PDA

View Full Version : Marshall valvestate 8080 geschikt voor op slaap kamer?



mouse
10 oktober 2002, 23:02
ik kan 2e hands een Marshall Valvestate 80V, model 8080.D, dat is een buisversterker met 80 Watt. hij is 6jaar oud. hij moet 350euro kosten.
nu was mijn vraag: is dat veel geld, en is een buizenversteker van 80 watt nog wel geschikt om ook in je slaap kamer mee te oefenen, Dus dat het geluid nog mooi blijft als hij niet volop wordt gebruikt, en zonder dat de hamster's trommelvliezen in z'n tredmolen hangen.

Moonchild
10 oktober 2002, 23:17
Een Valvestate is geen buizenversterker, er zit slechts 1 buisje in de pre-amp, en dat heeft weinig weg van een buizenversterker. Zie het maar als een transistoren amp die misschien een tikkeltje beter klinkt.

Er is verder niks mis mee op kamerniveau, aangezien je het ding niet hoeft open te draaien om eindbuizenoversturing te krijgen, omdat die er gewoonweg niet inzitten.
Het ding zal op hoger volume alleen lelijker/minder mooi gaan klinken

guvnor
11 oktober 2002, 08:36
Ik weet niet hoe die 8080 klinkt, maar 80 Watt bleek voor mij te veel vermogen voor mijn woonkamer (ik had een dynacord). Ik moest hem zo zacht zetten (lager dan 1) dat de versterker ook niet goed de speaker kon aansturen. Er zit namelijk een vrij zware speaker in zo'n grote bak die pas bij een bepaald volume lekker klinkt (hoger dan 1 iig).

Ik heb daarom een 15 Watter gekocht die ik iets verder open kan draaien. Ook de equalizer werkt dan wat nauwkeuriger en ik heb ook minder ruis.

Koop een versterker die gemaakt is voor hetgeen je hem voor gebruikt.

jaymz74
11 oktober 2002, 10:14
zo'n 8080 valvestate is ideaal voor op de kamer. ik heb zelf een 8240, dat is ook een 80watt maar met twee speakers en ingebouwde stereo chorus. Dit was mijn eerste versterker en ik speel er nog altijd op.
Kopen maar.

Phyrexian
11 oktober 2002, 11:05
Hoi,

ik hoorde dat deze eerste reeks (nummering) Valvestates een minder goed geluid hebben dan de tweede (VSxx) en de derde (AVTxxx) reeks...

Ik weet niet of het waar is, maar ik las deze opmerking nogal vaak op het web.

Zelf heb ik een Valvestate VS65R.
Tof ding voor thuis te spelen.
Voor kleine repetities ook nog okay als de drummer niet te luid is of course :smile:
Het geluid wordt bij mij wel scherper naargelang ik het volume opendraai (terwijl op lager volume ik nog een diep en laag geluid (METAL!!!) kan krijgen)

SchaapOpJeHoofd
11 oktober 2002, 11:50
Ik vind 350 euro (das 770 gulden) wel een beetje veel voor zo'n ding. Misschien even verder kijken naar een kleine tweedehands 100% buizen versterker?

sash
11 oktober 2002, 22:00
Een valvestate is enkel en alleen geschikt voor op de slaapkamer :grin: Believe me, I had one...

kweek
11 oktober 2002, 22:59
dacht ut niet.
heb een vs200 bi-chorus 2x100 watt en als je dat ding opendraai heb je dus geen dak meer op je slaapkamer.best wel koud nu.

Anders Destium
11 oktober 2002, 23:44
Tja maar als je nu een buizen wil die is bedacht op slaapkamers, alhoewel mijn slaapkamer in de buurt komt van een gemiddelde woonkamer :smile:

Dude
12 oktober 2002, 09:55
dude, ik heb voor 350 eurootjes een mooie peavey classic VT voor je te koop, het is een 2x12 combo met 6L6 eindbuizen, mail me als je interesse hebt...

----censored----

Kjiratsiekoedel
12 oktober 2002, 09:58
Ik heb 60W transistor in mijn slaapkamer staan. Gaat goed hoor, maar ik moet wel op mijn volume letten in dit houten huis.

McCloud
12 oktober 2002, 14:59
Het zijn erg goede versterkers voor op je slaapkamer (heb zelf een 8240). Ik vind persoonlijk de eerste serie Valvestates beter klinken dan de 2e (die VS serie), maar da's puur persoonlijk. De AVT serie heb ik nooit geprobeerd. Ik vind alleen €350,- nogal veel. Ik heb mijn 8240 zo'n 7 jaar geleden nieuw gekocht voor zo'n €600,- en die 8240 was naar mijn weten een stuk duurder dan de 8080 (o.a. door de 2 speakers en ingebouwde chorus).

mouse
12 oktober 2002, 19:19
nu heb ik nog een vraagje : ik zie nu voor hetzelfde geld een 8280 staan, en eigenlijk lijkt me die beter, omdat ie bi-chorus is,maar verder kwa geluid weet ik het verschil niet zo, duzzz als jullie enige sugesties of tips hebben.

kweek
12 oktober 2002, 20:38
doen.is niet duur

jaymz74
12 oktober 2002, 21:27
Als je kan koop dan maar die 8240. Er zit een mooie chorus ingebouwd. Deze chorus trekt je geluid volledig open, zowel clean als overdrive. Kopen maar.

dungekste
12 oktober 2002, 21:57
De prijs van 350 EUR is inderdaad te veel. Ik zou er niet meer als 250-275 voor geven.

Negative K3 fan
15 oktober 2002, 15:59
als ze even duur gaan moet je voor die 280 gaan, 2 speakers, altijd beter dan 1 :smile:.

Baker
16 oktober 2002, 22:31
de 8080 is op een of andere manier de meest verkochte valvestate ooit. Zegt op zich al wat. Ik heb er wel es op gespeeld en het is best wel een goed ding. mede door het feit dat 80 watt best veel is. Valvestates worden over het algemeen erg afgekraakt hier op dit forum, ten dele terrecht omdat het geen buizenversterker is, maar een transitorversterker die een buizenversterker probeert te zijn. Maarrr. Voor op de slaapkamer is het perfect! omdat je ook op laag volume al een behoorlijke overdrive hebt! Kopen dus.

kweek
20 oktober 2002, 15:01
ben het volledig met je eens inzake dat afkraken van valvastates.
het is maar wat iemand prefereerd.en er zit best een heel goed geluid in.

hansies
20 oktober 2002, 17:17
Valvestates zijn goede versterkers voor de serieuze liefhebber die niet te veel geld wil besteden aan zijn hobby,der is een verschil tussen gitaristen die hun boterham ermee verdienen en amateurs die zich graag eens uitleven op de gitaar.
Al dat gezaag over transitorbakken of buizenbakken, t'is wat dik overdreven.
Wat dan ook een amp klinkt goed of zeer goed , maak daar eens een onderscheid tussen, en nogmaals t'is het plezier in de muziek die men dikwijls vergeet...........:smile:

kweek
20 oktober 2002, 18:33
PRSIES
.

rockabilly_rebel
21 oktober 2002, 13:17
hij is goed voor je slaapkamer, ik ken 2 personen die hem hebben. Hij kan ook net hard genoeg om optredens mee te doen, zit ook een vette gain op.

De prijs vind ik te hoog. 5 jaar geleden kocht een vriend hem voor 800 gulden nieuw in de winkel (aanbieding). Nu moet jij er bijna hetzelfde bedrag voor betalen 2e hands, kweenie hoor....

Rutger
21 oktober 2002, 14:01
k Heb laatst nog op een 8080 gespeeld. Wat een baggerversterker was dat zeg! Geen bas (de potmeter reageerde gewoon niet!), hij stond loeihard met alle mid erin die ik eruit kon krijgen en ik kwam met geen mogelijkheid door de band heen. De hele band draaide gewoon niet lekker door die versterker! En ik spijt dak m'n eigen amp thuis had laten staan. Toen een andere Marshall gepakt die ook in de oefenruimte stond (anniversary 2000 oid), wat een verbetering!!

Ik denk dat ie is afgeragd in de oefenruimte want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een valvestate zo slecht kan zijn.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-10-21 14:15 ]</font>

kweek
21 oktober 2002, 20:42
Op 2002-10-21 13:17, schreef rockabilly_rebel:
hij is goed voor je slaapkamer, ik ken 2 personen die hem hebben. Hij kan ook net hard genoeg om optredens mee te doen, zit ook een vette gain op.

De prijs vind ik te hoog. 5 jaar geleden kocht een vriend hem voor 800 gulden nieuw in de winkel (aanbieding). Nu moet jij er bijna hetzelfde bedrag voor betalen 2e hands, kweenie hoor....

sja das met al die marshalls zo.had jaren geleden een jcm 800 + cab nieuw gekocht voor 2800 gulden.
moet je kijken wat er nu 2ehands voor gevraagd wordt.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kweek op 2002-10-21 20:44 ]</font>

Janneman
21 oktober 2002, 22:36
Nou, niet alle Marshall. Kijk maar naar de JCM 900 serie. Die zijn echt weinig waard, gewoon omdat er teveel van zijn. De andere gitarist in mijn band heeft er een voor 1700 gulden compleet met originele kast (100 watt)gekocht en in perfecte staat. (met originele winkel plakkertje erop) En dat terwijl je voor een complete nieuw nog zo'n 2000 euro betaald.
Hij kan hem ook niet inruilen voor een 2000 TSL bij de winkel waar hij vandaan kwam, want ze willen hem daar ook niet meer....

MarkS
22 oktober 2002, 11:16
"Ik Heb laatst nog op een 8080 gespeeld. Wat een baggerversterker was dat zeg! Geen bas (de potmeter reageerde gewoon niet!)"

Da's bijna kenmerkend voor de meeste transistorbakken van marshall (valvestate series en de oudere 5010 5210 enz).
Bas op 0 geeft geen bas, op 3 geeft hij meteen de max aan bas (voor zover aanwezig...). Boven de 3 maakt het geen reet meer uit, en hoor je precies hetzelfde als op 3.
Verder is die 8080 een fijne bak om op laag volume te scheuren, dus ideaal in je slaapkamer. Maar voor hetzelfde bedrag kun je beter de 8210 nemen, maakt het geluid een stuk levendiger.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MarkS op 2002-10-22 11:18 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MarkS op 2002-10-22 11:19 ]</font>