PDA

View Full Version : Kraken



Quazzy
11 oktober 2002, 00:48
Ik heb nu net een klein weekje een elektrisch gitaar + versterker. Ik heb alleen een probleempje: wanneer ik teveel met de gitaar loop, hoor ik het kraken! Volgens mij ligt het aan het aansluitpunt van de gitaar, want als ik het begin van het snoer flink heen en weer beweeg, kraakt hij ook. Aan het snoer ligt het volgens mij niet, want wanneer ik het snoer omdraai heb ik hetzelfde.
De plug heeft aardig wat speling in het aansluitpunt. Zou dit het kunnen zijn?

Kjiratsiekoedel
11 oktober 2002, 07:17
Klinkt als een gebroken kabel, of losse jack.

Matje
11 oktober 2002, 07:39
Op 2002-10-11 07:17, schreef Kjiratsiekoedel:
Klinkt als een gebroken kabel, of losse jack.

Kjiratsiekoedel
11 oktober 2002, 07:54
Op 2002-10-11 07:39, schreef Matje:


Op 2002-10-11 07:17, schreef Kjiratsiekoedel:
Klinkt als een gebroken kabel, of losse jack.

SchaapOpJeHoofd
11 oktober 2002, 11:29
Nice quoting :smile:

Probeer eens je jack plaat (weet niet hoe het heet, dat metalen ding van je jack) los te schroeven. Draai het boutje aan de buitenkant aan en check op verbogen contacten of crappy soldeerverbindingen.

Marc Oblivian
11 oktober 2002, 12:32
Je hebt zeker een Les Paul model? Zwak punt bij die dingen is het punt waar het snoer je gitaar in (of uit, hoe je het bekijkt :smile:) gaat. Heb het al een keer of vier gehad dat dat naar z'n mallemoer ging.
Meestal is het zo dat de boel na verloop van tijd wat los gaat zitten en daardoor de soldeerverbindingen uiteindelijk loslaten....en dan hoor je helemaal nix meer.
Kan je een beetje voorkomen door je kabel/snoer eerst onder je band door te halen en dan pas in je gitaar te pluggen..zo staat er minder spanning op de kabel bij het inplugpunt van de gitaar.
Je moet hem effe openmaken om het te checken of het inderdaad je gitaar is.
Kan inderdaad ook je kabel zijn....kom je achter door een andere gitaar in te pluggen...kraakt ie dan nog dan is het hoogstwaarschijnlijk je kabel/snoer
Jeezuss..da's een heel verhaal geworden :wink:

sebass
11 oktober 2002, 15:26
Haal je kabel door je band langs. Dan zal je er geen last meer van hebben.

aadplagiaat
11 oktober 2002, 17:08
Op 2002-10-11 00:48, schreef Quazzy:
Ik heb nu net een klein weekje een elektrisch gitaar + versterker. Ik heb alleen een probleempje: wanneer ik teveel met de gitaar loop, hoor ik het kraken! Volgens mij ligt het aan het aansluitpunt van de gitaar, want als ik het begin van het snoer flink heen en weer beweeg, kraakt hij ook. Aan het snoer ligt het volgens mij niet, want wanneer ik het snoer omdraai heb ik hetzelfde.
De plug heeft aardig wat speling in het aansluitpunt. Zou dit het kunnen zijn?


Dat heb ik als ik op de fiets zit ook. Dan maakt-ie een krakend geluid. Maar het ligt niet aan m'n fiets, want als ik de andere kant uitrijd dan doet-ie het ook. Heheh dit kon ik even niet laten, sorry.

Het zou juist heel goed je kabel kunnen zijn. Sommige kabels zitten zo shitty in elkaar dat de afscherming kraakt wanneer die beweegt. Test de versterker en je gitaar eens met een andere kabel. Koop een goede kabel, altijd handig om erbij te hebben. Als je aansluitpunt veel speling heeft is dit ook niet echt best. De Jack-plug hoort min of meer vastgeklemd te zitten. Anders maakt-ie idd niet goed kontakt.

ryker
16 oktober 2002, 11:26
Als het niet veelm is maakt het niet uit , alle gitaren hebben dat een beetje

ryker
16 oktober 2002, 11:27
foutje , dacht dat je de kabel alleen bedoelde

Raffel
16 oktober 2002, 11:45
ik heb daar anders TOTAAL geen last van... Misschien moet je de jackplate schroef juist VAST draaien! :smile:

maarten
16 oktober 2002, 12:13
kijk he, als je je gitaar nou bij WMS in brunssum had gekocht, dan had die vent je voor niets een beter inputjack in de gitaar gezet zodat je altijd goed contact hebt :grin:
mag dat wel, reclame? hehe

neej maar wat indereen zegt, betere kabel, of kijk of de imput jack niet gaar is.. bij mn ouwe gitaar zit ie met een soort moer vast van boven en die liet wel eens los zodat mn hele input jack de gitaar inschoot.. lekker handig

jeroenmoore
12 november 2002, 16:52
Wat zijn goeie kabels eigenlijk? Merk graag

Marshallover
12 november 2002, 16:58
Cordial zijn supergoeie maar helaas ook errug prijzig.

Hotline is goed (Gouden pluggen)

frankpaul1
12 november 2002, 18:09
George L's. Geen soldeerpunten. Ook handig

Anders Destium
12 november 2002, 19:46
Ik heb met Boston snoeren altijd wel lang gedaan, zijn helaas niet echt goedkoop te noemen...

Ik heb trouwens bij oude snoeren vaak genoeg door middel van trial and error met de aarding de levensduur een tijd gerekt :wink: