PDA

View Full Version : Twin Reverb + lead



Dweezman
30 december 2005, 19:42
Hey!

Dweezman
30 december 2005, 19:48
ik zit eraan te denken mijn Koch in te ruilen voor een Twin Reverb, omdat ik aan 1 goede basissound genoeg heb, i.c.m. de nodige pedalen. Omdat ik vrij veel leadpartijen speel, is een mooie solo-toon wel een vereiste.

Jullie kennen vast Thomas Blug van guitarplayer.de wel, (zoniet check die eerste movie) Die leadsound vind ik fenomenaal, en is wat ik o.a. ook zoek, naast het Fender clean.

Is zoiets te realiseren door b.v. zo'n Hughes & Kettner Tube Replex voor de Twin te hangen? (Met name de gain afname met de volumepot vind ik belangrijk)

Ik sta open voor reacties!

Dweez.

Dweezman
30 december 2005, 22:31
niks?




geschokt?
:wink:

Mr.Jay
31 december 2005, 11:11
ik zit eraan te denken mijn Koch in te ruilen voor een Twin Reverb, omdat ik aan 1 goede basissound genoeg heb, i.c.m. de nodige pedalen. Omdat ik vrij veel leadpartijen speel, is een mooie solo-toon wel een vereiste.
Jullie kennen vast Thomas Blug van guitarplayer.de wel, (zoniet check die eerste movie) Die leadsound vind ik fenomenaal, en is wat ik o.a. ook zoek, naast het Fender clean.
Is zoiets te realiseren door b.v. zo'n Hughes & Kettner Tube Replex voor de Twin te hangen? (Met name de gain afname met de volumepot vind ik belangrijk)
Ik sta open voor reacties!
Dweez.

Vind zelf dat het moeilijk is een goeie, heftige leadsound met pedalen vóór een TWIN ( of welke AB763 dan ook ) te krijgen.
Met b.v. een TweedBassman-5F6circuit (marshall ongeveer) gaat dit makkelijker, deze amp heeft een andere drive.

P.S.: de REPLEX is toch een ECHO !?

JaY

Dweezman
31 december 2005, 12:53
:oops:

ik zag dat ding op het board staan van die Blug, e het leek me zon buizen-pedaal toe. Sorry for that!

Jij zegt eigenlijk dat een goede (vette) lead uit een Twin niet gaat?

Dweezman
31 december 2005, 13:06
dubbel

Mr.Jay
31 december 2005, 13:28
:oops:
ik zag dat ding op het board staan van die Blug, e het leek me zon buizen-pedaal toe. Sorry for that!
Jij zegt eigenlijk dat een goede (vette) lead uit een Twin niet gaat?

Niet gaat zeg ik niet. Blijft smaakkwestie ook wat je een mooi/bruikbaar leadgeluid vind i.c.m. wélk pedaal natuurlijk.
Ik heb het gelukkig niet nodig anders was ik allang over gestapt op een andere amp, maar uit ervaring met beide typen fenders weet ik dat een 5F6-Bassmancircuit veel makkelijk met pedalen omgaat dan een Twin.

De REPLEX heb ik zelf ook, is een buizen-bandecho simulator.

JaY

Dweezman
31 december 2005, 15:42
okay. Ik heb 'n memoryman, dus n mooie delay is aan boord.

Mijn vraag is dus: met welk pedaal krijg je een mooie leadtone/'high gain' uit een twinreverb?

Ché
31 december 2005, 17:00
de mooiste lead toon op twin vind ik die van kenny wayne shepherd, moet je maar eens naar luisteren, hij doet het simpelweg met 2 tubescreamers als booster...klinkt zeer goed maar die kerel speelt ook wel op podia waar je zo een bak volledig kan opendraaien, voordat zoiets overstuurt moet het hard gaan, HEEL hard...

als je echt high gain wilt, beetje spijtig om dat met een twin te doen maargoed, dan moet je de tubefactor van H&K of de Tonebone classic eens proberen. Beiden zijn 12AX7 distortion pedaaltjes...dan heb je de typische fender clean en een highgain distortion...

Ché
31 december 2005, 17:01
de mooiste lead toon op twin vind ik die van kenny wayne shepherd, moet je maar eens naar luisteren, hij doet het simpelweg met 2 tubescreamers als booster...klinkt zeer goed maar die kerel speelt ook wel op podia waar je zo een bak volledig kan opendraaien, voordat zoiets overstuurt moet het hard gaan, HEEL hard...

als je echt high gain wilt, beetje spijtig om dat met een twin te doen maargoed, dan moet je de tubefactor van H&K of de Tonebone classic eens proberen. Beiden zijn 12AX7 distortion pedaaltjes...dan heb je de typische fender clean en een highgain distortion...

Mischa den Haring
31 december 2005, 17:51
Er zijn volgens mij maar weinig pedalen die de originele dynamiek en toon niet nadelig beinvloeden. Een tubescreamer, hoe befaamd ook zuigt heel veel hoog en laag weg en de dynamiek is niet optimaal. Er zullen absoluut veel betere boosters bestaan maar ik ben zelf erg tevreden over de Fatboost van Fulltone (i.c.m. een Twin weet ik niet maar over een Super Reverb scheurt ie subtiel zonder hoog of laag af te kappen, aan dynamiek verliest ie wel iets).

PeeVee
31 december 2005, 19:13
Marshall Shredmaster. Laat je vooral niet afschrikken door de naam, die stamt uit de 80's en toen was een goeie overdrive als "shred". Built like a tank en tweedehands rond de 60 - 80 te krijgen (afhankelijk of het batterij klepje er nog bij is of niet).

Lucluc
31 december 2005, 19:38
Peevee, dat is een tip van je die ik nog ga natrekken! Ik heb je er al vaker over gehoord.

Persoonlijk vind ik de Tubefactor ook een erg goede keus. Niet mijn ding, omdat ik niet zoveel overdrive nodig heb.

Een simpele tubescreamer lijkt wel gemaakt voor een AB763 circuit. Dat is voor mij een mooie combinatie.

Wat ook nog zou kunnen is een fuzzface, maar daar moet je van houden. Net als een Tonebender of Univox Superfuzz, Fender Blender etc.

Mis je drive op een Twin Reverb als je een fuzz gebruikt, dan kan je altijd nog twee vd vier eindbuizen 'trekken'. Dat kunnen de tandartsen hier wel uitleggen. :D