PDA

View Full Version : Kan iemand mijn Fender Custom Shop Strat redden?



L-L
30 december 2005, 23:17
test

L-L
30 december 2005, 23:17
Hallo,

Toen ik een jaar of 6 geleden een Fender CS Strat heb gekocht dacht ik dat ik dat dit mijn beste gitaar ooit zou zijn, maar helaas zijn dromen bedrog.

Toen ik drie jaar geleden naar Dick Dijkman ging voor een vlakbeurt en daar 120 Euro voor moest lappen en het resultaat bedroevend was storte mijn wereld in.

Naar lang zoeken heb ik via Musik Produktiv een gitaarbouwer gevonden die helaas mijn gitaar moest refretten, nogmaals vlakken kon niet meer.

Deze klus heeft hij ook niet redelijk oke gedaan, maar ook weer niet geweldig.

Bovendien hebben beide bouwers aan de hals zitten draaien, de zadeltjes verneukt, slagplaat vastgeplakt, en nog veel meer.

MIJN VRAAG:
Is er iemand in Nederland die dezelfde kwaliteit levert als de gitaarbouwers van de Fender Custom Shop? Dus een CS Strat met respect kan refretten, een topkam kan vervangen zonder dat de hals breekt, enz....

Ik heb al eens goede recenties gelezen over Daniel Schippers, heeft iemand van jullie ervaring met hem?

De gitaar ligt nu al een paar jaar op zolder weg te rotten en dat is zonde!

Alvast bedankt.

AART
30 december 2005, 23:19
Haar guitars zou ik daarvoor benaderen.

vulvasonic
30 december 2005, 23:23
Patrick Koopmans

www.pkguitars.nl

Fijne vent, uitstekende bouwer/reparateur en erkend Fender reperateur.
Hij woont en werkt in Weurt, tegen Nijmegen aan.

L-L
30 december 2005, 23:29
Haar guitars zou ik daarvoor benaderen.

Ik heb al enige ervaring met Erik vd Haar, zijn gitaren zien er mooi uit en spelen ook best wel goed.

Het probleem met hem is als het een keer niet zo gaat zoals hij het zou willen en de klant wil een beetje service wenst dan NAAIT hij je een oor aan.

Bovendien verkoopt hij naast vele leuke spulletjes veel 2e hand shit onder de noemer nieuw! Hij controleert niet de inhoud van de dozen enz...

En het ergste is, hij neemt geen verantwoordelijkheid voor z'n wangedrag. Als hij mijn gitaar de laatste genadeslag zou toedienen, en ik zou 'm huilend smeken om een redding dan zou hij nog mat een stalen gezicht zeggen dat z'n knutselwerk de juiste manier is!

NEE, voor mij geen Erik vd Haar.

vulvasonic
30 december 2005, 23:40
Haar guitars zou ik daarvoor benaderen.
NEE, voor mij geen Erik vd Haar.

:o

Daar zal hij blij mee zijn......

Nou ja, mij is hij daar niet mee kwijt want ik laat sowieso alleen Patrick Koopmans aan mijn gitaren zitten. Z'n site ziet er niet uit (sorry Patrick :D ), maar ik kan hem iedereen aanbevelen!

L-L
30 december 2005, 23:49
Haar guitars zou ik daarvoor benaderen.
NEE, voor mij geen Erik vd Haar.

:o

Daar zal hij blij mee zijn......

Nou ja, mij is hij daar niet mee kwijt want ik laat sowieso alleen Patrick Koopmans aan mijn gitaren zitten. Z'n site ziet er niet uit (sorry Patrick :D ), maar ik kan hem iedereen aanbevelen!

Het probleem is dat in ons keutellandje iemand te snel al een gitaarheilige wordt gezien. Erik vd Haar heeft de juiste vriendjes/klanten en daar kan hij goed mee pronken. Een vlotte babbel heeft hij ook, dat hebben bijna alle verkopers in muziekintrumenten.

Die Patrick Koopmans zal ik eens bellen, ik zal mijn wens en hoop uitleggen, als hij dan nog in staat is aardig te blijven, te luisteren, niet opschepperig doen, enz dan ga ik misschien een afspraak met hem maken.

Zijn site is daadwerkelijk niet compleet.

forceps
30 december 2005, 23:50
Ik heb al eens goede recenties gelezen over Daniel Schippers, heeft iemand van jullie ervaring met hem?


Hey, ik heb een gitaar die door Daniel Schippers gebouwd is. Van zijn eigen custom merk DSG.
http://www.guitarworks.nl/IMG_1402b.jpg
Als je wilt, kan ik je wel een aantal detailfoto's van het fretwerk sturen, PM me daar anders maar effe over.
Het is wel een gitaar met slanted frets, maar dat maakt niks uit voor de kwaliteit die hij levert.

John
PS: check z'n site anders http://www.guitarworks.nl/

RedBuell
30 december 2005, 23:58
De Brug in Monnickendam schijnt ook goed te zijn. Ook wel een aardige vent .

http://www.debrugguitars.nl/index_lowres.html

L-L
30 december 2005, 23:59
Ik heb al eens goede recenties gelezen over Daniel Schippers, heeft iemand van jullie ervaring met hem?


Hey, ik heb een gitaar die door Daniel Schippers gebouwd is. Van zijn eigen custom merk DSG.
http://www.guitarworks.nl/IMG_1402b.jpg
Als je wilt, kan ik je wel een aantal detailfoto's van het fretwerk sturen, PM me daar anders maar effe over.
Het is wel een gitaar met slanted frets, maar dat maakt niks uit voor de kwaliteit die hij levert.

John
PS: heck z'n site anders http://www.guitarworks.nl/


Hey Bedankt! Leuke site, ik krijg al weer een beetje vertrouwen in de mensheid.

Ik ben echt aan het overwegen mijn custom shop voor 1 euro op ebay aan te bieden. Ik heb echt een schijthekel aan die kutstrat gekregen. Misschien dat Daniel de vonk weer kan doen overspringen.

koennie
31 december 2005, 00:02
Jasper Boerma (aspe guitars) uit arnhem levert ook zeer m ooi werk vind ik:

www.aspeguitars.nl

http://www.aspeguitars.nl/engels/img/quality_detailfretwerk_big.jpg

bert k
31 december 2005, 00:13
Gewoon voor je lijstje, en om weer wat vertrouwen te krijgen :-D : Sander de Gier in Schiedam. www.degiergitaarbouw.nl Ik heb prima ervaring met hem; goeie vakman, ik heb mooie reparaties van hem gezien.

Metfuk
31 december 2005, 00:17
Je moet echt Sjak Zwier in Vlissingen proberen

www.zwiergitaarbouw.nl


Hij is Europees bekend en heeft op de Europees best erkende opleiding voor gitaarbouw gezeten (CMB, Puurs, België).

Op zijn site beweerd hij: Alles is mogelijk.

Ik heb hem meerdere keren gesproken. Hij is een hele relaxte vent. Hij kan een gitaar vanaf de grond af opbouwen volgens jouw wensen.
Hij doet het meest gecompliceerde reparatiewerk wat je maar kan inbeelden. Hij liet me een banjohals zien die helemaal in de lengte was gebroken met verschrikkelijke breuken...hij repareert het!

Die fretklus van jou moet een eitje voor hem zijn. Ik raad hem zeker aan!

L-L
31 december 2005, 00:36
[quote="Metfuk"]Je moet echt Sjak Zwier in Vlissingen proberen

www.zwiergitaarbouw.nl

Lijkt me uitstekende vent, ik zal het overwegen. Bedankt.

Orpheo
31 december 2005, 00:48
sjak zwier heeft ook een compleet nieuwe hals in de les paul van een maatje gezet. echt top. je ziet niet dat de hals " nieuw" is. de headstockoverleaf van de ouwe hals zit wel op de nieuwe, en dat zie je dus echt niet. top.

iemand met wie ik mijn gitaren ook toe zou vertrouwen is richard heeres. die man heeft zo ongelooflijk veel respect voor gitaren, hij zal een gitaar nooit, maar dan echt NOOIT verneuken, om t maar plat te zeggen.

Michael AE
31 december 2005, 03:09
Het beste fretwerk wordt ongetwijfeld door Hans Pluut gedaan, maar ik ben zelf nogal fan van Piet Visser, en laat al mijn werk door hem doen.

Noot Muskaat
31 december 2005, 11:11
Ik laat al het werk aan mijn gitaren door Tita Tovenaar doen, misschien kennen jullie hem wel, hij heeft ook een dochter, Tika...en een aap...Tato Toveraap, hij werkt ook veel voor de Grobbelbollen, staat dus redelijk goed bekend in gitaarland.

Succes.

Jay Cal
31 december 2005, 11:45
Sjak Zwier heeft voor mij ook al aardig wat fretwerk gedaan (op mijn LP, custom Ibanez en ook mijn relic strat). De man kan echt toveren en heeft een gevoel voor goede afstellingen... Als ik mijn gitaren laat modden ga ik alleen nog maar naar hem toe (en het is altijd de 2x 2uur treinreis waard).

Hij is de enige die nog aan mijn gitaren mag knutselen.

Luca P
31 december 2005, 12:10
Jasper Boerma (aspe guitars) uit arnhem levert ook zeer m ooi werk vind ik:

www.aspeguitars.nl

http://www.aspeguitars.nl/engels/img/quality_detailfretwerk_big.jpg

Is dit jouw gitaar?
Een fret job?
Die opstaande randjes bij de frets/binding. Het lijkt me een ramp om de binding los te krijgen (zonder te breken) en dan een nieuwe fret er in.
Of wordt dan de hele hals binding vervangen?

Orpheo
31 december 2005, 12:13
Jasper Boerma (aspe guitars) uit arnhem levert ook zeer m ooi werk vind ik:

www.aspeguitars.nl

http://www.aspeguitars.nl/engels/img/quality_detailfretwerk_big.jpg

Is dit jouw gitaar?
Een fret job?
Die opstaande randjes bij de frets/binding. Het lijkt me een ramp om de binding los te krijgen (zonder te breken) en dan een nieuwe fret er in.
Of wordt dan de hele hals binding vervangen?

bij een refret worden meestal die randjes ook los gemaakt, en niet terug gezet. vaak...

overigens: wel HEEL goed ingelegd!!!

BLOK182
31 december 2005, 12:46
Daniel Schippers zit hier in Venlo! Ondanks dat hij en zijn compagnon huissponser van mijn band zijn, kan ik je guitarworks (zo heet de toko) aanbevelen, ik laat daar mijn gitaren zo achter! Maar goed, er zijn meer goede bouwers/reperateurs. Over Patrick Koopman hoor ik ook goede dingen. Een vriend van me, nogal kritisch en met een zooi dure gitaren, vertrouwd em na een hoop nare ervaringen met bouwers ook alles toe. Eventueel heb je nog Charlee Guitars, beetje de local hero hiero, maar door heel Nederland heeft hij ook een goede naam.

Dweezman
31 december 2005, 13:13
Gewoon voor je lijstje, en om weer wat vertrouwen te krijgen :-D : Sander de Gier in Schiedam. www.degiergitaarbouw.nl Ik heb prima ervaring met hem; goeie vakman, ik heb mooie reparaties van hem gezien.

+1 voor De Gier, hartstikke aardige gast. Heeft de versleten frets van mn Jaguar vakkundig vervangen, toets gevlakt etc. Vakman!

koennie
31 december 2005, 13:26
Jasper Boerma (aspe guitars) uit arnhem levert ook zeer m ooi werk vind ik:

www.aspeguitars.nl

http://www.aspeguitars.nl/engels/img/quality_detailfretwerk_big.jpg

Is dit jouw gitaar?
Een fret job?
Die opstaande randjes bij de frets/binding. Het lijkt me een ramp om de binding los te krijgen (zonder te breken) en dan een nieuwe fret er in.
Of wordt dan de hele hals binding vervangen?

bij een refret worden meestal die randjes ook los gemaakt, en niet terug gezet. vaak...

overigens: wel HEEL goed ingelegd!!!

dit is niet mijn gitaar, was het maar zo'n feest! deze heb ik van zijn site. Volgens mij kun je het krijgen zoals je wilt bij jasper. hij heeft ook voor the Edge gitaren gefixt. zie zijn site. Ik vind het een aardige kerel, behulpzaam en weet goed waar hij over praat.

Nickname
31 december 2005, 13:51
Is er ook een foto van de beruchte CS strat :???:

SBloke
31 december 2005, 14:53
Daniel Schippers zit hier in Venlo! Ondanks dat hij en zijn compagnon huissponser van mijn band zijn, kan ik je guitarworks (zo heet de toko) aanbevelen

Eventueel heb je nog Charlee Guitars, beetje de local hero hiero, maar door heel Nederland heeft hij ook een goede naam.

Allebei goede zaken, hoewel ik met guitarworks nog geen ervaring heb. Charlee (Ley vd Beuk.. sinds het begin van onze jaartelling al gitaarbouwen e reparateur) heeft bij mij wel al het een en ander egdaan en ziet er echt uitstekend uit. Als nieuw zo onderhand.

Dan nog een laatste adresje van een andere uistekende bouwer met een nuchtere hollandse insteek (net als Ley)... Huub Boel... Bouwer uit Zutphen. Persoonlijk nog geen ervaring mee, maar ook bij hem zou ik zonder vrees elke gitaar achter kunnen laten.

Negative K3 fan
31 december 2005, 16:07
tja afstellen is vaak nogal een kunst, 2 keer mn gitaar achtergelaten bij TAGS in enschede en ze kunnen nog niet eens een graphtech topkam goed vijlen. Ik denk dat ik voortaan de trein naar zutphen meot gaan pakken.

Negative K3 fan
31 december 2005, 16:07
tja afstellen is vaak nogal een kunst, 2 keer mn gitaar achtergelaten bij TAGS in enschede en ze kunnen nog niet eens een graphtech topkam goed vijlen. Ik denk dat ik voortaan de trein naar zutphen meot gaan pakken.

koennie
31 december 2005, 16:14
huub boel maakt idd ook zeer mooie gitaren, is ook een aanrader.

maar hoe staat het er nu mee? heb je hem al ergens heen gebracht?

frekie
31 december 2005, 16:25
Tip: koop een Richwood stratje van 100 euri en ga daarop oefenen :-D Ik kan nu al necks afstellen, brughoogte, intonatie, stoptail, topkam invijlen(OK aldoende leert men :-D ). Nog op het programma: vlakbeurtje voor de RE400.
Een gitaar afstellen is zo persoonlijk dat moet je gewoon zelf doen. Topkam invijlen en zeker frets vlakken van een dure gitaar kan je beter uit handen geven. Opa spreekt nu van lang geleden maar ik heb vroeger een Ibanez laten vlakken door Dick Dijkman, nix mis mee. Hij bouwde vroeger die Schecter strats en later zijn eigen DD model, mooie en goede gitaren. Nogmaals lang geleden, misschien is hij het verleerd :???:

Lucluc
31 december 2005, 20:04
Patrick Koopmans

www.pkguitars.nl

Fijne vent, uitstekende bouwer/reparateur en erkend Fender reperateur.
Hij woont en werkt in Weurt, tegen Nijmegen aan.

Helemaal mee eens, maar dat is dus wel voor ons Nijmegenaren handig dicht bij....

Ik heb mijn oude jazzmaster door hem onder handen laten nemen. Die was net nieuw gefret door The String in Amsterdam en helaas niet goed gedaan. Ik moet erbij zeggen dat ik hem nog een keer terug heb gebracht, omdat ik de fretjes op twee plekjes nog net niet 100% vond :wink: Nu dus wel helemaal perfekt. Een van de hele weinige mensen die weet hoe je een jazzmaster moet afstellen en dat is echt heel bijzonder, geloof me. Plus 25 jaar ervaring van die vent...

L-L
1 januari 2006, 18:24
Is er ook een foto van de beruchte CS strat :???:

Een foto plaatsen kan ik niet. Op een foto zou je ook niet zoveel kunnen zien, je moet het horen en voelen. Van mij mag de gitaar geen spatje lak meer hebben als hij technisch maar oke is en vooral lekker aanvoelt.

En natuurlijk wil ik de lak er zelf afspelen, het is natuurlijk niet de bedoeling dat 1 of andere knutselaar per ongeluk zijn schroefboormachine op mijn gitaar laat vallen.

Nog even over TAGS, goeie zaak, de bedrijfsleider heeft er zeker wel verstand van. Ze doen kleine en gemakkelijke reperaties zelf, vlakken en refretten wordt uitbesteed. De gitaarbouwer dit dat doet is een eikel, kan niet tegen kritische vragen of opmerkingen. Dat is ook het probleem bij de meeste anderen, Ze vinden zichzelf allemaal zo geweldig! Maar als de gitarist van Kane of welke bekende band hun shop binnenkomt dan gaan ze op de knieen, wat een schijtslijmbakken!

duckman
1 januari 2006, 21:13
Ikzelf vind Arie de Vocht in Bakel ook goed.

Van Zwiers alleen maar goede verhalen gehoord en Koopmans alleen eens gesproken tijdens een vai concert, maar mijn gevoel zegt dat het een echte vakman is met liefde voor gitaren.

Dus er is hoop voor je...

mazzel,
Arjan

marc_o
2 januari 2006, 12:35
Sjak Zwier natuurlijk!!
De meest relaxte kerel die je zult ontmoeten, levert alleen maar vakwerk. Soms duurt het even, maar dan is het in ieder geval in orde. Heb 2 gitaren laten bouwen en er komen er zeker meer. Hij gaat volgende week mijn strat refretten, dus wie weet, lees je mijn bevindingen binnenkort.

taylor
2 januari 2006, 12:39
ik vind het nogal een rare post je koopt een cs strat met het idee dit WORDT me beste gitaar ooit??dus toen je hem kocht had je dat idee niet??

dan breng je hem weg voor een vlak beurt/refret is je slagplaat vastgeplakt, zadels verneukt enz? of je overdrijft als een idioot of het is verzonnen of je hebt er totaal geen verstand van en dan is het nooit goed.
en dit alles binnen 6 jaar dat je hem hebt knap hoor.

laat dat ding maar weg rotten op je zolder dat is mijn advies hehehe

bert k
2 januari 2006, 13:37
Slecht geslapen, taylor? Of je kan niet lezen. Ik lees gewoon dat topicsarter een CS Fender gekocht heeft die een fretjob nodig had, en die is verkloot. Kan jou ook gebeuren. O nee, want jij hebt er verstand van.

Nickname
2 januari 2006, 15:48
Is er ook een foto van de beruchte CS strat :???:

Een foto plaatsen kan ik niet. Op een foto zou je ook niet zoveel kunnen zien, je moet het horen en voelen. Van mij mag de gitaar geen spatje lak meer hebben als hij technisch maar oke is en vooral lekker aanvoelt.

Ben gewoon benieuwd naar de gitaar.. :razz:

Scali
2 januari 2006, 16:14
Ach, en als een refret niet werkt, kun je altijd nog een originele Fender-hals met frets kopen... zal waarschijnlijk maar een fractie kosten van wat de gitaar waard is, en dan is ie weer zo goed als nieuw. Dus ik zou zeker die gitaar niet afschrijven... behalve als je em voor weinig aan mij wil wegdoen uiteraard ;)

koennie
2 januari 2006, 16:25
idd een refret kost ook al snel meer dan 100 euri's en een tweedehands fender hals heb je al voor 120-150 euro's dus afgeschreven is hij zeker niet.

bat
2 januari 2006, 20:19
idd een refret kost ook al snel meer dan 100 euri's en een tweedehands fender hals heb je al voor 120-150 euro's dus afgeschreven is hij zeker niet.
Ja, en een tweedehands Fender hals met die prijs zet je ook op een Custom Shop Fender...

marc_o
3 januari 2006, 08:49
Echt met stomheid geslagen lees ik hier af en toe die reply's....
Als je niets toe te voegen hebt, of je hebt echt geen idee waar het over gaat, mensen......Zeg dan a.u.b. niks!!!

Robbert
3 januari 2006, 09:52
Echt met stomheid geslagen lees ik hier af en toe die reply's....
Als je niets toe te voegen hebt, of je hebt echt geen idee waar het over gaat, mensen......Zeg dan a.u.b. niks!!!

Het gaat toch gewoon om eens hals? Die kun je bij een hoop gitaarzaken zo kopen en je ken ze ook nog laten scaloppen ofzo!

taylor
3 januari 2006, 11:37
ik geloof geen bal van het verhaal van de topic starter.
vandaar mij reactie.

post maar is wat pictures van die cs strat kan zeker niet ,de verneukte zadels bv in detail graag???

LordRiffenstein
3 januari 2006, 12:06
ik geloof geen bal van het verhaal van de topic starter.
vandaar mij reactie.

Ben ik toch niet de enige die dit een erg wazig verhaal vind. Lijkt me een manier om wat Nederlandse bouwers/winkels na te trappen.

no 1 hops
3 januari 2006, 12:10
ik weet niet of afstand belangrijk is maar vond dit toch wel knap gedaan.
http://www.heinsguitars.nl/oud/nl/hoofd_frame.html
en kijk even onder restauraties.

Casey
3 januari 2006, 12:11
Maak er gelijk een mooie groepsfoto van dan en zet die L- Series Strat uit 1962 die je voor 200 € hebt gekocht en in Amerika hebt laten taxeren er ook op :roll:

LordRiffenstein
3 januari 2006, 12:26
Om even mijn punt ivm natrappen te bewijzen:

Geplaatst: 03 Jul 2004 21:50

Ik heb een CS NOS 60 Strat nieuw gekocht voor 3800 gulden, wel een paar jaar (3,5) geleden. Hij voelt/speelt erg lekker, de vintage frets slijten wel heel snel. Er zitten inmiddels al nieuwe op, gebruik alleen pure-nickel snaren! De elementen die gebruikt worden verschillen nogal eens, afhankelijk van produktiejaar, ik geloof voor 2000 zijn 54's na 2000 zijn 60's. Clean klinken ze allebeide heel goed, met een tubescreamer (op 10) klinken ze kut. Ik zou nu, voor de huidige prijzen, zeker geen Fender meer kopen. Bij v/d haar krijg je Custom Shop kwaliteit vanaf 1250 euro, bodies uit 1 stuk!, mooie necks, betere elementen, betere service!

En die strat is gelijk ook enkele jaren ouder en vorig jaar was er blijkbaar geen probleem met het fretwerk van DD.

taylor
3 januari 2006, 12:31
oh god is dat die zelfde gast hahaha,ik dacht al hier klopt niks van en dan heb ik nergens verstand van :roll:

die had toch op zolder bij zijn oma ofzo een 60e jaren strat gevonden laten taxeren in de usa nog zo'n blabla verhaaltje ...

Robbert
3 januari 2006, 12:53
Nee! Dat was ik!











































hoopte ik :-(

marc_o
3 januari 2006, 16:01
oh god is dat die zelfde gast hahaha,ik dacht al hier klopt niks van en dan heb ik nergens verstand van :roll:

die had toch op zolder bij zijn oma ofzo een 60e jaren strat gevonden laten taxeren in de usa nog zo'n blabla verhaaltje ...

Waarom zou dat niet waar zijn?
Zijn wel meer voorbeelden van, al 3 in mijn directe omgeving.

Gitarist uit mijn vorige band kreeg vorig jaar een strat uit de 70's van zijn schoonvader, die ten eerste nagenoeg ongespeeld is , helemaal krasvrij en ook nog in een zeldzame MoccaBrown kleur. Staat ook nog een lampenversterker van hetzelfde merk op 'm te wachten.

Maat van me uit Brugge (redelijk bekende sessiemuziekant) kreeg voor het helpen verhuizen van een oude vrouw ook een gitaar die op zolder lag, een Gibson ES 330 (uit mijn hoofd) in naturel-uitvoering. Ze deed er toch niks mee...en haar man was al tig jaar dood, dus lekker oud.

Nog een jongen uit Brugge kocht via een advertentie een handbeschilderde oerlelijke strat in bedenkelijke staat voor 4000 frank (iets meer dan 200 gulden, met draagriem, koffer en een boostertje. Na voorzichtig schoonmaken kwam daar een 62 strat onder tevoorschijn...

Dus waarom zou L-L z'n verhaal niet kloppen...?

Robbert
3 januari 2006, 16:12
Ok Marc. Stop maar weer met je anekdotes, ik krijg last van jaloezie :D

marc_o
3 januari 2006, 16:21
Ok Marc. Stop maar weer met je anekdotes, ik krijg last van jaloezie :D

Dat is geen beste eigenschap, maar ik heb ook wel op mijn lip gebeten zo af en toe.

BLOK182
3 januari 2006, 17:06
Mocht die stratnek nu ècht verneukt zijn...kan je eventueel een goede bouwer een nieuwe nek laten maken, van een mooi stuk hout, naar exacte specs van je custom shop. Een nek van dergelijke kwaliteit zal wel een bom duiten kosten, maar goed, als je ook de ballen voor een CS strat hebt...:-) Evt decals overplaatsen ofzo?

Raytheman
3 januari 2006, 18:08
Een decal overplaatsen lijkt me al een uitdaging op zich...

BLOK182
3 januari 2006, 18:11
Of der een nieuwe opplakken voor het totaalplaatje :) Iig zullen er in Nederland bouwers zijn die een CS strat een gelijkwaardige nieuwe hals kunnen bouwen! Evt nog meer naar je persoonlijke specs! Wèl niet altijd even goed voor de geldwaarde van je gitaar, maar goed, neem aan dat je dat soort gitaren ook niet zomaar ff verkoopt.

vulvasonic
3 januari 2006, 19:03
Wat voor garantie zit er eigenlijk op een CS strat. Dat zal toch iets meer zijn dan een standaard garantie, of zie ik dat verkeerd?

bat
3 januari 2006, 20:47
Wat voor garantie zit er eigenlijk op een CS strat. Dat zal toch iets meer zijn dan een standaard garantie, of zie ik dat verkeerd?
Ja, maar ook dan zal een hals die niet door hen zelf verkloot is niet kostenloos worden hersteld.

Voor zover ik weet kun je ook een losse hals bestellen bij de CS. Maar laat de topic-starter er nou eerst maar eens door een goede reparateur naar laten kijken.

vulvasonic
3 januari 2006, 21:40
Wat voor garantie zit er eigenlijk op een CS strat. Dat zal toch iets meer zijn dan een standaard garantie, of zie ik dat verkeerd?
Ja, maar ook dan zal een hals die niet door hen zelf verkloot is niet kostenloos worden hersteld.

Voor zover ik weet kun je ook een losse hals bestellen bij de CS. Maar laat de topic-starter er nou eerst maar eens door een goede reparateur naar laten kijken.

Dat klopt, maar dan had meneer LL meteen in de pen moeten klimmen toen bleek dat de frets van zijn CS Fender na 5 jaar dusdanig versleten waren dat er niet meer fatsoenlijk op te spelen viel.
Ik zou haast denken dat DAT bij de garantie hoort.

Zelf heb ik een situatie meegemaakt dat mijn USA standard tele last had van een halsbreuk. Nu was het een tweede hands instrument, anders had ik zo een nieuwe hals kunnen krijgen (aankoopbon is dan bewijs van leeftijd -> 5 jaar binnen aankoop).
Nu kon ik alleen een nieuwe hals kopen. Moest ik wel de oude inleveren (exclusief mechanieken, halsplaat en schroeven). En die krengen zijn niet goedkoop. Een CS hals zal flink in de papieren lopen. Fender verkoopt nu eenmaal geen losse bodies en halzen (op een aantal RI's na die allen een overduidelijk 'replacement-stempel' hebben).

ieme
3 januari 2006, 23:37
broodje aap tafel 5 aub

Nickname
3 januari 2006, 23:55
Ben nu wel es benieuwd naar commentaar van de topicstarter :-?

taylor
4 januari 2006, 11:25
die lacht waarschijnlijk,door de vele serieuze reacties :)

fred dons
4 januari 2006, 11:37
fret slijtage valt niet onder de garantie bij fender (al gebeurt het binnen 6 maanden)
indien een gitaar herfret is vervalt zelfs de gehele garantie (en nee ik ben het hier niet mee eens maar dit is fender policy)

overigens verkoopt de custom shop geen customshopfender nekken alleen de standaar fender replacement nekken