn versterker geeft ie niet meer lawaai dan zo'n computerding, ook niet met het volume op 10

AllodoX
11 oktober 2002, 13:57
de ventilator van mijn hartke 3500 hoor je ook wel goed als het stil is.. maar ik heb er weinig last van hoor..

flearulez
11 oktober 2002, 19:35
Idem hier Tim,merk er ook weinig van.

Ruud
11 oktober 2002, 20:00
Tja, maar ja, je moet ook niet stil wezen je moet spelen....en ja, zo'n klein beetje ruis of andere noise heb je toch, ook als je de tweeter in je 4x10 opendraait

BasPete
11 oktober 2002, 21:03
De fan van mijn top hoor je ook wanneer je niet speelt, maar goed dat is er nu juist om te koelen wanneer je wel speelt, en dan hoor je niets.....:smile:)..

Ron C
17 oktober 2002, 12:13
Op 2002-10-11 11:04, schreef me2:
Hoeveel lawaai mag een ventilator van een versterker ongeveer maken.
Ik heb namelijk een eden combootje (cxc 210) die als het stil is goed te horen is, is dit normaal of moet de ventilator vervangen worden


Waarschijnlij is alles oke, ik heb een Eden WT300 (traveller) gehad, de ventilator schakeld daarbij pas in wanneer de versterker te warm wordt, dan hoor je ook opeens een (vrij harde)tik, de ventilator bij Eden is inderdaad een beetje luid, niks aan de hand.

me2
17 oktober 2002, 12:56
de basis van een cxc210 is volgens mij een WT300. Maar bij mij draait die ventilator continue, niet temperatuursafhankelijk. En het draaien opzich is ook best lawaaiig, zeker als iedereen even stil is hoor je het erg goed, kan best storend zijn

Ron C
18 oktober 2002, 09:07
Heeft ie altijd al continue gedraaid?, het zou anders kunnen dat de sensor (die er voor zorgt dat de ventilator bij een bepaalde temperatuur aanspringt) kapot is waardoor hij continue draait. De ventilator in de WT300 draait met een vrij hoog toerental waardoor hij zowieso vrij veel lawaai maakt.