PDA

View Full Version : MXR Blue Box



Tupelo
31 december 2005, 02:58
Iemand ervaring met zo een ding? Wil wat meer gain op mijn Vox ac30. weet niet goed wat ik zal uitproberen. Ben er inmiddels achter dat ik de boss distortions gewoon niet mooi vind.

robert-gitarist
31 december 2005, 18:18
Als je meer distortion wilt hebben moet je in elk geval GEEN Blue Box hebben.Das een Octaver namelijk.Is wel leuk ding maar is octaaf met Distortion (octaven omlaag).Als je meer distortion wilt hebben koop dan een Uber Metal van Line6.Zeer veelzijdig ding...of ga na de winkel en test tig pedalen uit.

Tupelo
31 december 2005, 21:39
Er is niet zoveel voorradig in de winkels hier in Den Bosch. Vooral Boss pedaaltjes en die ben ik beu. Fulltone, Big Muf, Red Snapper e.d. heb ik hier nergens gezien. Distortionpedaaltje kopen (bestellen), kijken of het bevalt en zoniet doorverkopen kost me minder dan dat ik met het OV op en neer moet naar Utrecht, Eindhoven of A.dam.

Don Olivier
31 december 2005, 21:52
AC-30 met Boss SD-1 = perfect match!

nielsduursma
31 december 2005, 22:07
probeer ook de proco rat II is, van crunch tot heftige distortion :-D

Dreverhaven
18 februari 2011, 13:08
Dit topic maar even kapen. Ik heb net een Blue Box gekocht, komt vanmiddag met de post aan als het goed is. Nu schijnt ie nogal een volume drop te hebben en dat kun je oplossen door er een enkel onderdeeltje uit te knippen. Ik vroeg me af welke?

Speeddemon
18 februari 2011, 13:21
Dit topic maar even kapen. Ik heb net een Blue Box gekocht, komt vanmiddag met de post aan als het goed is. Nu schijnt ie nogal een volume drop te hebben en dat kun je oplossen door er een enkel onderdeeltje uit te knippen. Ik vroeg me af welke?

1e hit op Google bij "Blue box volume mod":
http://www.noisefx.com/article/mxr_blue_box_mod

Kind had de was zelf kunnen doen. :soinnocent:

zoon van Piet
18 februari 2011, 13:29
de volume drop van de BB is afhankelijk van de plaats in je keten, de impedantie van het ingevoerde signaal, de tijd van de maand en de stand van de sterren en eb en vloed en zo. Ik had er soms last van, maar eigenlijk vooral als ie een gebufferd signaal kreeg ( maar ook weer niet altijd..zie stand vd sterren etc..).
Is wel een lekker ding om mensen goedgruwelijk ziek te maken, echt heftig als ie het goed doet!

oh enne.. ik heb de hooggeprezen en immens dure originele van vroeger. En ik hoorde niet of nauwelijks verschil met de dunlop-RI van een paar tientjes..

Speeddemon
18 februari 2011, 13:32
oh enne.. ik heb de hooggeprezen en immens dure originele van vroeger. En ik hoorde niet of nauwelijks verschil met de dunlop-RI van een paar tientjes..
Script of block logo?
Ik zoek nog steeds de Block logo (Pre-Dunlop uiteraard) met origineel doosje en handleiding. Die en de Envelope Filter en dan heb ik alle vintage MXR pedalen compleet. :cooler:

Dreverhaven
18 februari 2011, 13:34
Oké bedankt mensen!
Tja, dat laatste van dat verschil met de originele van tig jaar terug en met zo'n RI, dat komt volgens mij wel vaker voor. Hoorde ook niet echt denderend veel verschil tussen een RAT 2 die ik had met LM308N chip en eentje met een andere chip. Ook klinken met Big Muffs uit de jaren zeventig nou ook niet zo ongelooflijk anders dan een RI, wel iets lekkerder, maar of je dat op hoog volume nog gaat merken...

zoon van Piet
18 februari 2011, 15:17
Script of block logo?
Ik zoek nog steeds de Block logo (Pre-Dunlop uiteraard) met origineel doosje en handleiding. Die en de Envelope Filter en dan heb ik alle vintage MXR pedalen compleet. :cooler:

Script! en het enige MXR(*) pedaal dat ik ooit zag waar de letters gewoon op zijn blijven zitten, ondanks 300+ optredens met dit ding in mn bak. De oudjes zijn moeilijk te vinden, en tegenwoordig kosten ze een godsvermogen..deze heb ik echt uit de dagen dat ouwe pendalen niks waard waren ( hij kostte fl 2,50).

(*: met MXR bedoel ik de onverwoestbare dozen van vroeger, niet de dunlopmeuk van nu..)

Bernardduur
18 februari 2011, 17:58
Hey, ik heb ook een oude Blue Box....... ooit lang geleden gekocht........ gaaf maar apart pedaal!

Ik heb de volume drop gefixt met een extra gainstage erachter (de C11 mod die overal de ronde doet zorgt ervoor dat de unit een stuk feller en helderder klinkt maar laat hem wel 'dat' geluid missen). Verder heb ik een trimpot aan de binnenkant gezet die mixt tussen 1 en 2 octaven naar beneden.......

zoon van Piet
19 februari 2011, 12:54
dat is vast hartstikke leuk, gainstages en trimpotjes.. maar dan zou je bijna een bruikbaar apparaat krijgen! ;)
het mooie aan de BB vond ik dat het dus echt klinkt alsof het zo nooit de bedoeling kan zijn geweest. Ik gebruikte hem altijd als special effect, 30 seconden per avond. en altijd zag je mensen verbaasd kijken, wenkbrauwen fronsen of hun oren dichthouden, heerlijk! ;)