PDA

View Full Version : Satriani Solo geluid



Marshallover
10 oktober 2002, 22:07
Ik heb een Korg AX1000g processor die ik doorlus via de A-loop van m'n Marshall TSL 100
Alleen toen ik nog geen Loadbox (Koch) had klonk m'n Satriani sound beter dan nu.

zie ook: gijsniezink.tripod.com bij "personal stuff" voor foto's van het zaakje

De processor werkt als een soort remmer op het echte volume van m'n versterker.
Bestaat er een ander Satriani-achtig pedaal?

Boss - Compression/sustainer?

Of bestaat er een pedaal dat er een soort boost achter kan hangen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2002-10-10 22:08 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2002-10-10 22:09 ]</font>

Phizer
11 oktober 2002, 17:02
die loadbox zorgt juist NIET voor een boost dus als je hem daarvoor hebt gekocht was dat niet zo handig... overigens, voor live gigs gebruikt satriani de boss DS-1 als boost pedaaltje (vai ook).

je kan ook ff zoeken op het forum naar boostpedaaltjes, ik kan me nog wel wat topics herinneren.

over die compressor.... denk niet dat je daar nou je satriani geluid mee krijgt...

Marshallover
11 oktober 2002, 19:18
Weet ik, maar die Loadbox zorgt er wel voor dat het geluid mooier is zonder dat ik doof wordt, maar ook zonder Laodbox was het probleem aanwezig.
De Korg heeft echt een remmende werking op het volume

Phizer
12 oktober 2002, 20:56
Mmm misschien haalt hij bepaalde tonen weg. Kan je geen equaliser configureren met dat ding?

Anders Destium
12 oktober 2002, 23:46
Er bestaat ook een Satriani-gitaar, maar de beste oplossing is als zo vaak ook meteen de duurste :smile:

Je kan ook overwegen om als je Satchmuziek speelt je loadbox te ontkoppelen (ik neem aan dat je niet constant Satrianimateriaal speelt, en als je het speelt je ook gelijk de gave lickjes meeneemt :smile: )

Marshallover
13 oktober 2002, 01:01
het ligt niet aan mijn loadbox !!!!!!!!!!!

Anders Destium
13 oktober 2002, 11:23
Op 2002-10-10 22:07, schreef Marshallover:
Alleen toen ik nog geen Loadbox (Koch) had klonk m'n Satriani sound beter dan nu.


Hoe moet ik dit zien dan?

Marshallover
13 oktober 2002, 11:33
Het zit zo: Als je je volume voluit zet zonder Loadbox kun je niet in de buurt van je versterker zijn, maar zet je de Korg aan, dan wil dat wel, omdat de Korg dat remmende effect heeft.

Met Loadbox zet je volume ook voluit en is het remmende effect van de Korg ook aanwezig.

signsofzodiac
15 oktober 2002, 12:25
Kun je het ingangsniveau van je Korg veranderen? Ik bedoel misschien staat hij wel ingesteld op bv. +4dB en is de effectloop van je TSL -10dB. Die moet je zo goed mogelijk op elkaar afstellen. En gebruik je de seriele of de paralelle loop op je Marshall? Als je de paralelle gebruikt kun je die bijv half open zetten zodat meer van het oorspronkelijke signaal binnen je TSL blijft en niet alles door de Korg wordt gestuurd.

poeyerke
16 oktober 2002, 11:12
Satriani gebruikt volgens mij een tweetal marshalls op het clean kanaal. De Boos DS-1 gebruikt hij als distortion pedaal (niet als boost!! Hij gebruikt gewoon de distortion van de boss)

Hij gebruikt 3 delay pedalen, een soort van octavia (Hendrix effect) een dunlop wah wah, een digitech whammy pedaal.. dat was het volgens mij wel. In de studio gebruikt hij veel meer apparatuur, wat weet ik niet.

Op de DVD (Live San Fransisco) legt hij het een en ander uit over zijn apparatuur.

Phizer
16 oktober 2002, 12:31
poeyerke, hij gebruikt dat pedaal idd als distortion maar OOK als boost, zoals satriani (en ook vai) ooit eens in een interview zeiden: "Het is het beste boostpedaal ooit".... staat 100% zeker op internet :smile:

moet ff gelijk hebben hoor :smile:

gershwin5150
16 oktober 2002, 12:40
Jep die DS-1 wordt idd gewoon als boost gebruikt, niet als distortion.

poeyerke
16 oktober 2002, 22:54
Wel, hij zal hem inderdaad misschien als boostpedaal gebruiken. Maar zoals hij het op de DVD demonstreert gebruikte hij hem in ieder geval bij dat concert als Distortion en niet als boost.

Hij ging namelijk van sprakelend clean naar high gain door alleen op zijn Boss Pedaal te stappen. Dus tenzij dat ding zo extreem is opgevoerd dat de voorversterker van z'n marshall's gigantisch overstuurd.

Overigens is z'n live setup erg simpel, maar in de studio is het een heel ander verhaal.

Ben geen JS expert, maar vertel gewoon wat ik op zijn DVD heb gezien. :smile:

Phizer
18 oktober 2002, 23:02
ik heb de DVD ook, maar zoals je daar al hoort is dat niet zijn 'definitieve' distortion geluid...

habberdoedas
23 oktober 2002, 17:10
Speelt Ome Joe tegenwoordig niet op Cornford versterkers.(Een nieuw merk uit Engeland echter nog niet in de handel) En haalt hij daar niet zijn fantastische solo-geluid uit ??

BluesJR
24 oktober 2002, 20:54
Het probleem bij Mister Satch is eigenlijk dat bij hem zijn tone zo enorm erg uit zijn vingers komt dat het heeeel moeilijk is om zijn geluid te benaderen.
Ik heb ook ooit tevergeefs gezocht naar zijn geluid (en dan met name zijn oude geluid van The Extremist cd).
Als je goed luistert naar zijn ceedees dan lijkt zijn geluid overal eigenlijk op elkaar.. de ene keer meer gain dan de andere keer.. en de ene keer wat andere effecten dan de andere keer, MAAR:
Hij gebruikt veel verschillende versterkers.... &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif">
Hij speelt bijvoorbeeld op die rode 'funk/blues' ceedee voornamelijk op een Fender versterker. En op eerdere en latere cd's veel op een Marshall 30th anniversary.
Inderdaad gebruikt hij ALTIJD een Boss ds-1. Je leest veel dat hij deze gebruikt als boost voor zijn versterker. Bij dit pedaal zijn er veel verschillen in welke tijdsperiode hij is gemaakt dacht ik. Je hebt ze uit Japan en uit Korea dacht ik..maar ik kan er naast zitten.
Feit blijft dat de ds-1 een van de meest verkochte pedalen is... en er zijn heel veel mensen met een Marshall versterker die qua geluid lijken op een 30th anniversary, maar er is (bijna) niemand die het geluid heeft van Joe behalve Joe zelf.
Kijk naar bijvoorbeeld Steve Vai. Hij gebruikt ook de ds-1, en uiteraard wel een andere amp, maar zoals ik net al aangaf gebruikt Satch zelf ook vaak andere amps.
Ik weet niet of dit verhaal veel zal bijdrage, maar ik heb de zoektocht opgegeven.. en ik denk ook niet dat je moet gaan zoeken naar de sound van Satriani.
Nog een laatste ding. Als je nog eens goed en objectief luistert naar het geluid van Satch dan zal je merken dat het niet een heel bijzonder geluid is. Het is niet beter dan het geluid van een goed boost pedaal voor een Marshall... het is gewoon Joe zelf die met zijn feeling het geluid af maakt en het net dat beetje extra geeft.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn post...

EDIT: Ik vergeet er bij te zetten dat de verandering in het geluid ook aan je zelf kan liggen. Ik (en anderen met mij) klinken de ene dag ook heel anders dan de andere dag over dezelfde apparatuur. Als ik luister naar geluidsopnames van mezelf van tijden terug dan is mijn geluid heel anders (niet slechter of beter maar gewoon anders). Ik denk dat dit te maken heeft met je eigen bijdrage aan het uiteindelijke geluid buiten de apparatuur.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BluesJR op 2002-10-24 20:57 ]</font>

Marshallover
28 oktober 2002, 08:38
Je hebt gelijk als je zegt dat Satriani z'n eigen sound heeft en dat ik ook zelf per dag een ander geluid uit m'n gitaar krijg, ookal doe ik niks aan de afstellingen.
Alleen voordat ik de Loadbox had was het effect wat ik gemaakt had met m'n AX1000g echt vele malen mooier als nu. Tenminste vanaf een bepaald volume. De AX1000g onderdrukt het volume van de versterker al op volume 3 (ook voordat de Laodbox erbij zat) .

Maar Satriani gebruikt dus de DS-1 als boost, maar die moet ik dus tussen m'n versterker en cabinet plaatsen ???????

Als ik 'm namelijk tussen m'n gitaar en m'n versterker zet houd de Korg het volume nog onder z'n greep, en heeft de boost dus ook geen enkele zin.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of dat iemand een andere effecten-pedaal weet die zo'n lekker solo-geluid uit je versterker kan halen (Guns 'n Roses, Dreamtheater)

GIJS

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2002-10-28 08:39 ]</font>

Pee
28 oktober 2002, 09:19
satch gebruikt ook de korg ax1500g. wel niet live, maar in de hotelkamer, en juist voor het optreden enzo. ik denk wel dat hij daar een beetje sactchsound uit krijgt.

Marshallover
28 oktober 2002, 14:08
In principe is De 1000g precies hetzelfde, alleen kun je er andere versterkers mee nabootsen en hier an daar wat andere instellingen, maar globaal hetzelfde als de 1500G

Phizer
31 oktober 2002, 18:48
Op 2002-10-28 09:19, schreef Pee:
satch gebruikt ook de korg ax1500g. wel niet live, maar in de hotelkamer, en juist voor het optreden enzo. ik denk wel dat hij daar een beetje sactchsound uit krijgt.


geloof je het zelf????

Marshallover
31 oktober 2002, 18:52
He Phizer het is echt zo, kijk maar:

http://www.korg.com/service/press_txt.asp?PRID=82

Nu gellof je het vast wel dat de Korg een echt superpedaal is !!!

Phizer
7 november 2002, 18:07
hmm merkwaardig... toch ben ik van mening dat het artikel nogal erg zoet is gemaakt...

Marshallover
7 november 2002, 19:27
Het is al opgelost, ik heb nu een LS-2 van Boss waarin ik dus een Slaggitaar loop heb en een solo-gitaar loop. Al mijn effecten in de slaggitaar loop en de Korg AX1000G met z'n befaamde solo geluid in de Solo-loop. Heerlijk Geluid, alleen nu nog zo'n Rockbag en een Malmsteen DOD.

Gijsje