PDA

View Full Version : DRINGEND Draadloos systeem advies gevraagt ! !



skabouter
11 oktober 2002, 00:24
werkt ieder draadloos systeem trouwens voor gitaar EN bass ?

ik speel beide, dus dat zou mooi uitkomen

Anders Destium
12 oktober 2002, 23:47
meeste wel, er staan er een paar op marktplaats voor niet overdreven veel (150 euro)

Rectifier
13 oktober 2002, 02:53
Ten 1e is't niet zo heel verstandig om eerst een deal aan te gaan en vervolgens pas gaan checken of't eigenlijk wel iets is....

Maar geeft niet.....

Ik las laatst een artikel over draadloos.
Verschil tussen UHF en VHF weet ik niet precies. UHF is nu wel de standaard mede vanwege beter kwaliteit en minder ruis.

Wat je wel mee moet nemen in je begroting is dat die krengen onwijs veel batterijen vreten. Bijna 1 setje per optreden. En oplaadbare waren minder geschikt omdat die niet krachtig genoeg zouden zijn.
Maar dit las ik over nieuwe draadloze systemen. Kan zijn dat dit wel iets anders werkt.
Succes ermee

FragDaddy
13 oktober 2002, 13:42
alle draadloze systemen geven meer of minder kwaliteitsverlies. UHF systemen meestal minder als VHF systemen, maar dat ligt ook aan de overige specs. hele dure VHF systemen zijn weer beter als goedkope UHF's.

als je je een draadloos systeem wilt kopen, moet je je afvragen wat je ermee wilt en hoeveel kwaliteitsverlies jij toestaat.

als je je draadloos alleen voor optredens gebruikt, zou je je bijvoorbeeld een behoorlijk hoog kwaliteitsverlies kunnen permitteren, omdat het publiek dat toch niet hoort. maar voor thuis is wil je dat niet.

samenvattend is 75euro voor een draadloos systeem niet duur!

skabouter
13 oktober 2002, 16:41
neej, precies, tis een prima aanbod. van een goed merk (ibanez). en in top vorm.

ik wil hem voor optredens natuurlijk. kom op, wie gebruikt er nou zun DRSY thuis ? dat doet toch niemand ?

ik speel ska/punk in een band, en het is vooral van die oipunk met flipska, dus die geluidskwaliteit is niet zo heel erg. punk klinkt toch al vervormd en alles, dus dat vind ik niet erg. maar het is vooral lekker om dan door het publiek heen te kunnen rennen enzo. daarom wil ik zo`n systeem

FragDaddy
13 oktober 2002, 18:00
nou, wat let je dan nog? kopen dat ding!