PDA

View Full Version : defecte boss turbodistortion



koennie
31 december 2005, 00:22
heeft iemand verstand van boss pedalen? ik heb deze pas gekocht via MP, om eens lekker te beunen met die elektronica. Ik denk dat ik er wel uit zou komen, maar een beetje hulp is nooit weg.
Het pedaal uit 1997 en er is behoorlijk aan gerotzooid aan de schroefjes te zien. Van binnen is te zien dat er gesoldeerd is..
Ik heb al een schema met alle componenten die er in voor komen.

(nu snap ik ook waar dat test de hele tijd voor is... )

chennie
31 december 2005, 00:33
wat scheelt eraan eigenlijk ?

koennie
31 december 2005, 00:39
wat scheelt eraan eigenlijk ?

ghe :lol:

hij doetut nie.. controle lampje brand, maar geen signaal, ook niet als hij uit is zeg maar.

chennie
31 december 2005, 00:51
en je hebt hem defect gekocht ?

Maar goed: volg je schema. In de uitstand volg je het signaal pad, denk je ook aan de ground ?
Zal wel ergens een los draadje zijn of defecte schakelaars, misschien een kortsluiting.

koennie
31 december 2005, 00:57
en je hebt hem defect gekocht ?

Maar goed: volg je schema. In de uitstand volg je het signaal pad, denk je ook aan de ground ?
Zal wel ergens een los draadje zijn of defecte schakelaars, misschien een kortsluiting.

ja ik heb m voor een prikkie gekocht, om es te experimenteren. Ik heb twee plekken gevonden op het board die er niet heel mooi uitzien, maar verder zit er geen enkel draadje los. Ik heb er ook detailfoto's van gemaakt, maar ik heb geen webspace.

chennie
31 december 2005, 00:58
soms kan je niet alles goed zien. Meten is weten; dus gebruik een multimeter !

svokke
31 december 2005, 11:50
google is uw vriend :-D
http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=132

koennie
31 december 2005, 13:34
google is uw vriend :-D
http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=132

hee, bedankt, maar die had ik al, google is ook bekend bij mij :wink:

koennie
31 december 2005, 15:00
soms kan je niet alles goed zien. Meten is weten; dus gebruik een multimeter !

ik heb gisteren een tijdje zitten klooien, maar tot nu toe heb ik nog niks kunnen ontdekken. hoe meet je transistoren en condensatoren door?
het feit dat hij helemaal niks laat horen in aan en uit stand doet denken aan een simpel draadje dat los is, maar helaas.
De schakelaar is toch een tap-schakelaar en geen aan of uit schakelaar?

chennie
31 december 2005, 15:11
soms kan je niet alles goed zien. Meten is weten; dus gebruik een multimeter !

De schakelaar is toch een tap-schakelaar en geen aan of uit schakelaar?

Doormeten ;)

koennie
31 december 2005, 16:00
soms kan je niet alles goed zien. Meten is weten; dus gebruik een multimeter !

De schakelaar is toch een tap-schakelaar en geen aan of uit schakelaar?

Doormeten ;)

ja ik doe me best! maar transistoren en weerstanden moet je toch demonteren om ze te kunnen doormeten? anders meet je de hele bende die er parallel aan hangt.

bert k
31 december 2005, 16:20
Nee, de schakelaar doormeten. Dat is geen transistor.

koennie
31 december 2005, 16:29
Nee, de schakelaar doormeten. Dat is geen transistor.

nee dat snap ik, die is ook goed, er mankeert niks aan. ik ben al wat verder dan alleen de draadjes hoor! mijn vraag is hoe je transistoren en weerstanden doormeet in een schakelbord.

moet je transistoren en weerstanden demonteren om ze te kunnen doormeten, of is er een betere of andere manier?

Lucluc
31 december 2005, 19:43
Op photobucket.com kan je gratis foto's plaatsen om hier te posten.

Ik heb al tig Boss pedalen hier gehad met slechte jacks. Die plastic dingen begeven het als men een batterij gebruikt en elke keer de input jack moet uitpluggen na het spelen. Dat heb je vast al gezien.

koennie
31 december 2005, 20:12
die jack dingen zien er als nieuw uit, zoals eigenlijk het grootste gedeelte van het pedaal.

Het enige wat er niet zo mooi uitziet is dit:

http://images3.fotopic.net/?iid=yeiwwn&outx=600&noresize=1&nostamp=1

Ook hier heb ik geen fouten gevonden...

dit is bij de adapteringang, ik bedoel die krassen daar net boven

Enterprice
31 december 2005, 20:44
Lijkt wel of ik een slechte soldeerverbinding zie, indien juist dan zou ik met een soldeerbout en een beetje tin dat wat bij tippen.

Lucluc
31 december 2005, 21:35
Misschien allemaal even bijtippen.

bert k
31 december 2005, 22:07
Ik vertrouw het hier niet (rooie cirkel) Is dat nou een verbinding of sluiting? Ziet er lelijk uit.

http://www.bertk.tomaatnet.nl/ds.jpg

Dirk_Hendrik
1 januari 2006, 17:08
meten.

Kijken in het schema of het wel of geen verbinding hoort te zijn.

koennie
2 januari 2006, 18:00
op de foto is idd niet goed te zien of er een verbinding is of hoort te zijn. maar ik kan wel goed zien dat er wel een verbinding is waar hoort en geen verbinding waar het niet hoort.

koennie
11 januari 2006, 13:35
ik ga vanmiddag even met de bende naar iemand die veel verstand heeft van elektronica en hopelijk heb ik dan goed nieuws!

koennie
13 januari 2006, 22:27
jes hij doetut! er was een transistor kapoet, gister heb ik het board doorgemeten met een leraar van me opleiding. Eigenlijk was het al de eerste transistor die we tegen kwamen. einfach!

jippie! en t klinkt als... distortion :d