PDA

View Full Version : @à$%Ska



@iro
10 oktober 2002, 21:36
Ik kan er niet aan doen maar wat zien jullie nu allemaal in ska ????? ska suckt big time in mijn mening, sorry dit moest er ff uit.

Nocki
10 oktober 2002, 21:39
Ik ben bang dat reageren hierop nutteloos is....

Nocki

@iro
10 oktober 2002, 21:42
Nee reageer maar... nu heb ik hier wat mp3's afgehaald en ik vind er echt geen klote aan. Zeg me dan eens welke band er zo top zou moeten zijn ??? ik heb er nog geen gevonden.

Bins
10 oktober 2002, 21:42
Heist op den Berg (België) <------------ I rest my case.

@iro
10 oktober 2002, 21:43
aah komaan ska is enkel populair in Nederland. zegt dat niet genoeg.

(In de andere landen doen ze er zo niet over zoals jullie er over doen.)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: @iro op 2002-10-10 21:49 ]</font>

MetalliCat
10 oktober 2002, 22:03
Ik snap ook niet wat mensen er leuk aan vinden..eerlijk gezegd vindt ik het maar zwaar irritant, ik wordt er chagrijnig van :S en al helemaal met blazers erbij :S

Bins
10 oktober 2002, 22:25
Niet alle Nederlanders houden van ska. Ik toevallig wel. Ik hou weer niet van metal, lekker belangrijk.

Maar goed, ik hap wel. Wat ik leuk vind aan ska: (niet alle ska..)
-Blazers! 2 of 3 blazers klinkt super. Trombone, sax en trompet = smullen.
-Leuke, vrolijke melodietjes (valt vaak samen met blazers, en wordt door sommige mensen als irritant ervaren :smile: )
-De Bas!!! (en !!!!!) Luister eens naar die baslijnen man. Daar kan ik niet stil bij blijven zitten.
-Zang. Ja, ik vind Engelse accenten (hoe nepper hoe beter, et liefst geuit door een scandinavier) leuk.
En het belangrijkste punt
-Gewoon omdat ik het leuk vind, als ik het luister denk ik "goh wat leuk". Persoonlijke smaak hoef je niet te beargumenteren, je mag het lekker helemaal zelf weten.

Goeie bands:
-Madness
-The Specials
-Liberator
-Hepcat
-Voodoo Glow Skulls ("ska-core")
-Catch 22 (zie vgs)

Zo...Happy now?

Ic3gl0vE
10 oktober 2002, 22:37
dit is wel een goed vraagstuk voor filosofie hoor:
hoe komt het dat je iets mooi vindt

Matje
11 oktober 2002, 07:44
Ska is echt het meest triestste/slechtste/vervelendste wat ooit door de mensheid is uitgevonden.

Nocki
11 oktober 2002, 08:45
Ska is gewoon feest muziek...
Maar ja...

nu zullen wen het over Vlamingen hebben...
Antwerpen en Gent zijn de echte steden ende rest van de vlamingen houden niet van goede muziek...

ben benieuwd waar jullie vandaan komen... de kust???

nocki

skanky
11 oktober 2002, 09:09
ik snap niet wat jullie in Dream Theater enzo zien, das toch geen muziek meer? Er zit geen gevoel in. Het is hoe-stop-ik-zoveel-mogelijk-technieken-in-een-solo-en-zo-veel-mogelijk-noten-muziek.

dusssss.......

AllodoX
11 oktober 2002, 09:15
brr.. solo's..

ik vind SKA en punkrock eigenlijk ook geen anus aan, maar och.. ieder z'n eigen dingetje eh :smile:

geef mij maar iets in de richting van muse, smashing pumpkins en incubus :smile:

michielv
11 oktober 2002, 09:21
Over smaak valt uitstekend te twisten (doelloos, maar goed). Enniewee, ik ben zelf een enrom ska liefhebber en voor degenen die nog een paar bandjes missen:

The Selecter
Slackers
Skandalous Allstars (side project van The Slackers)

Ska is inderdaad een soort feestmuziek. Ik hou van heel veel soorten muziek maar wat voor stemming ik ook in ben: ska is altijd goed. Ben ik vrolijk: word ik nog vrolijker, ben ik een beetje depri: word ik vrolijk.

Humm... zijnn er nog mensen in de buurt van Rotterdam die in een ska/rock steady band zouden willen spelen? Lijkt me best leuk.
Wel met blazers want dat is echt koel!

Ska Roels! :smile:

michielv
11 oktober 2002, 09:22
Niet te vergeten: Jammah Tammah! Onvervalste uit de klei getrokken ska van eigen bodem!
:grin:

skanky
11 oktober 2002, 09:55
en de inmiddels overleden band Perestrojska :grin:

FNaRK
11 oktober 2002, 11:08
Loschi Dezi uit Italie......waanzinnig.
Daar wordt zelfs ik vrolijk van

Chiel
11 oktober 2002, 11:22
Op 2002-10-11 07:44, schreef Matje:
Ska is echt het meest triestste/slechtste/vervelendste wat ooit door de mensheid is uitgevonden.


Nee, aan zo'n antwoord heb je wat.

@iro
11 oktober 2002, 11:30
Op 2002-10-11 08:45, schreef Nocki:
Ska is gewoon feest muziek...
Maar ja...

nu zullen wen het over Vlamingen hebben...
Antwerpen en Gent zijn de echte steden ende rest van de vlamingen houden niet van goede muziek...

ben benieuwd waar jullie vandaan komen... de kust???

nocki


1. die opmerking die je maakt slaat nergens op.
2. Heist op den berg ligt dicht bij antwerpen.

FNaRK
11 oktober 2002, 13:16
"Ik kan er niet aan doen maar wat zien jullie nu allemaal in ska ????? ska suckt big time in mijn mening, sorry dit moest er ff uit"

Nee....dit is een zinnige opmerking !

hoofd
11 oktober 2002, 14:08
Wil je een zinnige opmerking? Als alle koeien niet meer weten hoe hoog de bomen in het land der eenogen zijn zal de zee verder van de cactus verwijderd zijn dan menigeen zal uitkraaien tijdens het slaan van 6 ezels!!

En nu jullie :razz:!

skanky
11 oktober 2002, 16:09
Heel lang geleden, leefde er een grote boom, hij was zo groot dat de kazen er geen brood van lusten, dus ging hij maar op vakantie, nee beter nog, hij ging EMIGREREN naar een lamp. Hij stapte op het vliegtuig van Parkinson-Airlines en ze fietste snel weg. Eenmaal daar aangekomen, werd hij warm onthaald, met een kampvuur. Maar bomen zijn van hout, en hout brand goed, dussssssssss hij vloog in de fik en ging naar de hemel. Daar aangekomen werd hij omgezaagd en werd er een tafel van hem gemaakt; een tafel van zeven genaamd. Hij vond dat niet leuk want, hij wilde ROOD zijn en niet BLAUW. Dus ging hij naar de PEN, om zich GEEL te laten verven. Nu was hij een kazige tafel van zeven. Plotseling begon het te regenen. Maar het regende zo hard, dat er allemaal gaten in hem kwamen, dus werd hij een gatenkazige tafel van zeven. Hij besloot maar een stukje te gaan wandelen om de hemel een beetje te verkennen. Hij zag allemaal verschillende mensen van allerlei verschillende NATIONALITEITEN. Hij zag ook een Zwitsers echtpaar die erruge honger hadden. Ze pakten hem vast en maakten er KAASFONDUE van, dus werd het een kaasfonduige tafel van zeven. Het Zwitserse echtpaar vonden het hartstikke lekker, maar het was teveel, ze hadden maar de helft opgegeten, dus bleef er een kaasfonduige tafel van drieëeneenhalf over. Maar als je maar voor de helft over bent, kun je niet leven dus was hij dood.


Dusss........

sickpunk
11 oktober 2002, 17:48
k kon ska eerst niet uitstaan, vrolijke kut herrie vond ik het, maar m'n ex luisterde alleen maar naar ska (ook wel is wat punk, ben door haar ook RANCID fan geworde) en ben behoorlijk van maning veranderd....SKA RULED, en niet alleen nederlanders vinde het leuk, check america ff, daar kome de bands vandaan(veel) en dan maak je mij nie wijs dat het daar nie leuk vinde..... maar ieder z'n eige mening..... ik vin het goe, maar nie altijd, wil ook wel is iets minder vrolijke muziek...

Pickslide
11 oktober 2002, 18:28
Ja ik kom wat laat in de discusie maar dat komt omdat ik bij mijzelf thuis geen internet heb maareh Ska rules Ska-punk helemaal. De afwisseling van feestelijke ska riffjes met ontiegelijke takke herrie is gewoon super... Zeker als er ook nog toeters worden gebruikt.

sKa3
12 oktober 2002, 11:23
hmm, ik hoor hier eigenlijk ook op te reageren aan mijn naam te zien.

even korte uitleg; je kan niet zomaar in het algemeen zeggen ska, er zijn namelijk meerdere varianten die totaal verschillend zijn. namelijk;
1st wave ska
2nd wave ska
en verassend 3th wave ska

1st wave hangt meer naar reggae, voorbeeld van een band is the skatalites.
2nd wave ska is meer de madness achtige ska.
en 3th wave ska is de punk/ska, dus eigenlijk punk met trompetten. Luister naar Less than Jake, de oude No Doubt (tragic kingdom en daarvoor), Rancid en vele andere.

1st wave lijkt dus eigenlijk totaal niet op 3th wave. Dus welke ska vind niemand nou leuk? Voortaan iets duidelijker zijn he.
Soms kan ska redelijk blij klinken (reel big fish) maar niet alle muziek hoeft diep treurig te zijn he.

zo, kraak nu maar weer af :smile:

ps; ik houd echt niet alleen van ska hoor. maar als je punk en reggae wel cool vind, zit je ook goed in de ska.

Dila&Kitaar
12 oktober 2002, 11:28
ik vind ska helemaal geweldig, die blazers en die vrolijke melodietjes vind ik juist vet kool. maar als je het neit leuk vind, dan luister je er toch lekker niet naar? opgelost.

MetalliCat
12 oktober 2002, 12:18
Hmm je kunt toch zeggen waarom je het leuk/niet leuk vindt, daarvoor is het een discussieforum.

Dila&Kitaar
12 oktober 2002, 12:46
ja dat is wel zo. maar juist dat leuk VINDEN vergeten veel mensen. het moet altijd maar leuk ZIJN, terwijl eigenlijk niks leuk IS, je VIND het leuk...

maarten
12 oktober 2002, 23:21
Ik heb de slackers laatst in sittard ofzo gezien. een vriendin van me zei dat t een of anders (weet ik niemeer)-core was dus ik dacht ok ik gaat wel meej. Nouja sta je dan daar en is t ska... maar na een joint was t eigenlijk best wel amusant.. tis t zelfde met carnavalsmuziek (ja ik ben een limbo) zooooooo irritant en KUT gewoon.. maar als je zat bent dan is t geweldig.. die muziek is gewoon door de brouwerijen gesponsord omdat je ervan gaat zuipen.. :smile:

depterra
13 oktober 2002, 00:12
euhm zal ik de vlamingen maar wat proberen verdedigen zeker :wink:
euhm in antwerpen en gent is dus wel een redelijk goede punkscene waar dus ook ska-punkertjes rondlopen persoonlijk vind ik het zeker geen slechte muziek maar ben zelf meer voor hardere punk(core) en hardcore...
maar ik denk dat dit allemaal afhangt van persoonlijke smaak...

MetalliCat
13 oktober 2002, 11:43
Op 2002-10-12 12:46, schreef Dila&amp;Kitaar:
ja dat is wel zo. maar juist dat leuk VINDEN vergeten veel mensen. het moet altijd maar leuk ZIJN, terwijl eigenlijk niks leuk IS, je VIND het leuk...

Hmm nouw dat ligt een beetje aan wat voor betekenis je geeft aan 'zijn', volgens mij wordt er gewoon voor het gemak gepraat met zijn ipv vinden..

sKa3
13 oktober 2002, 16:47
Op 2002-10-12 23:21, schreef maarten:
Ik heb de slackers laatst in sittard ofzo gezien. een vriendin van me zei dat t een of anders (weet ik niemeer)-core was dus ik dacht ok ik gaat wel meej. Nouja sta je dan daar en is t ska... maar na een joint was t eigenlijk best wel amusant.. tis t zelfde met carnavalsmuziek (ja ik ben een limbo) zooooooo irritant en KUT gewoon.. maar als je zat bent dan is t geweldig.. die muziek is gewoon door de brouwerijen gesponsord omdat je ervan gaat zuipen.. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


zal wel ska-core zijn geweest, dat bestaat ja :grin:

Kitaarhiero
13 oktober 2002, 16:48
Ska is leuk (VIND ik), en best wel opbeurend. enne... There are solo's.

MetalliCat
13 oktober 2002, 16:51
3nd wave ska vinnik vet..2nd wave ska heb k nog nix van geluisterd, maar ik heb wel redelijk wat van teh skatalites geluidterd en ik vinnet egt zwaar irritant :S

doncker
13 oktober 2002, 20:48
SKA is the max naar mijn mening

Ik speel zelf in een ska-band en op repetitie staan we meer te dansen dan te spelen .Dit geeft als nadeel dat je weer moe wordt en weer aan het zuipen gaat en weer dronken thuiskomt

cheers

michielv
14 oktober 2002, 08:26
Oh, dat optreden van The Slackers in Sittard was zeker in dat restaurant. Helaas was ik toen snowboarden (K*T!) maar er is een CD van uitgekomen. Is wel een toffe plaat :smile:

De tweede golf ska (voor degenen die er geen idee van hebben): Specials, Madness, The (English) Beat, The Selecter etc.

Ennuh: Reggea is een langzamere versie van Ska. Ska is oorspronkelijk begonnen als regulaire blues met het accent op de 2e ipv 1e tel. Dus voor de gitaristen op de upstroke ipv downstroke. In de dancehalls werden de ska platen langzamer gedraaid (weer een groot voordeel van LP's :wink: ) en om dat geluid ook live te kunnen brengen gingen muzikanten deze muziek ook zo langzaam spelen. Dat is uiteindelijk Reggea geworden.

Maar goed, nog Ska liefhebbers in de buurt van Rotjeknor om eens een jamsessie oid mee te houden?

Chiel
14 oktober 2002, 20:28
Op 2002-10-11 14:08, schreef mtlhead:
Wil je een zinnige opmerking? Als alle koeien niet meer weten hoe hoog de bomen in het land der eenogen zijn zal de zee verder van de cactus verwijderd zijn dan menigeen zal uitkraaien tijdens het slaan van 6 ezels!!

En nu jullie


Beter één klit in de hand, dan de lucht van tien.

Hier heb je tenminste nog iets aan! :smile:

Moonchild
16 oktober 2002, 15:01
Ik vind Ska echt ENORM irritant, vooral REEL BIG FISH.

Maja, WAAROM vindt je iets irritant? Ik weet niet echt. Ik vind in het algemeen mensen die helemaal "opgaan" in de muziek een beetje aanstellerig, neem nou goths punkers e.d.
Soms zie je nog punkers van de oude garde (sex pistol fans e.d.), dan denk ik OK, maar nu wordt het echt iets puberaals waar je na je xx'e jaar overheen groeit.

Ik bedoel, muziek is mooi, maar als het je hele leven gaat domineren. Neem nou van die punkers die dan helemaal met gescheurde broeken, gekleurde haren etc etc, in vol ornaat zal ik maar zeggen. Dan doen mensen toch ook niet meer normaal tegen je, maar dat is dan weer "vet" want je bent wie je bent ed shit.
maja volgens mij dwaal ik af

Kzal hiermee vast wat kwaad bloed zetten, maar ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn hier die er ook zo over denken.

@iro
16 oktober 2002, 17:21
inderdaad, ik deel je menig :grin:

Dila&Kitaar
16 oktober 2002, 18:10
Op 2002-10-13 11:43, schreef MetalliCat:


Op 2002-10-12 12:46, schreef Dila&amp;Kitaar:
ja dat is wel zo. maar juist dat leuk VINDEN vergeten veel mensen. het moet altijd maar leuk ZIJN, terwijl eigenlijk niks leuk IS, je VIND het leuk...

Hmm nouw dat ligt een beetje aan wat voor betekenis je geeft aan 'zijn', volgens mij wordt er gewoon voor het gemak gepraat met zijn ipv vinden..


ja das ook niet erg, maar het is een beetje gek om te zeggen dat je je niet kan voorstellen dat mensen ska wel leuk vinden... beetje egocentrisch toch?

Maurix
17 oktober 2002, 17:06
don't forget about Beeeeeef!! Yeah yeah! They are great. Happy, perfect and delicous music. Geen andre woordeh voor! :grin:

Dila&Kitaar
17 oktober 2002, 19:27
beef rulezzz wij gaan er morgen heen

fluffy + alhambra
17 oktober 2002, 20:01
WIJ OOK !!!!!!!!!!!!

Yorrit
20 oktober 2002, 17:56
ik houd ook erg van de SKA. oudschool jamaicaanse ska, 2-tone, Skacore, vind et allemaal best :smile:. Muziekaal zit ouwe Jamaicaanse Ska et best in elkaar, hele blazersectie van the Skatalites bestaat(bestond) uit hooggeschoolde Jazzmuzikanten, zeer virtuoos. en zelfs met gitaarsolos!

ben gister naar the Selecter geweest, en dat was ook heel leuk. ze zijn na the Specials mijn favoriete 2-tone band. heb zelfs nog handtekeningen kunnen scoren van de zangeres en gitarist. stoer he? :smile:

Skacore/skapunk kan me ook zeer bekoren. al vind ik pure ska toch nog et best.

Kitaarhiero
20 oktober 2002, 20:43
Op 2002-10-17 20:01, schreef fluffy + alhambra:
WIJ OOK !!!!!!!!!!!!


euh... gekke jongens...

hebben jullie ons nog gezien?