PDA

View Full Version : verschil....



Orpheo
31 december 2005, 01:07
http://maximumguitars.com/instore/gibson/lp76.jpg

en

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/3add7ef6.jpg

:o :o :o

ik d8 dat ik haar toegetakeld had, maar ZO erg??? nee, dat wist ik niet :oops: ik wist niet dat ik erger ben dan 29 jaar rock n roll...

Walternativo
31 december 2005, 01:09
Eh mogen de (redelijk) normale mensen hier ook nog weten waar het over gaat?

bert k
31 december 2005, 01:10
Wat zit er nou voor een achterlijk element op die bovenste?

bert k
31 december 2005, 01:11
Ik zie nou pas die geniale straplocks op jouw gitaar! :-D :-D :-D

Orpheo
31 december 2005, 01:17
Ik zie nou pas die geniale straplocks op jouw gitaar! :-D :-D :-D

ghehe, tja, dat doe ik dus ook echt nooit meer, haha. je binding gaat eraan als de ziekte. never dus.

die brugpup is een rio grande, OF tis een kent armstrong. ik weet t niet meer precies. ze klinkt daarentegen wel heel lekker! beetje de superdistortion voicing, maar dan met heel veel minder output. ik zou ze echter niet meer terug op een LP zetten, niet mn huidige in ieder geval, want deze pups klinken zoveel beter en STRAKKERRRRRR.

@walternativo:

de meesten wisten al dat dit mijn (ouwe, onderhand) les paul is. ik laat dus even zien hoe fuckin erg ik m heb mishandeld in vergelijking tot toen ik m net had. sommigen vonden het namelijk zonde. bij het zien van deze pics valt dat dus echt RUIM mee. echt dudes, de achterkant zie je niet eens. de lak is er echt vanaf gewoon... :oops: neemt niet weg dat ze echt asociaal goed speelt, en heel goed klinkt. als ik 1400 euro had, zou ik m terug gekocht hebben, naast de BB3pup als vanzelf :D:D

Orpheo
31 december 2005, 01:18
Ik zie nou pas die geniale straplocks op jouw gitaar! :-D :-D :-D

ghehe, tja, dat doe ik dus ook echt nooit meer, haha. je binding gaat eraan als de ziekte. never dus.

die brugpup is een rio grande, OF tis een kent armstrong. ik weet t niet meer precies. ze klinkt daarentegen wel heel lekker! beetje de superdistortion voicing, maar dan met heel veel minder output. ik zou ze echter niet meer terug op een LP zetten, niet mn huidige in ieder geval, want deze pups klinken zoveel beter en STRAKKERRRRRR.

@walternativo:

de meesten wisten al dat dit mijn (ouwe, onderhand) les paul is. ik laat dus even zien hoe fuckin erg ik m heb mishandeld in vergelijking tot toen ik m net had. sommigen vonden het namelijk zonde. bij het zien van deze pics valt dat dus echt RUIM mee. echt dudes, de achterkant zie je niet eens. de lak is er echt vanaf gewoon... :oops: neemt niet weg dat ze echt asociaal goed speelt, en heel goed klinkt. als ik 1400 euro had, zou ik m terug gekocht hebben, naast de BB3pup als vanzelf :D:D

Orpheo
31 december 2005, 01:21
oh ja, over straplocks. ik heb een nieuw systeem gevonden, voor mede-gibson eigenaren :D

1: schroef je strapknop eruit.

2: haal t knopje eraf, houd de schroef in je hand.

3: boor een KLEIN gaatje in je straplock's leren eind.

4: doe ringetje tussen schroef en gat.

5: doe schroef door gaatje

6: schroef constructie aan gitaar.

je strap valt echt NEVER meer van je gitaar af, en je kan beuken en springen als Spike2, en hij valt er echt NIET vanaf. straplocks? flauwekul! dit is een echte lock! bewaar t knpje wel, voor als je m ooit door wilt verkopen!!!!

bert k
31 december 2005, 01:24
Ach, het hoort bij een gebruikte gitaar. Ik heb een Les Paul Custom, die ik van mijn vriendin geerfd heb. Ze had hem helemaal beplakt met glittertroep en zooi, en de lijm heeft de lak verziekt. Ik zou hem eigenlijk moeten overspuiten, maar al die schade is toch ook een soort herinnering aan haar, dus ik laat het maar zo.

vulvasonic
31 december 2005, 01:32
Ach, het hoort bij een gebruikte gitaar. Ik heb een Les Paul Custom, die ik van mijn vriendin geerfd heb. Ze had hem helemaal beplakt met glittertroep en zooi, en de lijm heeft de lak verziekt. Ik zou hem eigenlijk moeten overspuiten, maar al die schade is toch ook een soort herinnering aan haar, dus ik laat het maar zo.

En zo hoort het! :)

vulvasonic
31 december 2005, 01:33
Ach, het hoort bij een gebruikte gitaar. Ik heb een Les Paul Custom, die ik van mijn vriendin geerfd heb. Ze had hem helemaal beplakt met glittertroep en zooi, en de lijm heeft de lak verziekt. Ik zou hem eigenlijk moeten overspuiten, maar al die schade is toch ook een soort herinnering aan haar, dus ik laat het maar zo.

En zo hoort het! :)

BLOK182
31 december 2005, 13:30
Wou net zeggen, zoooo erg is dit gitaar der toch niet aan? Mijn '73 Custom zit nog wel goed in de lak, maar zo nu en dan heb ik ook een laagje binding vast :)

RS-Rik
31 december 2005, 13:56
waaaa wat een vet mooie LP

Nickname
31 december 2005, 14:07
Ik snap de post niet.. wat is nou het wezenlijke erge verschil?

Orpheo
31 december 2005, 14:53
Ik snap de post niet.. wat is nou het wezenlijke erge verschil?

hmm. tja. zover ik zie is diezelfde gitaar behoorlijk afgetakeld, binnen een half jaar. maar tja, vind ik.

@ RS-Rik
tja, das dus mijn ouwe he...

Nickname
31 december 2005, 15:43
Ik snap de post niet.. wat is nou het wezenlijke erge verschil?

hmm. tja. zover ik zie is diezelfde gitaar behoorlijk afgetakeld, binnen een half jaar. maar tja, vind ik.

@ RS-Rik
tja, das dus mijn ouwe he...

Afgetakeld? Ik vind de 2e er beter uit zien dan de 1e.. door de pickups en slagplaat vooral. Alleen de "Straplocks" is niks, maar voor de rest toch niet meer slijtage oid :???:

Noot Muskaat
31 december 2005, 15:45
Beetje raar topic, er is gewoon bijna geen verschil te zien......maar goed, zal wel met het vuurwerk te maken hebben ofzo....
Zeg anders gewoon ff wat je wil dat wij zien? raadsels zitten we hier niet op te wachten.

Orpheo
31 december 2005, 16:06
Ik snap de post niet.. wat is nou het wezenlijke erge verschil?

hmm. tja. zover ik zie is diezelfde gitaar behoorlijk afgetakeld, binnen een half jaar. maar tja, vind ik.

@ RS-Rik
tja, das dus mijn ouwe he...

Afgetakeld? Ik vind de 2e er beter uit zien dan de 1e.. door de pickups en slagplaat vooral. Alleen de "Straplocks" is niks, maar voor de rest toch niet meer slijtage oid :???:
2e is zoals ze er een half jaar geleden uitzag. van dichtbij zie je t denk ik ook wel. de lak is veel meer gesleten bv. maar goed... blijkbaar ben ik de enige die ziet/denkt dat er een enorm verschil is :D

frekie
31 december 2005, 16:35
Anekdote. Ooit speelde ik in een band die het Zou Gaan Maken en dan ga je natuurlijk niet met je eigen spullen slepen, dan heb je daar Roadies voor. Na afloop van alweer een spetterend optreden voor 1,5 man + paardenkop in 1 of ander jeugdhonk ging ik stoer aan de bar hangen om de consumptiebonnen te verzilveren. Zag ik vanuit mijn ooghoek hoe de Roadie mijn GLP Custom 1974 aan het mollen was omdat ie de strap niet van de gitaar kon krijgen. Hij snapte het concept van een Schaller straplock niet helemaal, dat je even aan het palletje moet trekken :-D

Orpheo
31 december 2005, 16:51
Anekdote. Ooit speelde ik in een band die het Zou Gaan Maken en dan ga je natuurlijk niet met je eigen spullen slepen, dan heb je daar Roadies voor. Na afloop van alweer een spetterend optreden voor 1,5 man + paardenkop in 1 of ander jeugdhonk ging ik stoer aan de bar hangen om de consumptiebonnen te verzilveren. Zag ik vanuit mijn ooghoek hoe de Roadie mijn GLP Custom 1974 aan het mollen was omdat ie de strap niet van de gitaar kon krijgen. Hij snapte het concept van een Schaller straplock niet helemaal, dat je even aan het palletje moet trekken :-D

hmm... tja, ik heb goddank geen roadies, en ook niemand die aan mn gitaren klust, doe ik allemaal zelf. ik moet idd nog eens straplocks erop zetten, maar mn huidige strap is dat niet waard, ghehe.

Bram+
31 december 2005, 18:53
Ik vind die combinatie van een open element en een met kapje juist wel heel vet. Vet Jimmy Page ook. Eerste wat ik zou doen aan een Les Paul denk ik.