PDA

View Full Version : De technische hoogstandjes van Necrophagist!



Mauser
31 december 2005, 11:40
Is iemand hier bekend met deze Duitse band, die ziekelijk technische death metal speelt? Voor de mensen die er niet bekend mee zijn, hier wat MP3's:

http://shop.relapse.com/dbmedia/audio/Necrophagist%20-%20Stabwound3.mp3

http://shop.relapse.com/dbmedia/audio/Necrophagist%20-%20Seven.mp3

http://www.willowtip.com/mp3/necrophagist1.mp3


Het leuke is nog dat de frontman ook gitaar speelt én nog eens erbij zingt (grunt) :P


Ze spelen binnenkort een paar concerten in Nederland, samen met Bolt Thrower, Malevolent Creation en Nightrage, ik ben er 5 Februari bij in het Patronaat in Haarlem :cool:

Mithrandir
31 december 2005, 13:16
Hmmm, duidelijk een bandje waar techniek boven songwriting gaat zo op het eerste gehoor.

Stabwound : Onsamenhangend, teveel ideeen in 2.50 en teveel nadruk op snelheid en technische hoogstandjes

Seven : Iets beter, maar nog steeds heb ik het idee dat ze 3 nummers in 3 minuten willen stoppen.

Track (4) : Aaaaaaargh, het zal mijn smaak wel niet zijn dit. Echt, als ik naar een concert van dit zou gaan ben ik binnen een kwartier weg.

Mauser
31 december 2005, 13:24
Hmmm, duidelijk een bandje waar techniek boven songwriting gaat zo op het eerste gehoor.

Stapwound : Onsamenhangend, teveel ideeen in 2.50 en teveel nadruk op snelheid en technische hoogstandjes

Seven : Iets beter, maar nog steeds heb ik het idee dat ze 3 nummers in 3 minuten willen stoppen.

Track (4) : Aaaaaaargh, het zal mijn smaak wel niet zijn dit. Echt, als ik naar een concert van dit zou gaan ben ik binnen een kwartier weg.

Wat is een stapwound? :roll:

Mithrandir
31 december 2005, 13:51
och jee, een spelfoutje :roll:

Dus dat is je reactie op mijn toch redelijk inhoudelijke post?

Trocar
31 december 2005, 14:34
Ha! Vette band is dit inderdaad, naar mijn mening dan. Ik ben het totaal niet eens met Mith's reacties. Voor zogenaamde samenhangende songstructuren moet je bij andere muziek zijn. Dit is nu eenmaal de manier van songwriting van deze heren. Ik snap dat iemand dit erg van-de-hak-op-de-tak vindt maar ik vind het juist lekker afwisselend en er is altijd weer wat nieuws op komst; je blijft luisteren. Er zijn naar mijn mening meerdere manieren van songwriting waarbij ik zowel de vloeiende, makkelijk lopende, poppy structuren kan waarderen als de songstructuren met de rare en onlogische overgangen. Ik zie dat laatste niet als een slechte songstructuur maar als een opzettelijk 'afwijkende'.
Ieder zijn meug hoor, dit is iets wat ik wel kan waarderen.
Minpuntje: de sweeps in de solos (die veelvuldig aanwezig zijn) zijn veel van hetzelfde soort en daardoor niet zo boeiend.

Lacrimosa
31 december 2005, 14:37
Ik vind ze retegoed!!! 8-) :-D

Mauser
31 december 2005, 14:59
och jee, een spelfoutje :roll:

Dus dat is je reactie op mijn toch redelijk inhoudelijke post?

Ok, zo was het ook weer niet bedoeld :oops:

Mithrandir
31 december 2005, 15:43
ok.

Maar nog even over de band, ik denk dat ik niet kan zeggen dat het een slechte band is, het is inderdaad vooral mijn smaak niet. Ik hou opzich wel van complexe songstructuren, maar ik vindt het bij deze band allemaal net iets te snel gaan.

Bovendien vindt ik de sweeps iets te cliche.

Maar goed, technisch idd erg goed.

Mauser
1 januari 2006, 12:28
ok.

Maar nog even over de band, ik denk dat ik niet kan zeggen dat het een slechte band is, het is inderdaad vooral mijn smaak niet. Ik hou opzich wel van complexe songstructuren, maar ik vindt het bij deze band allemaal net iets te snel gaan.

Bovendien vindt ik de sweeps iets te cliche.

Maar goed, technisch idd erg goed.

Mwa, echt cliché vind ik ze niet, maar dat komt omdat ik zelf nooit luister naar muziek met erg veel sweeps. Wel moet ik toegeven dat de nummers wel een beetje op elkaar lijken allemaal :P

FrankS
3 januari 2006, 15:45
Oh Necrophagist.. geweldig :-D

't Zijn net machines maar ik vind ze/Muhammed briljant. En juist geniaal hoe de nummers in mekaar zitten en de instrumenten/partijen samenhangen. Veel naar klassieke muziek geluisterd volgens mij ook.

Ben d'r straks iig wel bij in Doornroosje!

Mauser, ook een leuke tip : http://www.martyr-canada.com (leuk is een zwaar understatement imo ;)) Vooral de Warp Zone-plaat. dat nieuwe "Havoc".. beetje jammer dat het die kant op gaat.

lupoloco
10 maart 2006, 20:15
ze hebben een nieuwe gitarist, Sami Raatikainen vervangt Muenzner;


.:| 21 Feb 2006

Announcement of new guitarist

The band would like to announce Helsinki/Finland based Sami Raatikainen as the new guitar player. We look forward to working together with an extremely talented fella, as we never met someone working faster or harder before.

We would also like to thank the applicants that didn't get the spot, you guys have done a great job! But in the end, there can only be one. Thank you all!


.:| 10 Feb 2006

Necrophagist part ways with guitarist Christian Muenzner

Due to scheduling conflicts Necrophagist part ways with guitarist Christian Muenzner.


http://www.codeon.org/works.html ; sami's andere band




Originally Posted by The Necrophagist
In the time (3days) the other applicants had to practice and record Ignominious And Pale, he transcribed and programmed the drums and recorded the guitars for Epitaph, Ignominious And Pale and Seven over it, including transcribing and recording the solos, nailing em down perfectly.

So the decision was obvious.

Crazy Dude.